[News] 2012 Camaro PL

Tutaj możesz zamieścić ciekawego news'a oraz skomentować artykuł z naszej strony www
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

[News] 2012 Camaro PL

Post autor: KARLone »

Nowy Chevrolet Camaro już w sprzedaży w polskich salonach. Trzeba przyznać, że takiej premiery nie było od dawna. Polski prospekt z cenami informuje o zgrozo nas o wydalaniu CO2 przeszło 300 g/km.
Auto występuje w dwóch wersjach z dachem i bez oraz dwóch wersjach skrzyni - manualnej i automatycznej. Niestety automat pożera aż 27 KM mocy. Ceny bazowe od 199 do 233 tys zł.
Obrazek

Standardowe wyposażenie:

6 poduszek powietrznych
4 poduszki powietrzne: przednie i boczne
Pasy z napinaczami bezpieczeństwa przód
System ISOFIX do mocowania fotelika dziecięcego
ABS
Przednie reflektory przeciwmgielne
Czujniki parkowania z tyłu
Składane siedzenia tylne

Elektryczna regulacja fotela kierowcy w 6-ciu kierunkach
Elektryczna regulacja fotela pasażera z przodu w 6-ciu kierunkach

Funkcja szybkiego otwierania/zamykania szyby po stronie kierowcy i pasażera

Regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach
Tempomat
Zestaw naprawczy koła
Światła do jazdy dziennej
Kamera cofania (obraz w kolorze)
Wycieraczka przedniej szyby ze zróżnicowaną prędkością
System kontroli cisnienia w kołach
Wspomagany układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu
System kontroli trakcji
Elektryczne zamykanie drzwi z zabezpieczeniem otwarcia
System kontroli stabilności StabiliTrak

pitu pitu ale automatycznej klimy na liście nie znajdziemy

z ciekawostek, to podwójna rura wydechowa ze stali polerowanej nie wymaga dopłaty ;)
pomarańczowy kolor nadwozia Inferno dopłata 4000 tys. zł
Obrazek

To miłe że będzie można kupić lampy z homologacją EU do dwa razy tańszego bliźniaka z USA. Wróżymy mu taki sam los jak HHR, tzn. nikt tego nie będzie kupował ze względu na utratę wartości. Nie, w zasadzie to nie będzie utrata wartości tylko realna wartość auta, które tak na prawdę kosztuje 25 tys. dolców.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: [News] 2012 Camaro PL

Post autor: RadAg! »

Oooo, ciekawe.
Tak jak piszesz Karlone idea muscle cars w Europie nigdy nie istniala, sportowe auta byly zawsze dla bogatych a dla mlodziezy 126p ale RWD :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Re: [News] 2012 Camaro PL

Post autor: GAZDA »

za odrą te samochody kosztują w salonie między 32 - 45k euro


kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Re: [News] 2012 Camaro PL

Post autor: kurczak »

nimi w usa śmigają łepki i młodzi ludzie. Po salonach ich pełno narzekają na nie a po za tym pełno ich na ulicach w sumie żadnego zainteresowania nie budzą. Trochę to wygląda jak by fabryke mazdy otowrzyli. Tyle co widziałem i słyszałem będąc tam.

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: [News] 2012 Camaro PL

Post autor: KARLone »

GAZDA pisze:za odrą te samochody kosztują w salonie między 32 - 45k euro
do ceny minimalnej musisz jeszcze doliczyć VAT, który co ciekawe i tak jest niższy niż Polsce więc auto wyjdzie na pewno taniej z 30 tys zł.

Awatar użytkownika

Jaca
Posty: 12
Rejestracja: 11 sty 2011, 16:47
Samochód: 99'Camaro SS, 89'Camaro IROC-Z, 01'Tahoe.
Skąd: Opole

Re: [News] 2012 Camaro PL

Post autor: Jaca »

Kurczak, sorry ale gadasz niezłe bzdury, wybacz ale coś słabo słyszałeś na temat nowego Camaro, wiesz że gdzieś dzwoni ale nie wiesz w którym kościele. :D
Camaro robi wielką furorę za oceanem, jest ogromny szał na te samochody, dział marketingu GM bardzo dobrze odrobił lekcję a samochód sam się obronił propagując jak kiedyś ideologię kupna rasowego auta za niewielkie pieniądze. Wróciły lata świetności muscle czy pony car's jak nie nazywali, każdy chce mieć nowe Camaro i dlatego jeździ tego sporo po ulicach i pełno stoi w salonach. Za kierownicą spotkasz młodych którzy chcą mieć nowoczesne sportowe auto i starszych którzy przypominają sobie lata młodości kiedy w czasach świetności f-body ścigali się na ulicach i wtedy też było zatrzęsienie tych aut. Zresztą nie tylko nowe Camaro ale w niektórych rejonach stanów nastąpił wysyp f-body wcześniejszych generacji, gdzie co rusz przed domami stoją zaparkowane różne roczniki tych aut. Coś mocno drgnęło w tym temacie a nowe Camaro być może znowu obudziło ducha muscle car.

Co do narzekania: to główną wadą roczników 2010 i 2011 jest waga tego auta i to jest denerwujące, chociaż osiągi katalogowe wyglądają bardzo przyzwoicie. Auto z silnikiem V8, nowoczesnym zawieszeniem i kilkoma innymi rozwiązaniami technicznymi na światowym poziomie daje niezłą frajdę z jazdy i sporo emocji. Fakt faktem jest to duża krowa ale nie stanowi to raczej jakiegoś wielkiego problemu. Silniki L99 z automatyczną skrzynią biegów mają podaną fabryczną moc 408 HP a w rzeczywistości w zależności od przebiegu wyniki na kołach oscylują w zakresie 330-360 rwhp i na to chłopaki trochę narzekali, ale dobry tuning rozwiązuje ten problem. Silnik V6 to też ciekawa bardzo nowoczesna jednostka z czterem wałkami rozrządu i mocą ponad 300 HP z której GM widzę jest cholernie dumny, mimo że to niekoszerny silnik to faktycznie warto im pogratulować takiego postępu. Lista narzekań więc nie jest długa, głównie chodzi o wagę ale i ten problem w nowszych modelach chyba rozwiązano.
Dla wymagających powstał model ZL1, do jazdy torowej concept 1LE oraz fabryczny dragster COPO, części do tuningu i firm tuningujących zatrzęsienie, czego więc chcieć więcej ;) Nie jest więc dziwne, że sporo tego na ulicach.
1989 - Red Chevy Camaro IROC-Z
2000 - Black Chevy Camaro SS - SOLD
2001 - Chevy TAHOE V8 Vortec

Obrazek

Awatar użytkownika

bomber
Posty: 183
Rejestracja: 01 cze 2011, 13:54
Samochód: El Camino
Skąd: Wrocław

Re: [News] 2012 Camaro PL

Post autor: bomber »

cabrio biedne :(
Classic Rental. Wszystko o zabytkowej motoryzacji. Fotorelacje ze zlotów, Kalendarz imprez, oferty wynajmu. Znajdź nas na Facebooku.


kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Re: [News] 2012 Camaro PL

Post autor: kurczak »

no to jaca powiem ci że dla ciebie to bzdury a ja słyszałem to na własne uszy będą tam i tyle. Jak się pytałem o o 5-gena to ludzie rękami machali i wzruszali ramionami bezinteresownie. Facet w wypożyczalni określił to precyzyjnie jak opisałem tyle w temacie

Awatar użytkownika

Jaca
Posty: 12
Rejestracja: 11 sty 2011, 16:47
Samochód: 99'Camaro SS, 89'Camaro IROC-Z, 01'Tahoe.
Skąd: Opole

Re: [News] 2012 Camaro PL

Post autor: Jaca »

Na dobrą metę nikomu nie dogodzisz, jeden woli taczkę a drugi deskorolkę, dyskusja o gustach nie ma sensu ;) . Temat rzeka i w sumie szkoda się spierać, dla niektórych Rolls Royce to też kupa. W większości ludzie jednak reagują pozytywnie i stany są zakręcone mocno na punkcie 5 gena co zresztą widać po wynikach sprzedaży. Na forach ludzie też zadowoleni, kult odżywa i to też jest jakimś wyznacznikiem. Pomijam opinię osób które posiadają to auto w Polsce, które znam i mieszkają za oceanem i z którymi mając kontakt na bieżąco też znam trochę realia...akurat trafiłeś może na te mniej przychylne słowa więc o.k. ;) . Także jak widzisz ja znam temat od drugiej strony no i dlatego padły takie słowa. Poza tym co oczekiwać za 35 tysięcy dolców, chociaż jak widać po testach auto bije na głowę wiele dużo droższych sportowych samochodów, nie wspomnę już o ZL1. Ja tam jestem bardzo zadowolony z jazd próbnych więc pewnie kiedyś nie omieszkam zaprzyjaźnić się na dłużej :) . No offence.
bomber pisze:cabrio biedne :(
Ogólnie wersja europejska jest biedna, tylne światła z Audi A5, lusterka to uszy od słonia, itp. ;D
1989 - Red Chevy Camaro IROC-Z
2000 - Black Chevy Camaro SS - SOLD
2001 - Chevy TAHOE V8 Vortec

Obrazek

Awatar użytkownika

bomber
Posty: 183
Rejestracja: 01 cze 2011, 13:54
Samochód: El Camino
Skąd: Wrocław

Re: [News] 2012 Camaro PL

Post autor: bomber »

generalnie muscle w cabrio mi się nie podobają nie mają już tej agresywnej sylwetki, ale jeśli chodzi o 5 gena w coupe to bardzo mi się podoba, bardziej niż challenger o mustangu już nie wspomnę. za parę lat jak już będą trochę tańsze to sobie takiego kupie. nigdy nim nie jeździłem, w sumie najnowszy camaro jakim jeździłem to 2 gen, więc tutaj nie mogę się wypowiadać. Ale widziałem na żywo i strasznie mi się spodobał :) a co o nim gadają w stanach to mnie nie interesuje, mnie się podoba :)
Classic Rental. Wszystko o zabytkowej motoryzacji. Fotorelacje ze zlotów, Kalendarz imprez, oferty wynajmu. Znajdź nas na Facebooku.

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: [News] 2012 Camaro PL

Post autor: KARLone »

podpinam tekst z innego portalu o nowym Camaro ;)

Pierwsze Camaro zostało wprowadzone na rynek w 1966 roku. Muskularne nadwozie, potężne V-ósemki i świetne osiągi... Ludzie go za to pokochali. Zresztą nic w tym dziwnego - był kwintesencją amerykańskiego muscle cara. Każdy chciał go mieć, ale nie każdy mógł sobie na niego pozwolić. Pomimo tego, że przez wielu miłośników amerykańskich samochodów był traktowany jak motoryzacyjny bóg, to i tak producent zdecydował się zrezygnować z jego sprzedaży w Europie. Ale zmienił zdanie po 10 latach.

Nowe Camaro powraca na Stary Kontynent w wielkim stylu. Można go mieć za niecałe 200 tys. zł. Czy to dużo? Auto ma 6.2-litrowe monstrum pod maską, oczywiście w układzie V8. Silnik generuje 432KM i 569Nm momentu obrotowego, do tego pozwala rozpędzić się do 250km/h. Czy podczas wciskania gazu w podłogę wgniata w fotel? I to jak! W połączeniu z przekładnią manualną pierwszą setkę można ujrzeć na prędkościomierzu już po 5.2s. Czy na rynku jest inne auto, które oferuje takie parametry w takiej cenie? Tak – z komisu. W przypadku Chevroleta za taką cenę wyjeżdża się z salonu zupełnie nowym autem – i to jakim. A to jeszcze nie koniec niespodzianek.

Camaro jest typowym, dwudrzwiowym coupe w konfiguracji 2+2, ale dla miłośników wiatru we włosach jest coś jeszcze – lifestylowe cabrio. Wygląda świetnie zarówno z otwartym jak i zamkniętym dachem.. Wygodni mogą sobie też połączyć 6.2-litrowy motor z automatem. Wtedy moc silnika jest zmniejszona do 405KM, choć i tak słowo „zmniejszona” wygląda w tym przypadku po prostu śmiesznie. Camaro z automatem dosłownie powala swoimi osiągami. Najlepsze jest jednak to, że Chevrolet, chce wynagrodzić klientom 10 lat nieobecności Camaro w sprzedaży w Europie, dlatego wersja przeznaczona na Stary Kontynent jest przystosowana do europejskiego stylu jazdy.

Zupełnie inne jest zawieszenie. Jak wiadomo – Ameryka nie ma za wiele zakrętów. Jej mieszkańcy mają takie podjazdy na posesję jak nasza autostrada A4. Chevrolet był świadomy tego, że Europa jest tak naprawdę jednym, wielkim slalomem, do tego usianym dziurami, przez co każde źle przygotowane auto ląduje w rowie i przekształca się w kwietnik. Dlatego właśnie Camaro przeznaczone na nasz rynek dysponuje zawieszeniem FE04. Ma lepiej zestrojone amortyzatory oraz solidniejsze stabilizatory. Przez to jest dużo wytrzymalsze i stabilniejsze w stosunku do wersji amerykańskiej. 20-calowe koła i 4-tłoczkowe hamulce dodatkowo poprawiają zachowanie auta na drodze.

Czy Camaro jest dyskretne? Nie! To 100% muscle car, dlatego jeśli ktoś nie lubi być obrzucany spojrzeniami na mieście, to po prostu nie powinien go kupować. Z kolei wszyscy, którzy chcą się wyróżnić, poczują się idealnie – ciężko jest spotkać u nas dwa Camaro stojące obok siebie. Wnętrze czerpie z przeszłości całymi garściami i łączy prostotę z nowoczesnością. Cztery przyrządy pomiarowe na konsoli nawiązują do poprzednich generacji, a niebieskie podświetlenie oraz panel sterujący audio i klimatyzacją dodają wnętrzu współczesnego uroku. Ale prawdziwa technologia ukryta jest gdzieś indziej.

Chevrolet stworzył w Camaro Centrum Informacji Kierowcy z dużym wyświetlaczem – dzięki niemu można jak na dłoni odczytać wszystkie, niezbędne dane – od spalania, poprzez odległość, a kończąc na zasięgu po zatankowaniu paliwa. Mało tego – w tym segmencie tylko w Camaro można dostać wyświetlacz znany z myśliwców – informacje serwowane są na przedniej szybie, dzięki czemu nie trzeba odwracać wzroku od jezdni. Technologia wkroczyła również do silnika.

W autach tego typu poruszanie tematu spalania paliwa jest co najmniej takim nietaktem, jak pytanie się kobiety o to, czy jej włosy są naturalne, czy może to tylko farbowana peruka. Jednak Chevrolet i tak wyszedł naprzeciw użytkownikom i postanowił maksymalnie ograniczyć wydatki na paliwo, pomimo potężnego silnika pod maską. Spalanie udało się zmniejszyć o 7.5% dzięki teoretycznie prostemu zabiegowi – przy małym obciążeniu silnika pracują tylko 4 cylindry, a reszta jest zamknięta. Gdy potrzebna jest większa moc, do akcji wkraczają pozostałe 4, a silnik wykorzystuje swoje maksymalne możliwości. A co, jeśli ktoś nie może sobie pozwolić na utrzymanie Camaro, a mimo to chciałby go mieć?

Cóż – może sobie kupić plakat albo kubek z jego nadrukiem. Tylko, że takie rzeczy są zwykle mniej przydatne od samochodu. A może warto zainteresować się innymi modelami producenta? To dobre pytanie, bo teoretycznie ciężko jest znaleźć coś bardziej kuszącego od Camaro. Ten samochód sprzedaje się lepiej od takich legend, jak Ford Mustang, Dodge Challenger czy Nissan 350Z! Ale teoretycznie niepozorny Chevrolet Cruze błyszczy równie mocno. W USA jest najlepiej sprzedającym się kompaktowym sedanem – wyprzedza nie tylko Hondę, ale również takich gigantów jak Ford i Toyota! Dzięki temu w ogólnoświatowych statystykach zajmuje czwarte miejsce pod względem sprzedaży w swojej klasie i siódme w ogólnej klasyfikacji wszystkich modeli i segmentów. Coś więcej o nim?

Pod maskę Cruze’a trafiły dwa silniki benzynowe, do tego oba pasują do charakteru auta – są stosunkowo mocne i oszczędne. Mniejszy motor ma 1.6l i 124KM, a większy 1.8l i 141KM. Diesel? To porządny wóz kompaktowy, nie może nie mieć w ofercie jednostki wysokoprężnej. Ta jest najmocniejsza z całej gamy – z dwóch litrów wyciska 163KM. Każdy z silników może być sprzężony z przekładnią manualną lub automatyczną. Ale czy Cruze’a można porównać do fenomenalnego Camaro?

Ten drugi jest nowoczesnym, sportowym autem w stylu retro, a Cruze wszechstronnym kompaktem. Wiele je jednak łączy – świetnie się sprzedają, relacja ich ceny do jakości jest znakomita i urozmaicają swoim wyglądem nudne ulice. Są po prostu inne, to samo widać we wnętrzu. Subtelne, niebieskie podświetlenie, sportowo wyglądający kokpit, najwięcej miejsca w swojej klasie – Chevrolet dopracował w Cruzie wszystkie szczegóły. Również te, które dbają o bezpieczeństwo – auto zdobyło maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Wszystko dzięki zestawowi 6 poduszek powietrznych i wzmocnionej klatce bezpieczeństwa.

Trzeba przyznać, że Chevroletowi całkiem nieźle wychodzi projektowanie nietuzinkowych aut. Nowe, klasyczne Camaro już teraz stało się legendą, a Cruze jest idealnym przykładem na to, że samochód kompaktowy nie musi składać się wyłącznie z czterech kół oraz nadwozia, które usypia wyglądem. I kto powiedział, że nie można wyróżnić się na ulicach za rozsądną cenę?
# Michał Rogoziński autocentrum.pl

ODPOWIEDZ