Strona 1 z 1

Chevrolet i Saab - koniec i początek

: 05 gru 2013, 20:05
autor: KARLone
Stało się. Miał być tanią alternatywą dla bardziej luksusowego Opla. W praktyce stał się tak tani i dobry, że sprzedaż Chevroleta znacząco podkopała sprzedaż Opla. Klienci przebywając w tym samym salonie dysponując, określoną kwotą, zaczynają oglądać, robić jazdy testowe i coraz częściej dochodzić do wniosku, że mimo iż Chevy jest tańszy, to wydaje się przyjaźniejszy niż Opel. Być może ta sytuacja nie miała by miejsca gdyby salony były osobne, wtedy Chevy konkurował by z całą resztą, a możliwość bezpośredniego porównania jednego po drugim coraz częściej wypada na niekorzyść niemieckiej marki.

Oficjalnie zarząd GM podaje, że sprzedaż zostaje wstrzymana w związku z trudną sytuacją ekonomiczną w Europie. Można wątpić w takie tłumaczenia patrząc na sprzedaż. GM zapewnia jednak, że wciąż będzie kontynuował sprzedaż Corvette. Marka jako Chevrolet pozostanie w Rosji, gdzie jest niezwykle popularna. Osobiście szczerze wątpię, że sprzedaż Opla wzrośnie po wycofaniu bratobójczej konkurencji. Chevy to tanie i wygodne auta - jakoś nie mogę tego powiedzieć o Oplu.

A teraz z innej beczki. Niedawna marka GM'a czyli SAAB wznawia produkcję. GM sprzedał SAABa holenderskiej marce Spyker ale to małe przedsiębiorstwo nie było w stanie postawić upadającej firmy na nogi. SAAB został przejęty przez Chińczyków, a firma o nazwie National Electric Vehicle Sweden (NEVS) ogłosiła dzisiaj, że rozpoczyna sprzedaż dobrzej znanego modelu 9-3 Aero, na początek w Szwecji i Chinach ale sukcesywnie będzie zdobywać nowe rynki, w tym przede wszystkim europejskie i północnoamerykańskie. NEVS ma również produkować samochody całkowicie elektryczne. SAAC 9-3 w pełni elektryczny zostanie zaprezentowany na początku nadchodzącego roku. Chińczycy to bardzo pomysłowy naród, jeśli połączą swoją innowacyjność ze szwedzkim pojęciem bezpieczeństwa, to będziemy świadkami spektakularnego odrodzenia.

Re: Chevrolet i Saab - koniec i początek

: 05 gru 2013, 21:27
autor: RadAg!
Z Saabem to wiedziałem, trąbią na fejsie ale że Chevy znika z Europy to jestem zaskoczony... może to i lepiej ;)
Dobrze Karlone, że 3masz rękę na pulsie :)

Re: Chevrolet i Saab - koniec i początek

: 06 gru 2013, 11:31
autor: pecha
IMHO chevy powinien istnieć w EU z trzema modelami: SS (6,2 automat w USA już od $45770), Camaro (6,2 manual w USA już od $37,850) i Corvette (6,2 manual w USA już od $51,995)
Wtedy oplowi by nie przeszkadzał.

Właśnie skonfigurowałem 426hp Camaro i wyszło mi $45,280 czyli w przeliczeniu na polskie diengi ciut poniżej 141tys zł czyli mniej niż cena netto BMW 428 z niesamowitymi 245hp :D
Wg Chevrolet Polska Camaro 6,2 w manualu kosztuje u nas 219900zł i to bez pakietu 1LE i paru innych rzeczy
220-140=80tys zł różnicy (clo akcyza vat transport az tle wychodza?)
:/

Re: Chevrolet i Saab - koniec i początek

: 06 gru 2013, 16:21
autor: KARLone
pecha, wrzuciłem w kalkulator celny dodając $2000 na transport w cywilizowanych warunkach, to wypluło mi kwotę $73500. Przy założeniu, że auto climy w Dojczach wychodzi 231 tys zł. Cena w PL jest wręcz okazyjna :D

Re: Chevrolet i Saab - koniec i początek

: 06 gru 2013, 19:39
autor: grusiak
Jak dla mnie to kijowo, ze nie będzie tych samochodów. Obecny rynek dla europejskich szitów + ford to już za wiele? :keep:
To się nazywa wolność wyboru k... mać :( Nic tylko se kupic wozidełko 1.0 ecoboost :(

Re: Chevrolet i Saab - koniec i początek

: 07 gru 2013, 10:18
autor: cezar62
grusiak pisze:Nic tylko se kupic wozidełko 1.0 ecoboost
o, o, o, święta prawda! :)