Lampy przednie

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.

michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

RadAg! pisze:ale nie uważasz że gdyby to było tak proste nie byłoby takiego szumu wokół przerabiania świateł??
Szum raczej jest na osi "trzeba-nie trzeba" a nie "trudne-łatwe"... :)
Ponadto symetryczności ani tylnych kierunków ten "patent" Ci nie załatwi. Tak czy owak - nie sądzę aby było to dużo bardziej skomplikowane niż napisałem, aczkolwiek dowiemy się jak to zrobisz (bo ja nie zamierzam dopóki nie muszę :hah: ).

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

No kierunki z tyłu na nieszczęście mam zrobione, ale tym razem to szczęście w nieszczęściu. Co do wysokości świateł to chyba tego nie sprawdzali...Myslę...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

Ok, no to daj znać jak coś Ci wyjdzie/nie wyjdzie z tymi przednimi kierunkami/DRL's...

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

michal_5000 pisze:Ok, no to daj znać jak coś Ci wyjdzie/nie wyjdzie z tymi przednimi kierunkami/DRL's...
Wczoraj to robilem. Efekt:
Prawdopodobnie spalony modul od kierunkowskazow. Do pewnego momentu wszystk oszlo pieknie jak nagle kierunki przestaly dzialac. Awaryjne chodza. Wszystko pomontowalem z powrotem jak bylo oryginalnie..Niestety bez rezultatu. Szukam teraz modulu od kierunkowskazow. Jak to sie moze nazywac po angielsku...Przejrzalem calego manuala i nic...Potrzebuje nr katalogowy albo inny sposob zeby zdobyc sprawny modul... sam modul prawdopodobnie jest pod klapka z napisem DIMMER gdzie jest pokretlo od regulacji natezenia podswietlenia deski rozdzielczej (po lewej stronie kierownicy,ponizej nawiewu). Udalo mi sie tam dostac ale nie mam nawet jak tego wymontowac bo pada jak cholera na dworze a bez otwartych drzwi nie da rady tego zrobic...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

RadAg! pisze:
michal_5000 pisze:Ok, no to daj znać jak coś Ci wyjdzie/nie wyjdzie z tymi przednimi kierunkami/DRL's...
Wczoraj to robilem. Efekt:
Prawdopodobnie spalony modul od kierunkowskazow.
Czekaj czekaj... A co dokladnie robiles? Zalozyles jednowłóknowe w miejsce dwuwłóknowych (tych najbliżej atrapy) i tak się zrobiło? Awaryjne dzialaja identycznie jak dzialaly (tzn. male side markers z boku na przemian z jednym z wlokien parking lights/turn signals)? Jest roznica miedzy wlaczonymi i wylaczonymi swiatlami glownymi?

Hej, a spradziles wszystkie bezpieczniki??? (klapka nad emergency break)
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Bezpieczniki sa OK, sprawdzilem kazdy z osobna.
W miejscu swiatel postojowych zostaly zarowki pomaranczowe. Tasma zaizolowalem na zarowce styk od wlokna ktore swieci jak wlaczysz postojowe. W ten sposob nie pala sie postojowe w miejscu postojowych, tylko masz same kierunki (to jest zarowka dwuwloknowa, nie dostalem takich samych jednowloknowych dlatego tez zaizolowalem jedno z wlokien zeby nie swiecilo.
Teraz side markery - mialy pelnic role postojowych. Wsadzilem biale zarowki i odizolowalem przewod dajacy sygnal od kierunkowskazow. Tyle ze wtedy w zarowce nie bylo zadnego obwodu i wogle nie swiecila to tez zapodalem na drugi biegun zarowki (na ten gdzie wczesniej szedl sygnal od kierunkowskazow, chodzilo o to zeby postoj nie migal), zapodalem na ten biegun zarowki mase...Tym sposobem to pieknie dzialalo ale jakos dziwnie sie przewody grzaly, po chwili kierunki juz nie dzialaly...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

RadAg! pisze:Bezpieczniki sa OK, sprawdzilem kazdy z osobna.
W miejscu swiatel postojowych zostaly zarowki pomaranczowe. Tasma zaizolowalem na zarowce styk od wlokna ktore swieci jak wlaczysz postojowe. W ten sposob nie pala sie postojowe w miejscu postojowych, tylko masz same kierunki (to jest zarowka dwuwloknowa, nie dostalem takich samych jednowloknowych dlatego tez zaizolowalem jedno z wlokien zeby nie swiecilo.
Teraz side markery - mialy pelnic role postojowych. Wsadzilem biale zarowki i odizolowalem przewod dajacy sygnal od kierunkowskazow. Tyle ze wtedy w zarowce nie bylo zadnego obwodu i wogle nie swiecila to tez zapodalem na drugi biegun zarowki (na ten gdzie wczesniej szedl sygnal od kierunkowskazow, chodzilo o to zeby postoj nie migal), zapodalem na ten biegun zarowki mase...Tym sposobem to pieknie dzialalo ale jakos dziwnie sie przewody grzaly, po chwili kierunki juz nie dzialaly...
Z tego co opisujesz wyglada to sensownie... Jezeli jeszcze dzialalo prawidlowo przez chwile, to zapewne poszedl za duzy prad i cos tam sie przepalilo. Czyli trzeba by nie przecinac calkiem tych niechcianych obwodow, tylko polaczyc je poza zarowka i dac jakis opornik. Zebym tylko wiedzial jaki opor ma wlokno zarowki?? :roll:

Pewnie jakis elektryk rwalby wlosy z glowy widzac jakie "rewelacje" odkrywamy, ale z drugiej strony pare razy jezdzilem przez dluzszy czas bez takiej czy innej zarowki, i instalacja wytrzymywala...
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Teraz Michal to mam to kompletnie gdzies, che che. Bardziej martwi mnie to ze wogle nie mam kierunkow. Bylem przed chwila w aucie, rozebralem caly ten panel z pokretlem DIMMER, odkrecilem te blache pod kierownica i szukalem gdzie to cyka jak chodza awaryjne...ale nie moge zlokalizowac...Nie wiem czego szukac, jestem udupiony...szukam elektryka na ten gownianej wysepce...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Porobilem foty. Oto jak to wyglada. Gdyby ktos nakreslil mi pi razy drzwi gdzie jest ten modul od kierunkowskazow albo jak wyglada bylbym prawie w domu...

Rzut oka na calosc prac
Obrazek

Zblizenie na to co jest pod ta przykrywka na ktorej jest pokretlo od regulacji natezenia podswietlenia deski rozdzielczej.
Obrazek

Zblizenie na to co dokladnie jeszcze tam siedzi
Obrazek

Zwisa wykrecona czerwona skrzyneczka...
Obrazek

Widok dokladnie na kolumne kierownicy od spodu
Obrazek

A to widok jeszcze glebiej, aparat juz prawie przy pedalach, obiektyw skierowany w gore...
Obrazek
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

O ile się nie mylę to przerywacz nazywa się - indicator flasher znajdziesz go na rockauto w kategori Electrical w zakładce Flasher. Co do wyglądu to powinien przypominać przekaźnik - posiada on styk trzykonektorowy.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Brolcio. Jestes super. Dzieki. Jeszcze tylko...GDZIE TO JEST???
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

Radek, chyba coś mam...
Ściągnij sobie ten manual. Dalej idź po ścieżce CHASSIS ELECTRICAL -> INSTRUMENT AND SWITCHES -> CIRCUIT PROTECTION -> Flashers -> REPLACEMENT. Wynikałoby stąd, że szukałeś w dobrym miejscu, a sama część to niewielka skrzyneczka zwana Indicator Flasher Assembly o numerze 13550. Masz coś takiego u siebie??

Edit:
nie wiem czy nie to czarne na trzecim zdjęciu od góry...

Edit:
podejrzewam ze ktorys z tych dwoch, ale nie wiem ktory...
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... type,10139
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,2672
O ile w ogole dobrze kombinujemy ze to ten modul sie przepalil...
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Nie wiem czy sie przepalil...Ale co robic...zamowienie tego gowienka z USA bedzie mnie kosztowac 12 funtow...Jakos to przeboleje, toz to 2,5 paczki fajek :) W England tego nie maja, przynajmniej tam gdzie mam swojego czlowieka ;) Kaza czekac 2 tygodnie...
Pomogles mi bardzo Michal. Teraz jak mi dales namiary do manuala to nawet znalazlem to w papierowej wersji...jest na samym koncu rozdzialu...przed schematami...po prostu przeoczylem. Dzis pogrzebie jeszcze w aucie. Wymontuje ten element z trzeciego zdjecia (nie wiem czy zauwazyles ze jest Made in UK) i porownam z fotami.
Pozdrawiam
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

RadAg! pisze:Wymontuje ten element z trzeciego zdjecia (nie wiem czy zauwazyles ze jest Made in UK) i porownam z fotami.
Czekaj, jak made in UK, to może to flasher od awaryjnych??
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,2668

Tak czy owak, gdzieś tam musi być ten właściwy... :)
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Poza tym jednym ja tam nie znalazlem zadnego wiecej... :?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ