Caprice, kilka pytań
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
-
Topic author - Posty: 34
- Rejestracja: 22 cze 2020, 16:48
- Samochód: Chevrolet Caprice
- Skąd: Brzesko
Caprice, kilka pytań
Od kilku tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Caprica z 92 roku z 305-tką pod maską, trapi go kilka problemów a przynajmniej tak mi się wydaje bo jest to mój pierwszy amcar i nie mam porównania. Dlatego interesuje mnie jak to jest u was i co może być przyczyną niżej wymienionych problemów
1. samochód ma bardzo mocne wspomaganie kierownicy i po dobiciu koła do ogranicznika skrętu ,,wygina wahacz" i kierownicą można lekko kręcić aż koło dobije do stabilizatora
2. pedał hamulca po odpuszczeniu powoli wraca do pozycji wyjściowej jak by go coś trzymało
3. przednie hamulce hamują dużo mocniej (łatwo je zablokować, ABS nie działa) od tylnych mimo że tył jest cały nowy
4. po wrzuceniu D lub R samochód bardzo chce jechać i trzeba mocno trzymać hamulec
5. na zewnątrz mocno czuć spaliny w garażu to aż w oczy szczypie (nie ma katalizatora)
6. wskaźnik temperatury podchodzi do pierwszej kreski (1/4 zakresu) i tak już trzyma, nie powinien trzymać w połowie?
/
1. samochód ma bardzo mocne wspomaganie kierownicy i po dobiciu koła do ogranicznika skrętu ,,wygina wahacz" i kierownicą można lekko kręcić aż koło dobije do stabilizatora
2. pedał hamulca po odpuszczeniu powoli wraca do pozycji wyjściowej jak by go coś trzymało
3. przednie hamulce hamują dużo mocniej (łatwo je zablokować, ABS nie działa) od tylnych mimo że tył jest cały nowy
4. po wrzuceniu D lub R samochód bardzo chce jechać i trzeba mocno trzymać hamulec
5. na zewnątrz mocno czuć spaliny w garażu to aż w oczy szczypie (nie ma katalizatora)
6. wskaźnik temperatury podchodzi do pierwszej kreski (1/4 zakresu) i tak już trzyma, nie powinien trzymać w połowie?
/
-
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
- Skąd: Kalisz
Re: Caprice, kilka pytań
Cześć .
Przywitaj się,napisz kilka słów o sobie w odpowiednim dziale i wrzuć foty furki,to i pojawią się odpowiedzi na Twoje pytania Pozdro
Przywitaj się,napisz kilka słów o sobie w odpowiednim dziale i wrzuć foty furki,to i pojawią się odpowiedzi na Twoje pytania Pozdro
Obecnie:
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
Ex:
1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
Ex:
1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71
-
Topic author - Posty: 34
- Rejestracja: 22 cze 2020, 16:48
- Samochód: Chevrolet Caprice
- Skąd: Brzesko
Re: Caprice, kilka pytań
Formalności dopełnione
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Caprice, kilka pytań
Wymieniłbym termostat, prawdopodobnie się nie domyka i płyn cały czas krąży w tzw. dużym obiegu co powoduje, że silnik się nie dogrzewa.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 430
- Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
- Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
- Skąd: Piotrków Trybunalski
Re: Caprice, kilka pytań
U mnie w Fordzie wskaźnik temp. cieczy tańczył od zera do 1/4 i spadał na zero po czym znowu na 1/4. Wymieniłem termostat, czujnik temperatury i po problemie.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD
Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6
Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8
Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6
Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8
-
Topic author - Posty: 34
- Rejestracja: 22 cze 2020, 16:48
- Samochód: Chevrolet Caprice
- Skąd: Brzesko
Re: Caprice, kilka pytań
Termostat jest nowy, ale jego wymiana nic nie zmieniła
-
- Posty: 3288
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Caprice, kilka pytań
Może być problem ze sprzęgłem hydrokinetycznym (konwerter momentu obrotowego). Niektóre typy konwerterów posiadają tarcze cierne, które przy wysokich temperaturach mogą się zapiekać, co może prowadzić do blokowania układu przeniesienia napędu. Generalnie - wymieniłbym olej w skrzyni.
Miałem taki objaw w Fordzie Fiesta, ale to była skrzynia CVT i pomogło mi jednorazowe kasowanie błędów komputera.
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 3288
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Caprice, kilka pytań
To wygląda na totalne zapowietrzenie układu hamulcowego lub stary płyn lub awaria serwa, pompy.
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 3288
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Caprice, kilka pytań
Nooo, 5 litrów V8 daje sporo spalin... Zainwestowałbym w wentylator wyciągowy do garażu
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 3288
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Caprice, kilka pytań
Tak jak pisali koledzy - sądzę również, że to termostat uszkodzony (może ten nowy nie jest dobry?...), ewentualnie płyn chłodniczy do wymiany. Powiedz jeszcze, czy ogrzewanie działa? To znaczy, czy płyn w układzie jest gorący, czy nie?
Nie jestem mechanikiem i nie lubię grzebać przy samochodzie, ale taki problem kiedyś bylem zmuszony ćwiczyć "organoleptycznie" u siebie
Zabrałem termostat i trochę płynu z auta do domu. Termostat badałem w garnku z gotującą się wodą - wisiał na sznurku i go zanurzałem aby sprawdzić, czy się otwiera. A płyn wsadziłem na dobę do zamrażarki i następnie gotowałem go sprawdzając termometrem laboratoryjnym temperaturę wrzenia. Okazało się, że mój płyn - wymieniany na świeżo przez poprzedniego właściciela - był stary i nie trzymał parametrów w żadną stronę
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
Topic author - Posty: 34
- Rejestracja: 22 cze 2020, 16:48
- Samochód: Chevrolet Caprice
- Skąd: Brzesko
Re: Caprice, kilka pytań
Wymiana oleju jest planowana jak tylko będę miał więcej czasucezar62 pisze: ↑27 cze 2020, 13:06Może być problem ze sprzęgłem hydrokinetycznym (konwerter momentu obrotowego). Niektóre typy konwerterów posiadają tarcze cierne, które przy wysokich temperaturach mogą się zapiekać, co może prowadzić do blokowania układu przeniesienia napędu. Generalnie - wymieniłbym olej w skrzyni.
Miałem taki objaw w Fordzie Fiesta, ale to była skrzynia CVT i pomogło mi jednorazowe kasowanie błędów komputera.
-
Topic author - Posty: 34
- Rejestracja: 22 cze 2020, 16:48
- Samochód: Chevrolet Caprice
- Skąd: Brzesko
Re: Caprice, kilka pytań
-
Topic author - Posty: 34
- Rejestracja: 22 cze 2020, 16:48
- Samochód: Chevrolet Caprice
- Skąd: Brzesko
Re: Caprice, kilka pytań
Ja płyn wymieniałem osobiście razem z termostatem, a do sprawdzania jakości płynu używam testera, trochę to łatwiejszecezar62 pisze: ↑27 cze 2020, 13:31Tak jak pisali koledzy - sądzę również, że to termostat uszkodzony (może ten nowy nie jest dobry?...), ewentualnie płyn chłodniczy do wymiany. Powiedz jeszcze, czy ogrzewanie działa? To znaczy, czy płyn w układzie jest gorący, czy nie?
Nie jestem mechanikiem i nie lubię grzebać przy samochodzie, ale taki problem kiedyś bylem zmuszony ćwiczyć "organoleptycznie" u siebie
Zabrałem termostat i trochę płynu z auta do domu. Termostat badałem w garnku z gotującą się wodą - wisiał na sznurku i go zanurzałem aby sprawdzić, czy się otwiera. A płyn wsadziłem na dobę do zamrażarki i następnie gotowałem go sprawdzając termometrem laboratoryjnym temperaturę wrzenia. Okazało się, że mój płyn - wymieniany na świeżo przez poprzedniego właściciela - był stary i nie trzymał parametrów w żadną stronę