[Artykuł] Więcej światła ze starych lamp

Tutaj możesz zamieścić ciekawego news'a oraz skomentować artykuł z naszej strony www
Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

[Artykuł] Więcej światła ze starych lamp

Post autor: RadAg! »

http://www.roadrunners.pl/z-cyklu-how-t ... rych-lamp/
Karlone wykonal swietna robote piszac ten artykul. Jak sie okazuje, odnowienie zmatowialych lamp i przywrocenie im dobrej jakosci swiecenia nie jest takie trudne. Sam w wolnej chwili chyba zdemontuje reflektory w mojej Vicky zeby je odswiezyc.
Well done mate, well done :D :pada:
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: [Artykuł] Więcej światła ze starych lamp

Post autor: cezar62 »

Artykuł wyczerpująco dokładny :)
Czytając, chciałem już lecieć do swoich lamp, a odstraszyła mnie tylko mroźno-śniegowa pogoda ;)
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: [Artykuł] Więcej światła ze starych lamp

Post autor: MichaŁ »

Warto byłoby dodać że każde dotknięcie paluchem odbłyśnika może naruszyć jego powłokę. Zdarza się, że błyszcząca powłoka zostanie nam na przedmiocie którym dotykamy odbłyśnika.
Bo ktoś potem zacznie czyścić lampy, poniesie go i powie, że Panowie na RoadRunners nic o tym nie mówili :D
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: [Artykuł] Więcej światła ze starych lamp

Post autor: KARLone »

odbłyśnik się rozwarstwi i oderwie się jak będzie skorodowany, wtedy to już tylko regeneracja. Ale nie ma co załamywać rąk, koszt regeneracji jednej lampy ok 100 zł. więc to bardzo zachęcająca alternatywa w stosunku do nowych i konieczność do rzadkich modeli. Najważniejsze by dobrego odbłyśnika nie porysować. Dobry, nieskorodowany odbłyśnik przylega dobrze i nie powinno się nic stać przy dotykaniu palcem.


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: [Artykuł] Więcej światła ze starych lamp

Post autor: MichaŁ »

Okej, mi tylko chodzi o to, że warto wspomnieć w artykule o takiej możliwości. ;)
Bo p. Kowalski, który w życiu reflektora w ręce nie miał, może o tym nie wiedzieć... a jak już mu się stanie taka niespodzianka to ochoczo stwierdzi, że czytał artykuł na Road Runners i nikt tam nie pisał o takiej możliwości "- A to ch*je. Oszukali mnie!" :D
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: [Artykuł] Więcej światła ze starych lamp

Post autor: KARLone »

cezar62 pisze:Artykuł wyczerpująco dokładny :)
Czytając, chciałem już lecieć do swoich lamp, a odstraszyła mnie tylko mroźno-śniegowa pogoda ;)
Czarek, pamiętam Twoje lampy, oglądaliśmy je pod blokiem w Brzegu. To wyglądało tak, jakby było spękane od środka. Wtedy nie wiedziałem jakim sposobem oddzielić szkło od obudowy. Teraz nie powinno być problemu, suszarka i sprawa załatwiona. Przynajmniej u mnie ta metoda zadziałała :) więc jest duża szansa na to, że w Taurusie jest podobnie.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: [Artykuł] Więcej światła ze starych lamp

Post autor: KARLone »

MichaŁ pisze:Okej, mi tylko chodzi o to, że warto wspomnieć w artykule o takiej możliwości. ;)
Bo p. Kowalski, który w życiu reflektora w ręce nie miał, może o tym nie wiedzieć... a jak już mu się stanie taka niespodzianka to ochoczo stwierdzi, że czytał artykuł na Road Runners i nikt tam nie pisał o takiej możliwości "- A to ch*je. Oszukali mnie!" :D
i po to jest forum, żeby taki sprawy przedyskutować, trudno brać odpowiedzialność za czyjeś poczynania. Zakładamy, że lampy są w kiepskim stanie i staramy się je jeszcze uratować. Nikt normalny chyba nie będzie majstrował przy dobrych lampach. Taką mamy nadzieję ;)


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: [Artykuł] Więcej światła ze starych lamp

Post autor: brolcio »

Lampy na których widać głębokie spękania spokojnie daje się zregenerować. Ja w swoich regeneracjach posuwałem się znacznie dalej bo usuwałem z gładkoszybowych całą warstwę starego lakieru ochronnego i napylałem nową (po zagrunotwaniu) z najtwardszego na rynku lakieru. Polerując lampy usuwamy część starej powłoki lakieru - jednak jeśli występują głębokie spękania mogą one sięgać do samego lexanu i wtedy należy usunąć cała powłokę ochronną. Po jej usunięciu sam lexan jest bardzo miękki i podatny na zarysowania - warto więc zrobić nową powłokę ochronną. Co do odblaśników - wymieniam je na inne europejskie i mam lampy asymetryczne (dobieram eksperymentalnie).

Awatar użytkownika

BartekV8
Posty: 271
Rejestracja: 15 lis 2009, 20:31
Samochód: Dodge Aries LE 89, Jeep ZJ LX 98r.
Skąd: Mińsk Mazowiecki

Re: [Artykuł] Więcej światła ze starych lamp

Post autor: BartekV8 »

Bardzo przydatny artykuł :)
1989 Dodge Aries 2,2
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: [Artykuł] Więcej światła ze starych lamp

Post autor: KARLone »

oddałem lampy z pontiaca do renowacji. Zobaczymy jaki będzie efekt. Cena 120 zł za szt. Będzie nowa warstwa odbłyśnika. Odbiór w sobotę.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: [Artykuł] Więcej światła ze starych lamp

Post autor: KARLone »

mam lampy :) wizualnie wyglądają świetnie, praktycznie jak z fabryki. Szkło przeczyścili i wypolerowali. Zdjęcie mam tylko z daleka bo mi się nie chciało znowu schodzić. Dziś wieczorem się okaże jak to tak na prawdę świeci i czy jest zauważalna poprawa w stosunku do tego co było.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: [Artykuł] Więcej światła ze starych lamp

Post autor: RadAg! »

Czyli 240 zł za dwie lampy i są jak nowe? To są plastiki oczywiście?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: [Artykuł] Więcej światła ze starych lamp

Post autor: KARLone »

nie, nie plastiki, to jest stare dobre szkło. Takie coś też polerują. Zostało kilka głębszych rys na kloszach ale generalnie super przejrzyste. Napylili nową warstwę lustra. Przejechałem się nim po zmroku i jest lepiej o 100% jak nie więcej. Wiadomo, do gładkoszybowych równać nie mogą ale nareszcie to świeci jak należy, a nie dwa znicze na Wszystkich Świętych. Oby to trwałe było. Jutro przejadę się gdzieś po lasach, bo w mieście efekt psują latarnie uliczne. Trochę te lampy nie pasują do auta, za ładne ;)

Tak się przyjrzałem co tam regenerują, to głównie stosunkowo nowe lampy. Najwięcej widziałem typu projektorowego. Podejrzewam, że tam jest mała powierzchnia lustra i temperatura szybciej je wykańcza. Jechałem kiedyś stosunkowo młodym Paskiem, ksenony projektorowe, a świeciło to tak nędznie, że szkoda gadać. Teraz już wiem dlaczego. Generalnie trzeba by zainwestować w LED-y do jazdy dziennej. Jednak lampy dostają po dupie za to świecenie w ciągu dnia.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: [Artykuł] Więcej światła ze starych lamp

Post autor: KARLone »

nie mogę znaleźć tego arta po przenosinach, mamy go gdzieś?

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: [Artykuł] Więcej światła ze starych lamp

Post autor: RadAg! »

Nie przeniesiony

wysłane z komøry
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ