Chevrolet i Saab - koniec i początek

Tutaj możesz zamieścić ciekawego news'a oraz skomentować artykuł z naszej strony www
Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3443
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Chevrolet i Saab - koniec i początek

Post autor: KARLone » 05 gru 2013, 20:05

Stało się. Miał być tanią alternatywą dla bardziej luksusowego Opla. W praktyce stał się tak tani i dobry, że sprzedaż Chevroleta znacząco podkopała sprzedaż Opla. Klienci przebywając w tym samym salonie dysponując, określoną kwotą, zaczynają oglądać, robić jazdy testowe i coraz częściej dochodzić do wniosku, że mimo iż Chevy jest tańszy, to wydaje się przyjaźniejszy niż Opel. Być może ta sytuacja nie miała by miejsca gdyby salony były osobne, wtedy Chevy konkurował by z całą resztą, a możliwość bezpośredniego porównania jednego po drugim coraz częściej wypada na niekorzyść niemieckiej marki.

Oficjalnie zarząd GM podaje, że sprzedaż zostaje wstrzymana w związku z trudną sytuacją ekonomiczną w Europie. Można wątpić w takie tłumaczenia patrząc na sprzedaż. GM zapewnia jednak, że wciąż będzie kontynuował sprzedaż Corvette. Marka jako Chevrolet pozostanie w Rosji, gdzie jest niezwykle popularna. Osobiście szczerze wątpię, że sprzedaż Opla wzrośnie po wycofaniu bratobójczej konkurencji. Chevy to tanie i wygodne auta - jakoś nie mogę tego powiedzieć o Oplu.

A teraz z innej beczki. Niedawna marka GM'a czyli SAAB wznawia produkcję. GM sprzedał SAABa holenderskiej marce Spyker ale to małe przedsiębiorstwo nie było w stanie postawić upadającej firmy na nogi. SAAB został przejęty przez Chińczyków, a firma o nazwie National Electric Vehicle Sweden (NEVS) ogłosiła dzisiaj, że rozpoczyna sprzedaż dobrzej znanego modelu 9-3 Aero, na początek w Szwecji i Chinach ale sukcesywnie będzie zdobywać nowe rynki, w tym przede wszystkim europejskie i północnoamerykańskie. NEVS ma również produkować samochody całkowicie elektryczne. SAAC 9-3 w pełni elektryczny zostanie zaprezentowany na początku nadchodzącego roku. Chińczycy to bardzo pomysłowy naród, jeśli połączą swoją innowacyjność ze szwedzkim pojęciem bezpieczeństwa, to będziemy świadkami spektakularnego odrodzenia.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11498
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Chevrolet i Saab - koniec i początek

Post autor: RadAg! » 05 gru 2013, 21:27

Z Saabem to wiedziałem, trąbią na fejsie ale że Chevy znika z Europy to jestem zaskoczony... może to i lepiej ;)
Dobrze Karlone, że 3masz rękę na pulsie :)
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1128
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Django, Azul grande
Skąd: Łódź

Re: Chevrolet i Saab - koniec i początek

Post autor: pecha » 06 gru 2013, 11:31

IMHO chevy powinien istnieć w EU z trzema modelami: SS (6,2 automat w USA już od $45770), Camaro (6,2 manual w USA już od $37,850) i Corvette (6,2 manual w USA już od $51,995)
Wtedy oplowi by nie przeszkadzał.

Właśnie skonfigurowałem 426hp Camaro i wyszło mi $45,280 czyli w przeliczeniu na polskie diengi ciut poniżej 141tys zł czyli mniej niż cena netto BMW 428 z niesamowitymi 245hp :D
Wg Chevrolet Polska Camaro 6,2 w manualu kosztuje u nas 219900zł i to bez pakietu 1LE i paru innych rzeczy
220-140=80tys zł różnicy (clo akcyza vat transport az tle wychodza?)
:/

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3443
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Chevrolet i Saab - koniec i początek

Post autor: KARLone » 06 gru 2013, 16:21

pecha, wrzuciłem w kalkulator celny dodając $2000 na transport w cywilizowanych warunkach, to wypluło mi kwotę $73500. Przy założeniu, że auto climy w Dojczach wychodzi 231 tys zł. Cena w PL jest wręcz okazyjna :D

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 707
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: Chevrolet i Saab - koniec i początek

Post autor: grusiak » 06 gru 2013, 19:39

Jak dla mnie to kijowo, ze nie będzie tych samochodów. Obecny rynek dla europejskich szitów + ford to już za wiele? :keep:
To się nazywa wolność wyboru k... mać :( Nic tylko se kupic wozidełko 1.0 ecoboost :(
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 2679
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
Skąd: Opole
Kontaktowanie:

Re: Chevrolet i Saab - koniec i początek

Post autor: cezar62 » 07 gru 2013, 10:18

grusiak pisze:Nic tylko se kupic wozidełko 1.0 ecoboost
o, o, o, święta prawda! :)
Amerykańscy naukowcy zbadali, że im człowiek jest starszy, tym starzej wygląda
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 DOHC 16V

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika