[News] Nowy Ford Taurus Interceptor

Tutaj możesz zamieścić ciekawego news'a oraz skomentować artykuł z naszej strony www
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

[News] Nowy Ford Taurus Interceptor

Post autor: RadAg! »

http://www.roadrunners.pl/newsy/130-for ... gendy.html

Co tu duzo mowic. Nowy Taurus to nadal dosc podobna konstrukcja do Taurusa pierwszej/drugiej/trzeciej...generacji. Bylem akurat wlascicielem 2 generacji tego auta z jego charakterystycznymi cechami; napedem na przod, samonosnym nadwoziem, silnikiem V6 umieszczonym poprzecznie. Auto jak auto. Szybkie, zrywne, wygodne, zabierze wszedzie gdzie chcesz, pomiesci wiekszosc bagazy...a jednak nie. Mam teraz Crown Victorie. Juz sama psychika, jak pisze Karol w arcie, daje inne odczycia - dodaje pewnosci. V8 pod maska polozony wzdluznie od ktorego jakby anatomicznie dopasowany biegnie wal napedowy napedzajacy tylna os. Bardzo klasycznie i moze dla niezaawansowanego kierowcy troszke mniej bezpiecznie jednak z tym rozwiazaniem jest o wiele wiecej frajdy. Trzeba tylko pamietac ze sie je ma :D
Wnetrze o wiele wieksze, bagaznik potezny...no i solidnosc ramy...Moim zdaniem mozna by nadal karmic policje w USA takimi autami jak Crown Vic i bardzo by im smakowaly. Moze nie do konca caly czas ta sama Vicky ale autem przeprojektowanym, moze nawet lekko zmniejszonym ale oparym na ramie, ciezkim, solidnym. Tak naprawde to wlasnie przepisy zniszczyly amerykanska motoryzacje lat 60-tych i 70-tych, o emisji spalin i warunkach projektowania w celu zwiekszenia bezpieczenstwa...Mamy kolejny gwozdz do trumny, juz ostatni.... ;(
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: [News] Nowy Ford Taurus Interceptor

Post autor: KARLone »

Radek, zwracam ci uwagę na niepozorne zdanie w tekscie, które brzmi dość tajemniczo: Koncern również potwierdził, że w jego ofercie pojawi się także drugi pojazd dla policji, jak to określono, o przeznaczeniu użytkowym.

Nie chcę rozbudzać jakiś nadziei ale wygląda na to, że Ford zostawia sobie furtkę, na wypadek gdyby nowy Taurus podzielił los Impali i Chargera. To może być jakiś SUV ale może to być taki koncept jak poniżej, Ford nabrał wody w usta i milczy, widać że czeka.

Chciałbym jeszcze wspomnieć o właściwościach jezdnych, a więc porównać FWD z RWD, bo w tym zakresie mam jakąś praktykę. Wg mnie RWD ma przewagę nad FWD, szczególnie w zakrętach, bo przy tym pierwszym napędzie można dodawać gazu w łukach, a auto "ustawia się" do nowego kierunku i w tym wypadku kierujemy autem nie tylko kierownicą ale również gazem - może nie jest to rozwiązanie dla laików ale doświadczony kierowca z pewnością wybierze RWD. Dowód na to jest prosty - wszystkie supersportowe samochody mają RWD łącznie z F1.

FWD też ma swoje zalety, do których zalicza się np. większa przewidywalność jeśli chodzi o dodawanie gazu, łatwiej wyczuć, że więcej gazu już nie da rady dodać bo auto "wyskakuje" już z zakrętu. Przedni napęd lepiej sprawdza się też zimą w trudnych warunkach, gdyż koła osi napędzanej mogą zmieniać położenie, przez co łatwiej się wygrzebać z zaspy, to raz, a dwa, że jadąc zimą po drodze tworzą się koleiny śnieżne i auto FWD pewniej się prowadzi w takich warunkach, niestety RWD w takiej sytuacji staje się nerwowe.

A więc są plusy i minusy jednego i drugiego. Ja jednak wolę RWD, czuję się o wiele pewniej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: [News] Nowy Ford Taurus Interceptor

Post autor: cezar62 »

Na wybór Taurusa, jako nowego samochodu dla policji może również miał wpływ fakt,
że właśnie ten model Amerykanie wybrali miejskim autem roku 2010.
Według nich nadaje się do tego celu idealnie - pięciometrowa limuzyna z 3,5-litrowym silnikiem V6 o mocy 365 KM :)
Zatem, po odpowiednich przeróbkach i policjanci powinni być zadowoleni.
Ale gdyby... jest furtka, o której Karol mówisz.

A co do napędu na przednie koła, to jak dla mnie, to jakaś masakra jest.
Jeżdżę Taurusem 4 lata, posiadałem jeszcze inny samochód z napędem na przód i nie potrafię sobie do dzisiaj z tym poradzić ;)

RWD jest również dla mnie pewniejsze, bezpieczniejsze, niezawodne i z moich doświadczeń jest o niebo lepsze w zimie.
Mogę się o to kłócić z każdym fachowcem motoryzacyjnym ;)
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6


piotrekzet

Re: [News] Nowy Ford Taurus Interceptor

Post autor: piotrekzet »

O zaletach napędu na tył nie będę mówić, natomiast powiem o wadach - Z racji tego, że w większości przypadków silnik jest z przodu to najlepiej wozić w bagażniku dwa worki ziemniaków. W zimie właśnie z tego powodu jest ciężko - tył jest zbyt lekki, w związku z tym łatwo o poślizg i bywają trudności z wyjechaniem z zaspy itp.
Wadą napędu na przód jest niewątpliwie zwiększony promień skrętu wymuszony przez przeguby.
Jeździłem samochodami z napędem na tył, na przód i na 4 koła. I moge podsumować tak - na tył - świetna zabawa. Na przód - duży promień skrętu. Na 4 koła - ciężko o zabawę, promień skrętu taki sobie, ale czułem się najpewniej. I nie było takiego błota, z którego bym nie wyjechał


Alexander25

Re: [News] Nowy Ford Taurus Interceptor

Post autor: Alexander25 »

RadAg! pisze:http://www.roadrunners.pl/newsy/130-for ... gendy.html

Co tu duzo mowic. Nowy Taurus to nadal dosc podobna konstrukcja do Taurusa pierwszej/drugiej/trzeciej...generacji. Bylem akurat wlascicielem 2 generacji tego auta z jego charakterystycznymi cechami; napedem na przod, samonosnym nadwoziem, silnikiem V6 umieszczonym poprzecznie. Auto jak auto. Szybkie, zrywne, wygodne, zabierze wszedzie gdzie chcesz, pomiesci wiekszosc bagazy...a jednak nie. Mam teraz Crown Victorie. Juz sama psychika, jak pisze Karol w arcie, daje inne odczycia - dodaje pewnosci. V8 pod maska polozony wzdluznie od ktorego jakby anatomicznie dopasowany biegnie wal napedowy napedzajacy tylna os. Bardzo klasycznie i moze dla niezaawansowanego kierowcy troszke mniej bezpiecznie jednak z tym rozwiazaniem jest o wiele wiecej frajdy. Trzeba tylko pamietac ze sie je ma :D
Wnetrze o wiele wieksze, bagaznik potezny...no i solidnosc ramy...Moim zdaniem mozna by nadal karmic policje w USA takimi autami jak Crown Vic i bardzo by im smakowaly. Moze nie do konca caly czas ta sama Vicky ale autem przeprojektowanym, moze nawet lekko zmniejszonym ale oparym na ramie, ciezkim, solidnym. Tak naprawde to wlasnie przepisy zniszczyly amerykanska motoryzacje lat 60-tych i 70-tych, o emisji spalin i warunkach projektowania w celu zwiekszenia bezpieczenstwa...Mamy kolejny gwozdz do trumny, juz ostatni.... ;(
Nie wiem co ty uwazasz za zrywne ale taurusa 3.0/3.8 za zrywnego nie moge uznac:) to cielak a w gazie o Jezu:)) musisz sie znowy przejechac taurusem :) Crown Victoria ma chyba 2 razy wiecej mocy(ta policyjna) no i to V8 pod macha to poezja Czy CV robia jeszcze w Fordzie bo wiem ze to co sie nazwyalo impala jest teraz totalnym badziewiem ?

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: [News] Nowy Ford Taurus Interceptor

Post autor: RadAg! »

CV robia do 2011. Jest napisane w newsie Karola. Moj Taurus 3.0 V6 141 KM byl bardzo zrywnym autem. Nie jest to auto wyscigowe ani jakis drogowy kiler ale z wyprzedzaniem na trasie czy gwaltownym ruszaniem z pod swiatel radzil sobie rewelacyjnie. Byc moze to takze zasluga skrzyni AX4N ,moze u ciebie jest cos nie tak albo masz zly punkt odniesienia (Mustang). W gazie u mnie nie bylo roznicy co do osiagow.
Acha, 3.8 Sable mojej mamy to jeszcze wiekszy kiler. Zwija asfalt, szkoda ze przednimi kolami :) ale faktycznie skrzynia AXOD-E w Sable'u reaguje ze sporym opoznieniem w stosunku do asynchronicznej AX4N.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Alexander25

Re: [News] Nowy Ford Taurus Interceptor

Post autor: Alexander25 »

mam taka sama skrzynie jak Ty ale bylo tam kombinowane. Troche sie boje jak jezdze dynamiczniej taurusem bo mi przednia os zaczyna zwijac asfalt a nie tylna a przez 2 lata jezdzilem tylko autami z tylnym napedem. Wiesz moze na co trzeba zwracac uwage przy kupnie crown victorii 2 gen(przod lampy podwojne jak w caprice tyl sciete jak trojkat ze scietym wierzcholkiem)?

ODPOWIEDZ