Caprice, kilka pytań

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.

Topic author
seba86
Posty: 10
Rejestracja: 22 cze 2020, 16:48
Samochód: Chevrolet Caprice
Skąd: Brzesko
Kontakt:

Caprice, kilka pytań

Post autor: seba86 » 22 cze 2020, 17:48

Od kilku tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Caprica z 92 roku z 305-tką pod maską, trapi go kilka problemów a przynajmniej tak mi się wydaje bo jest to mój pierwszy amcar i nie mam porównania. Dlatego interesuje mnie jak to jest u was i co może być przyczyną niżej wymienionych problemów
1. samochód ma bardzo mocne wspomaganie kierownicy i po dobiciu koła do ogranicznika skrętu ,,wygina wahacz" i kierownicą można lekko kręcić aż koło dobije do stabilizatora
2. pedał hamulca po odpuszczeniu powoli wraca do pozycji wyjściowej jak by go coś trzymało
3. przednie hamulce hamują dużo mocniej (łatwo je zablokować, ABS nie działa) od tylnych mimo że tył jest cały nowy
4. po wrzuceniu D lub R samochód bardzo chce jechać i trzeba mocno trzymać hamulec
5. na zewnątrz mocno czuć spaliny w garażu to aż w oczy szczypie (nie ma katalizatora)
6. wskaźnik temperatury podchodzi do pierwszej kreski (1/4 zakresu) i tak już trzyma, nie powinien trzymać w połowie?












/

Awatar użytkownika

lincoln1998
Posty: 2028
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz
Kontakt:

Re: Caprice, kilka pytań

Post autor: lincoln1998 » 23 cze 2020, 12:15

Cześć .

Przywitaj się,napisz kilka słów o sobie w odpowiednim dziale i wrzuć foty furki,to i pojawią się odpowiedzi na Twoje pytania :D Pozdro
Obecnie:

2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
2001 Chrysler LHS 3.5 V6

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0L V8
1993 Chevrolet G20 5.7L V8
1999 Chrysler Town & Country LXi 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. JXi 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde LXi 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car Signature Series 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6


Topic author
seba86
Posty: 10
Rejestracja: 22 cze 2020, 16:48
Samochód: Chevrolet Caprice
Skąd: Brzesko
Kontakt:

Re: Caprice, kilka pytań

Post autor: seba86 » 23 cze 2020, 14:37

Formalności dopełnione :)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11833
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Caprice, kilka pytań

Post autor: RadAg! » 24 cze 2020, 12:53

seba86 pisze:
22 cze 2020, 17:48
6. wskaźnik temperatury podchodzi do pierwszej kreski (1/4 zakresu) i tak już trzyma, nie powinien trzymać w połowie?
Wymieniłbym termostat, prawdopodobnie się nie domyka i płyn cały czas krąży w tzw. dużym obiegu co powoduje, że silnik się nie dogrzewa.
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

emilianox
Posty: 363
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski
Kontakt:

Re: Caprice, kilka pytań

Post autor: emilianox » 24 cze 2020, 14:17

RadAg! pisze:
24 cze 2020, 12:53
seba86 pisze:
22 cze 2020, 17:48
6. wskaźnik temperatury podchodzi do pierwszej kreski (1/4 zakresu) i tak już trzyma, nie powinien trzymać w połowie?
Wymieniłbym termostat, prawdopodobnie się nie domyka i płyn cały czas krąży w tzw. dużym obiegu co powoduje, że silnik się nie dogrzewa.
U mnie w Fordzie wskaźnik temp. cieczy tańczył od zera do 1/4 i spadał na zero po czym znowu na 1/4. Wymieniłem termostat, czujnik temperatury i po problemie.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8


Topic author
seba86
Posty: 10
Rejestracja: 22 cze 2020, 16:48
Samochód: Chevrolet Caprice
Skąd: Brzesko
Kontakt:

Re: Caprice, kilka pytań

Post autor: seba86 » 25 cze 2020, 14:59

Termostat jest nowy, ale jego wymiana nic nie zmieniła

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3031
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Caprice, kilka pytań

Post autor: cezar62 » 27 cze 2020, 13:06

seba86 pisze:
22 cze 2020, 17:48

4. po wrzuceniu D lub R samochód bardzo chce jechać i trzeba mocno trzymać hamulec
/
Może być problem ze sprzęgłem hydrokinetycznym (konwerter momentu obrotowego). Niektóre typy konwerterów posiadają tarcze cierne, które przy wysokich temperaturach mogą się zapiekać, co może prowadzić do blokowania układu przeniesienia napędu. Generalnie - wymieniłbym olej w skrzyni.


Miałem taki objaw w Fordzie Fiesta, ale to była skrzynia CVT i pomogło mi jednorazowe kasowanie błędów komputera.
Jest:
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Były:
1996 Ford Taurus SE 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3031
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Caprice, kilka pytań

Post autor: cezar62 » 27 cze 2020, 13:09

seba86 pisze:
22 cze 2020, 17:48

2. pedał hamulca po odpuszczeniu powoli wraca do pozycji wyjściowej jak by go coś trzymało
3. przednie hamulce hamują dużo mocniej (łatwo je zablokować, ABS nie działa) od tylnych mimo że tył jest cały nowy
To wygląda na totalne zapowietrzenie układu hamulcowego lub stary płyn lub awaria serwa, pompy.
Jest:
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Były:
1996 Ford Taurus SE 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3031
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Caprice, kilka pytań

Post autor: cezar62 » 27 cze 2020, 13:13

seba86 pisze:
22 cze 2020, 17:48

5. na zewnątrz mocno czuć spaliny w garażu to aż w oczy szczypie (nie ma katalizatora)
Nooo, 5 litrów V8 daje sporo spalin... Zainwestowałbym w wentylator wyciągowy do garażu ;)
Jest:
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Były:
1996 Ford Taurus SE 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3031
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Caprice, kilka pytań

Post autor: cezar62 » 27 cze 2020, 13:31

seba86 pisze:
22 cze 2020, 17:48
6. wskaźnik temperatury podchodzi do pierwszej kreski (1/4 zakresu) i tak już trzyma, nie powinien trzymać w połowie?
Tak jak pisali koledzy - sądzę również, że to termostat uszkodzony (może ten nowy nie jest dobry?...), ewentualnie płyn chłodniczy do wymiany. Powiedz jeszcze, czy ogrzewanie działa? To znaczy, czy płyn w układzie jest gorący, czy nie?

Nie jestem mechanikiem i nie lubię grzebać przy samochodzie, ale taki problem kiedyś bylem zmuszony ćwiczyć "organoleptycznie" u siebie :D
Zabrałem termostat i trochę płynu z auta do domu. Termostat badałem w garnku z gotującą się wodą - wisiał na sznurku i go zanurzałem aby sprawdzić, czy się otwiera. A płyn wsadziłem na dobę do zamrażarki i następnie gotowałem go sprawdzając termometrem laboratoryjnym temperaturę wrzenia. Okazało się, że mój płyn - wymieniany na świeżo przez poprzedniego właściciela :? - był stary i nie trzymał parametrów w żadną stronę :/
Jest:
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Były:
1996 Ford Taurus SE 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8


Topic author
seba86
Posty: 10
Rejestracja: 22 cze 2020, 16:48
Samochód: Chevrolet Caprice
Skąd: Brzesko
Kontakt:

Re: Caprice, kilka pytań

Post autor: seba86 » 29 cze 2020, 20:53

cezar62 pisze:
27 cze 2020, 13:06
seba86 pisze:
22 cze 2020, 17:48

4. po wrzuceniu D lub R samochód bardzo chce jechać i trzeba mocno trzymać hamulec
/
Może być problem ze sprzęgłem hydrokinetycznym (konwerter momentu obrotowego). Niektóre typy konwerterów posiadają tarcze cierne, które przy wysokich temperaturach mogą się zapiekać, co może prowadzić do blokowania układu przeniesienia napędu. Generalnie - wymieniłbym olej w skrzyni.


Miałem taki objaw w Fordzie Fiesta, ale to była skrzynia CVT i pomogło mi jednorazowe kasowanie błędów komputera.
Wymiana oleju jest planowana jak tylko będę miał więcej czasu


Topic author
seba86
Posty: 10
Rejestracja: 22 cze 2020, 16:48
Samochód: Chevrolet Caprice
Skąd: Brzesko
Kontakt:

Re: Caprice, kilka pytań

Post autor: seba86 » 29 cze 2020, 20:57

cezar62 pisze:
27 cze 2020, 13:09
seba86 pisze:
22 cze 2020, 17:48

2. pedał hamulca po odpuszczeniu powoli wraca do pozycji wyjściowej jak by go coś trzymało
3. przednie hamulce hamują dużo mocniej (łatwo je zablokować, ABS nie działa) od tylnych mimo że tył jest cały nowy
To wygląda na totalne zapowietrzenie układu hamulcowego lub stary płyn lub awaria serwa, pompy.
Płyn jest świeży, hamulce odpowietrzone, podejrzewam że to coś z pompą.
Bylem na stacji kontroli i tył faktycznie wyszedł słabo, przód idealnie


Topic author
seba86
Posty: 10
Rejestracja: 22 cze 2020, 16:48
Samochód: Chevrolet Caprice
Skąd: Brzesko
Kontakt:

Re: Caprice, kilka pytań

Post autor: seba86 » 29 cze 2020, 21:00

cezar62 pisze:
27 cze 2020, 13:31
seba86 pisze:
22 cze 2020, 17:48
6. wskaźnik temperatury podchodzi do pierwszej kreski (1/4 zakresu) i tak już trzyma, nie powinien trzymać w połowie?
Tak jak pisali koledzy - sądzę również, że to termostat uszkodzony (może ten nowy nie jest dobry?...), ewentualnie płyn chłodniczy do wymiany. Powiedz jeszcze, czy ogrzewanie działa? To znaczy, czy płyn w układzie jest gorący, czy nie?

Nie jestem mechanikiem i nie lubię grzebać przy samochodzie, ale taki problem kiedyś bylem zmuszony ćwiczyć "organoleptycznie" u siebie :D
Zabrałem termostat i trochę płynu z auta do domu. Termostat badałem w garnku z gotującą się wodą - wisiał na sznurku i go zanurzałem aby sprawdzić, czy się otwiera. A płyn wsadziłem na dobę do zamrażarki i następnie gotowałem go sprawdzając termometrem laboratoryjnym temperaturę wrzenia. Okazało się, że mój płyn - wymieniany na świeżo przez poprzedniego właściciela :? - był stary i nie trzymał parametrów w żadną stronę :/
Ja płyn wymieniałem osobiście razem z termostatem, a do sprawdzania jakości płynu używam testera, trochę to łatwiejsze :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot]