Pamiętam ten samochód kiedy był jeszcze w moim rodzinnym miescie Tomaszowie Maz. Aktualnie Bantama posiada własciciel z Krakowa.
http://forum.roadrunners.pl/post37432.html#p37432" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bantam.pl/?m=ban
Mój mały samochód to amerykański Bantam 60 Roadster. Wyprodukowany w 1938 r. (512 sztuk) został sprowadzony do Polski między 1938-1939 rokiem (5 sztuk). Wiem o dwóch egzemplarzach, które się zachowały do dnia dzisiejszego. Jeden to mój, a drugi znajduje się w Bielsku Białej. Wszystkich, którzy mieliby jakiekolwiek informacje na temat pozostałych oraz Bantama BRC proszę o kontakt - mój adres email: .
Posiadam go od 16.04.2002 roku. Jest w stanie ogólnie dobrym, jednak wymaga w najbliższym czasie remontu (poprawki blacharskie i lakier).
American Austin Car Company powstała w 1930 roku, aby produkować samochody na licencji Austina model Seven. Pierwsze American Austin'y sprzedawane były po 445$. W sumie sprzedano około 180 000 szt. Po kłopotach finansowych firma została sprzedana w 1935 r. za 5000$ jednemu z członków rady nadzorczej - Roy'owi Evans. Nowy właściciel przekształcił firmę i zmienił nazwę na Ameriacan Bantam Car Company. Pierwsze Bantam'y pojawiły się w 1938 roku. Rozmiarami były zbliżone do Austinów, lecz otrzymały nowe karoserie. Silnik pozostał ten sam, jednak po przeróbkach (dla uniknięcia opłat licencyjnych) osiągał moc 20KM. Pomimo głośnej kampanii reklamowej w 1938 roku udało się sprzedać jedynie 1500 sztuk różnych modeli. Sytuacja nie zmieniła się w 1939 r. (1220 szt.).
Modele z 1940 r. otrzymały nową karoserię i nowy sinik (o poj. 820 cm3 i mocy 22KM).
W tym samym roku Bantam skoncentrował się na otrzymanym wojskowym kontrakcie i jego starania w dziedzinie samochodów osobowych w 1941 r. zmalały do zera.
Mało kto wie, że przed wojną Bantam wygrał przetarg na konstrukcję samochodu dla armii - Jeep'a, ale z powodu złego stanu finansowego to firmy Willys i Ford wyprodukowały większą część Jeep'ów. Bantam dostarczył U.S. Army w 1941 r. 2675 szt., później produkował jedynie przyczepy do nich. Po wojnie ślad Bantam'a zaginął. Pozostał jednak w naszej pamięci i swoich produktach.