Chevrolet i Saab - koniec i początek
: 05 gru 2013, 20:05
Stało się. Miał być tanią alternatywą dla bardziej luksusowego Opla. W praktyce stał się tak tani i dobry, że sprzedaż Chevroleta znacząco podkopała sprzedaż Opla. Klienci przebywając w tym samym salonie dysponując, określoną kwotą, zaczynają oglądać, robić jazdy testowe i coraz częściej dochodzić do wniosku, że mimo iż Chevy jest tańszy, to wydaje się przyjaźniejszy niż Opel. Być może ta sytuacja nie miała by miejsca gdyby salony były osobne, wtedy Chevy konkurował by z całą resztą, a możliwość bezpośredniego porównania jednego po drugim coraz częściej wypada na niekorzyść niemieckiej marki.
Oficjalnie zarząd GM podaje, że sprzedaż zostaje wstrzymana w związku z trudną sytuacją ekonomiczną w Europie. Można wątpić w takie tłumaczenia patrząc na sprzedaż. GM zapewnia jednak, że wciąż będzie kontynuował sprzedaż Corvette. Marka jako Chevrolet pozostanie w Rosji, gdzie jest niezwykle popularna. Osobiście szczerze wątpię, że sprzedaż Opla wzrośnie po wycofaniu bratobójczej konkurencji. Chevy to tanie i wygodne auta - jakoś nie mogę tego powiedzieć o Oplu.
A teraz z innej beczki. Niedawna marka GM'a czyli SAAB wznawia produkcję. GM sprzedał SAABa holenderskiej marce Spyker ale to małe przedsiębiorstwo nie było w stanie postawić upadającej firmy na nogi. SAAB został przejęty przez Chińczyków, a firma o nazwie National Electric Vehicle Sweden (NEVS) ogłosiła dzisiaj, że rozpoczyna sprzedaż dobrzej znanego modelu 9-3 Aero, na początek w Szwecji i Chinach ale sukcesywnie będzie zdobywać nowe rynki, w tym przede wszystkim europejskie i północnoamerykańskie. NEVS ma również produkować samochody całkowicie elektryczne. SAAC 9-3 w pełni elektryczny zostanie zaprezentowany na początku nadchodzącego roku. Chińczycy to bardzo pomysłowy naród, jeśli połączą swoją innowacyjność ze szwedzkim pojęciem bezpieczeństwa, to będziemy świadkami spektakularnego odrodzenia.
Oficjalnie zarząd GM podaje, że sprzedaż zostaje wstrzymana w związku z trudną sytuacją ekonomiczną w Europie. Można wątpić w takie tłumaczenia patrząc na sprzedaż. GM zapewnia jednak, że wciąż będzie kontynuował sprzedaż Corvette. Marka jako Chevrolet pozostanie w Rosji, gdzie jest niezwykle popularna. Osobiście szczerze wątpię, że sprzedaż Opla wzrośnie po wycofaniu bratobójczej konkurencji. Chevy to tanie i wygodne auta - jakoś nie mogę tego powiedzieć o Oplu.
A teraz z innej beczki. Niedawna marka GM'a czyli SAAB wznawia produkcję. GM sprzedał SAABa holenderskiej marce Spyker ale to małe przedsiębiorstwo nie było w stanie postawić upadającej firmy na nogi. SAAB został przejęty przez Chińczyków, a firma o nazwie National Electric Vehicle Sweden (NEVS) ogłosiła dzisiaj, że rozpoczyna sprzedaż dobrzej znanego modelu 9-3 Aero, na początek w Szwecji i Chinach ale sukcesywnie będzie zdobywać nowe rynki, w tym przede wszystkim europejskie i północnoamerykańskie. NEVS ma również produkować samochody całkowicie elektryczne. SAAC 9-3 w pełni elektryczny zostanie zaprezentowany na początku nadchodzącego roku. Chińczycy to bardzo pomysłowy naród, jeśli połączą swoją innowacyjność ze szwedzkim pojęciem bezpieczeństwa, to będziemy świadkami spektakularnego odrodzenia.