Strona 1 z 3

[Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

: 01 maja 2010, 16:37
autor: RadAg!
http://www.roadrunners.pl/artykuly/151- ... toria.html

Moj najnowszy artykul i chyba najwazniejszy do tej pory. Pisalem tez swojego czasu o Taurusie i tamten artykul takze darze jakims szacunkiem. Byl to moj pierwszy artykul jaki napisalem i pierwszy jaki trafil na strone roadrunners.pl
Uwielbiam Crown Vic. Moge o niej pisac i pisac i pisanie tego arta bylo dla mnie przyjemnoscia. W sumie spedzilem nad nim tylko dwa dni. Wiekszosci informacji nie musialem bowiem szukac w internecie tylko bralem je z glowy, czasami musialem tylko cos potwierdzic.
A o samochodzie? Doskonale, cudowne, rewelacyjne, zajebiste...Mam nadzieje ze moj 'Szeryf' bedzie kiedys jedna z wielu Crown Victorii w mojej kolekcji.

Update!
Skonczylem poprawki tekstu, mam nadzieje ze juz nie ma zadnych bledow. Mamy na forum dwoch kolejnych wlascicieli Crown Vic, Macianowe i MarcinaC. Chlopaki napiszcie o swoich Vickach! Goraco zachecam. Wasz tekst trafi na strone jako kolejne opinie wlascicieli. Dolacznie pare fotek i piszcie na admin@roadrunners.pl

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

: 02 maja 2010, 01:53
autor: MarkSeven
W pelni potwierdzam wszystkie zamieszczone przez Ciebie opinie na temat tego auta (i pochodnych-Grand Marquis i Lin.TownCar).Konstrukcja prosta,niezawodna,wytrzymala ,bezpieczna,ekonomiczny silnik z duzym zapasem momentu - doprowadzona niemal do perfekcji.Sprawdzona przez 50 lat.No i jest to najtanszy samochod tej klasy (full size) na swiecie.W wersji najubozszej jest w cenie rocznych dochodow ...sprzataczki .Tylko te silniki nie lubia benzyny wysokooktanowej.Jest nawet wzmianka w instrukcji.Ale w Polsce i tak jest oszukana....

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

: 02 maja 2010, 09:08
autor: RadAg!
Co do benzyny to liczba oktanowa w USA i w Europie jest inaczej naliczana, paliwo jest to samo. Liczba oktanowa 95 w Europie jest odpowiednikiem paliwa o liczbie oktanowej 89-90 w USA. W Europie i Australii stosuje sie liczbe oktanowa naliczana wg systemu o nazwie ROM a w Stanach i Kanadzie jest to srednia RON i MON. Generalnie moim zdaniem czeste twierdzenie o niskiej oktanowosci paliw w USA jest bledem wynikajacym z bezposredniego porownywania liczby w oktan ktore sa inaczej naliczane:

http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

: 02 maja 2010, 11:13
autor: GAZDA
kiedyś jak jeszcze tego nie było w polsce, kupywałem zawsze w niemczech chrome & flames, i tam często pisali by tankować ino "normalną" benzyne, w niemczech jest benz normalna 91 super 95 super plus 98 oktanów...
ale mogło to też wynikać z błędu obliczenia... w każdym bądź razie chyba tylko w niemczech sprzedają taką benzyne, bo wszędzie indziej minimum to 95 oktanów... no i te wszystkie v8ki w niemczech na tej benzynce jadą...

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

: 02 maja 2010, 13:37
autor: RadAg!
Moj tez jezdzi na 95 caly czas choc w Europie zrobil dopiero ze 3 tys. mil

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

: 02 maja 2010, 18:16
autor: KARLone
nawet jak oktany będą te same, to w Stanach jest dużo dodatków do paliwa pochodzenia roślinnego. Ja mam generalnie jakiś problem z zapaleniem auta po 3-4 tygodniach od tankowania benzyny (normalnie jeżdżę na LPG) szczególnie jak popada, to krztusi się przy rozruchu, jak tylko wleje świeżego paliwa problemu nie ma. Sam nie wiem co o tym sądzić. Czyżby jakąś drogą dostawała się woda do baku? Jak zwykle nie mam czasu tego sprawdzić, jeździ więc jest dobrze ;)

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

: 02 maja 2010, 20:24
autor: RadAg!
Tak przy okazji Karlone patrzac w nasze podpisy to mam spalanie jakbym mial przynajmniej 2x wiekszy silnik od twojego :D

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

: 02 maja 2010, 20:40
autor: MarkSeven
Oktany nie sa te same. W USA sa najczesciej 3 typy benzyn. Regular 87okt = EU 91 , plus 89okt = EU 93 i Premium 93okt = EU97.A silniki Modular 4.6 vin kod "W" montowane w CV sa tylko i wylacznie na benzyne Regular 87-co odpowiada Europejskiej 91okt. A poniewaz benzyna w polsce ma 95okt a nie 91 - dlatego jest uwazana za wysokooktanowa.Problem w tym,ze silniki Modular 4.6 vinkod "W" montowane w CV od 98r. nie maja regulacji zaplonu zaleznie od paliwa.Nawet nie ma KnockSensora.Takze dluga eksploatacja na "lepszej" benzynie bez odpowiedniego kata zaplonu nic dobrego nie wrozy.A jesli chodzi o gaz ktory ma bardzo duza liczbe oktanowa?Nalezy stosowac dobre instalacje najlepiej z mozliwoscia regulacji zaplonu.

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

: 02 maja 2010, 20:54
autor: RadAg!
No tak ale w takim badz razie czym tankowac nasze auta? Czym tankowac mnostwo innych starszych aut z USA? Sa jakies dodatki do paliwa? Jezeli ten problem jest istotny sa juz jakies kompleksowe rozwiazania? Czym negatywnym konczy sie dla silnika jazda na zbyt wyskokooktanowym paliwie?

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

: 02 maja 2010, 22:03
autor: KARLone
MarkSeven musiałbym poszukać źródła na poparcie moich informacji ale wg mnie silnik 4.6L jest silnikiem typu "flex fuel" czyli pojedzie na wszystkim, a w szególności na shicie E87. To zaleta, bo jeździ zarówno na taniej benzynie jak i na tej droższej dla nowych aut. Niestety nie mam czasu szukać potwierdzenia tych informacji. Może chłopaki na CVN by wiedzieli...

Najgorszą benzyną w Polsce jaką pamiętam to była tzw. żółta 93 oktany cokolwiek to znaczy ;) zastąpiono ją U95 i jakoś stare graty dawały radę. Teraz trzeba lać zwykłą Pb95 i dolewać dodatek. Bez tego cuda mogą wypalić się gniazda zaworowe ale myślę, że jest to na tyle długotrwały proces, że nie warto zawracać sobie nim głowy. Ja przejeździłem na gazie 60 tys. km i zapewne przejadę drugie tyle, więc szkoda czasu na stres. Jak dla mnie to 5-6 lat jeżdżenia prawdziwym autem z konkretnym silnikiem :D heh a może przejeżdżę więcej :D

Radek, odnośnie spalania to sam jestem w szoku, bo jakoś na wiosnę zaczął mniej palić, na pewno ma w tym swój udział wymiana opon na letnie, po pierwsze dlatego, że zimowe mają niższy profil od oryginałów, po drugie dlatego, że te letnie to mają mniejsze opory toczenia. Odnośnie samego wyniku to moje trasy wyglądały następująco: 320 km autostrada + 40 km miasto - jak się jedzie równo bez gwałtownego przyśpieszania to wynik jest rzeczywiście przyzwoity. Z moich obserwacji wynika, że najwięcej paliwa idzie jak silnik jest zimny. Na dwa tygodnie muszę mu wlać ok 14 L benzyny na same starty. Jeden start rano, jeden start po robocie.

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

: 02 maja 2010, 22:23
autor: cezar62
Również sądzę, że wszystko zależy od elektroniki silnika. Jeśli nie jest w stanie dostosować wyprzedzenia zapłonu
i czasów wtrysku do wysokooktanowego paliwa, można w efekcie uzyskać pogorszenie osiągów, wyższe zużycie benzyny.
A w związku z inną niż przy zalecanej benzynie prędkością spalania, rozchodzenia się czoła płomienia,
a także ilością wytworzonych gazów, istnieje również hipotetyczna możliwość zaszkodzenia silnikowi.

No nie wiem, fachowcem od benzyn i silników nie jestem ;)

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

: 02 maja 2010, 23:29
autor: MarkSeven
cezar62 pisze:Również sądzę, że wszystko zależy od elektroniki silnika. Jeśli nie jest w stanie dostosować wyprzedzenia zapłonu
i czasów wtrysku do wysokooktanowego paliwa, można w efekcie uzyskać pogorszenie osiągów, wyższe zużycie benzyny.
A w związku z inną niż przy zalecanej benzynie prędkością spalania, rozchodzenia się czoła płomienia,
a także ilością wytworzonych gazów, istnieje również hipotetyczna możliwość zaszkodzenia silnikowi.

No nie wiem, fachowcem od benzyn i silników nie jestem ;)
Calkowicie masz racje.Takie wlasnie procesy zachodza w silniku zasilanym lepszym paliwem bez odpowiednich ustawien.To elektronika decyduje jakie paliwo moze byc uzywane.Ten sam silnik aplikowany w innym lub innej wersji auta moze byc bardziej flexi co do zasilania.Ale akurat w CV od 98r jest tak a nie inaczej.Nie ma sie co zbyt wiele martwic,oktany w Polsce sa troche oszukane a silniki 4.6 sa dosc mocne. Nie nalezy tylko uzywac E98.Gorzej jest z zasilaniem gazowym gdzie LPG ma ok.100 okt.Od czsu do czasu polecam dodac do benzyny dodatek likwidujacy nagary z zaworow ktore sie wtedy bardziej osadzaja.np: http://www.autobarn.net/ch67740t.html?site=google_base

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

: 24 cze 2010, 18:30
autor: RadAg!
Bedac w Polsce widzialem na LUKoil paliwo 86 oktanowe. Ktos wie cos wiecej o tej benzynie?

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

: 24 cze 2010, 22:58
autor: cezar62
LUKOIL to dawny JET - tak gwoli informacji ;)

Co do benzyny, to może podano na tablicy Motor Octane Number (Liczba Oktanowa Motorowa),
czyli około 86 dla benzyny której Resarch Octane Number (Liczba Oktanowa Badawcza) wynosi 95 ?...

Zgodnie ze standardami DIN liczba oktanowa musi wynosić:

Dla normalnej benzyny minimum 91 RON i 82,5 MON.
Dla benzyny super minimum 95 RON i 85 MON.
Dla benzyny super plus minimum 98 RON i 88 MON.

Na stronie LUKOIL, w produktach podają benzyny:

ES 95 nie zawiera biokomponentów.
ES 95A zawiera 0 - 5 % etanolu.
ES 95E zawiera 0 - 15 % ETBE
Super Plus 98 zawiera 0 – 15 % ETBE

(ETBE - eter etylowo-tert-butylowy. Wytwarzany jest wyniku reakcji izobutylenu
produkowanego z ropy naftowej i etanolu otrzymywanego na drodze biotechnologicznej)

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Vict

: 07 gru 2011, 22:13
autor: KARLone
właśnie piję winko i się rozmarzyłem o tym aucie ;) tęsknię za tą furą, mam nadzieję, że mechaniory nie będą się już ociągać i nie wyjdą żadne komplikacje