[Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

Tutaj możesz zamieścić ciekawego news'a oraz skomentować artykuł z naszej strony www
Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3459
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

Post autor: KARLone » 30 sty 2017, 20:53

natknąłem się na kilka ciekawych informacji:
zazwyczaj teksty o P71 upraszczają temat i podają moc 235 hp do rocznika 2003, podczas gdy co roku były pewne modyfikacje
1998r, 215 hp, 373 Nm, 0-60MPH: 9,01 s, droga hamowania: 41,0 m
1999r, 215 hp, 387 Nm, 0-60MPH: 8,55 s, droga hamowania: 43,6 m
2000r, 215 hp, 387 Nm, 0-60MPH: 8,75 s, droga hamowania: 44,5 m
2001r, 235 hp, 373 Nm, 0-60MPH, ....
2002r, 235 hp, 373 Nm, 0-60MPH, ....
2003r, 224 hp, 369 Nm, 0-60MPH, ....
2004r, 250 (224?) hp, 389 (369?) Nm, 0-60MPH, ....
2005r, 250 hp, 389 Nm, 0-60MPH: 8,15 s, droga hamowania: 44,8 m
2006r, 250 hp, 403 Nm,
2007r, 250 hp, 403 Nm,
2008r, 250 hp, 403 Nm,
2009r, 250 hp, 403 Nm,
2010r, 250 hp, 403 Nm, 0-60MPH: 8,42 (axle 3.55), 8,88 (axle 3.27), droga hamowania 44,2 m
2011r, 250 hp, 403 Nm,

Informacje ze strony nadaguides.com i http://www.policecars.us oraz informacje z testów Michigan State Police

może jak ktoś ma czas mógłby to uzupełnić i zweryfikować...

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 11520
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

Post autor: RadAg! » 30 sty 2017, 23:01

Hmmm. Zastanawiają mnie dwie rzeczy. Duże rozbieżności w momencie obrotowym pomiędzy rocznikami, który w 2003 roku spadł do 369 Nm a moc silnika wieksza. Czy moment jest zależny od przełożenia mostu? To znaczy jest w praktyce ale chodzi mi o metodologię pomiaru. No i druga kwestia to wzrost drogi hamowania na przestrzeni lat. Stan ogumienia? Rodzaj i stan nawierzchni podczas testów? Nie widzę innego wytłumaczenia bo przecież hamulce te same. W pierwszych rocznikach ABS był opcją, możliwe że egzemplarze bez ABS miały krótszą drogę hamowania na suchej nawierzchni? W teorii tak ale w praktyce te wielkie krowy bez ABS-u blokują koła i lecą dalej bez wzgledu na siłę tarcia... ;)
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

saint benji
Posty: 592
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa/Kalisz

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

Post autor: saint benji » 17 lut 2017, 10:27

Mnie zastanawia to, że P71 z 1998 roku ma te same wartości, oprócz przyspieszenia, co moja P74 LX, tj. 215 KM i 373 Nm. A dłuższa droga hamowania może wynikać nie wiem, z większej masy? Tylko że nie wiem czy masa rosła.

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 11520
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

Post autor: RadAg! » 17 lut 2017, 11:48

P71 jest na golasa ok 200kg cięższa od cywila. Jeżeli masz dual exhaust to faktycznie moce mogą być identyczne a róznica w przyspieszeniu może wynikać z agresywniejszego sterowania skrzynią. Tak tylko teoretyzuję...
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika