Lampy przednie

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.

michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

Może to jednak to... W manualu czytamy:
An electronic combination turn signal and emergency warning flasher is attached to the lower left instrument panel reinforcement above the fuse panel. The turn signal unit is located on the LH side of the instrument panel. The combinationi turn signal and hazard flasher can be removed by pressing the plastic retaining clip and pulling straight rearward. One philips head or regular screw has to be removed from the retaining bracket.
Ja rozumiem to tak, że jest połączony flasher od kieruków i awaryjnych. Może na RockAuto niekoniecznie dobrze zakwalifikowali do kategorii, czy coś... (w końcu sprzedają tam dziesiątki tysięcy części do setek typów samochodów)
Jeśli dobrze myśle, to po odłączeniu tego stuffu awaryjne powinny przestać działać...
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12243
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

michal_5000 pisze: Jeśli dobrze myśle, to po odłączeniu tego stuffu awaryjne powinny przestać działać...
Sprawdze to jak zona wroci z pracy (dobrze ze bidulka ma prosta droge do pracy :what: )i dam znac..
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12243
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Naprawione...Bezpiecznik...

Zaczalem grzebac w aucie, przerylem cala onstalacje pod kolumna kierownicy, ze lewej z prawej....i nic. Nie znalazlem modulu odpowiedzialnego za kierunkowskazy, tylko ten modul o ktorym wspominal Michal
Obrazek
Wyjalem go i awaryjne faktycznie przestaly dzialac. zalamany totalnie nie wiedzialem co robic. Umorusany, brudny, z pokaleczonymi rekoma juz mialem dac sobie spokoj kiedy postanowilem jeszcze raz sprawdzic po kolei bezpieczniki...No i znalazlem. Wczesniej sprawdzal je moj kolega z ktorym probowalem pozamieniac te swiatla...Widocznie przeoczyl...Wsadzilem bezpiecznik i dziala. Co ciekawe kiedy nie dzialaly kierunki nie dzialalo tez ogrzewanie tylnej szyby...Jeden bezpiecznik odpowiedzialny za te obydwie rzeczy...??
Tak czy siak dzieki wielkie za pomoc Michalowi, Robertowi, Taurusowi_GL o Brolciowi :papa:
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

To co jest na fotce to własnie flasher - jest to elektroniczny przerywacz do kierunków. Jeżeli już kierunki działają to dobrze - jednak jeszcze mnie intryguje dlaczego wywaliło bezpiecznik - musiałeś mieć gdzieś zwarcie.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12243
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

no mialem jak lampy przerabialem :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

Fajnie że to tylko bezpiecznik :)
A flasher chyba jest po prostu wspólny...

Tak czy owak, Radek - ciągle masz kierunki do przerobienia :hah: .
Moim zdaniem idea była słuszna, tylko zabrakło oporników w miejscach powyłączanych włókien, poszedł za duży prąd - no i koniec historii znamy. Czyli przy następnym podejściu trzeba by "zasymulować" odłączane włóka żarówek odpowiednimi opornikami. Pytanie teraz jakimi. Masz tam jakiś uniwersalny miernik elektryczny? W dalszej części nie obejdzie się tez bez lutownicy, jak sądzę...
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12243
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Lutownice juz zamowilem. Sprobuje zorientowac sie na jakims forum elektrycznym jakie dobrac oporniki...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

Nie wiem czy na jakimś forum elektrycznym ale nie motoryzacyjnym będą w stanie coś Ci podpowiedzieć. Ale sam możesz to zbadać - niektóre mierniki potrafią zmierzyć bezpośrednio opór, a jak nie to mierzysz napięcie, natężenie, prądy tam masz stałe - więc dzielisz R = U/I i masz opór... :)

Bardziej się zastanawiam czy nie będzie kłopotu od strony czysto "mechanicznej" - żeby te oporniki tam włączyć...
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12243
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Ja mysle inaczej...Teraz zrobie to nasza pierwsza metoda...Czyli kierunki w markerach. Na obwod od kierunkowsazow wsadze opornik, zeby zarowka migala normalnie, nie za szybko, a w postojowych biale zarowki z zaizolowanym wloknem od kierunkow.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

Nie wiem czy do końca dobrze myślisz...

Ja bym właśnie nie poprzestał na zaizolowaniu tego włókna kierunkowskazu w postojówkach (to chyba przez to poleciał bezpiecznik), tylko odłączył włókno ale puścił ten obwód "bokiem" przez opornik (dla prądu powinno to wyglądać identycznie jeśli opór będzie właściwy, a dla nas różnica taka że opornik nie świeci, w przeciwieństwie do włókna żarówki ;) )
Po takim zabiegu wewnętrzne kierunki powinny świecić cały czas z tą samą intensywnością (bo jednym włóknem - zakładam że białej żarówki).

Drugi problem to kierunkowskazy w side markers, które mają teraz robić za jedyne kierunki. Nie mam pomysłu jak zrobić żeby nie świeciły na stałe kiedy kierunek NIE jest włączony... Tam jest tylko jedno włókno. Muszą byc jakoś związane z obwodem do parking lights, gdyby tylko dało się je z niego "wyłączyć"...
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

W autach z USA side markery działają w bardzo prosty sposób - zarówno włacznik świateł postojowych jak i przerywacz kierunków to zasadniczo przełączniki masa/plus. Do side markerów są doprowadzone dokładnie dwa przewody - od właśnie przełącznika od postojówek i od przerywacza/przełącznika kierunków. I tak jak włączymy kierunki to pulsujący plus/masę mamy na jednym przewodzie (tym od kierunku) i masę na przewodzie od postojówek. Jak właczymu postojówki to mamy na tym przewodzie plus (masę mamy na przewodzie od kierunków) - jak przy włączonych postojówkach właczymy kierunki to mamy pulsujący plus/masę na przewodzie od kierunów i plus na przewodzie od postojówki co powoduje, że side marker pracuje odwrotnie niż kierunki. Wyłaczenie side markerów by były tylko kierunkami to po prostu odłączenie przewodu od postojówek i zastapienie go stałą masą.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12243
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

brolcio pisze: Wyłaczenie side markerów by były tylko kierunkami to po prostu odłączenie przewodu od postojówek i zastapienie go stałą masą.
To co piszesz to prawda przetestowana na moim aucie, jak rowniez to samo powiedziam mi Robert (oicmoh). Zrobilem to i dziala tak jak piszesz.
Zreszta przy robieniu postojowek z markerow robi sie to tak samo. Odcina tylko obwod od kierunkow i daje zamiast tego mase...
A co do opornika w miejscu jednego z wlokien zarowki w swiatlach postojowych to moze po prostu wlutuje w obwod nie opornik a te sama zarowke co w postojowych. Moge ja poowijac tasma izolacyjna i gdzies upchne pod maska...
Wszak robie to tylko na czas badania technicznego...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

RadAg! pisze:A co do opornika w miejscu jednego z wlokien zarowki w swiatlach postojowych to moze po prostu wlutuje w obwod nie opornik a te sama zarowke co w postojowych. Moge ja poowijac tasma izolacyjna i gdzies upchne pod maska...
Wszak robie to tylko na czas badania technicznego...
Pewnie, powinno dzialac jak najbardziej ok. Chociaz heniowisko straszliwe :hah: :hah: :hah:
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12243
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Zrobione!!!
Heniowanie ze az strach.
Postojowe: wsadzona biala zarowka z zaizolowanymi stykami powodujacymi swiecenie sie wlokna kierunkowskazow. Dalej, za socketem zarowki, wlutowana w obwod od kierunkowskazow druga zarowka, taka sama jak w postojowych. Ona mruga jak wlacz sie kierunki, kabelki sa przylutowane do stykow zarowki od wlokna kierunkowskazow. W ten sposob zarowka od postojowych dwowloknowa zostala jakby rozdwojona, tak ze wlokno od kierunkow mruga sobie pod maska, owiniete tasma izolacyjna...To powoduje ze kierunkowskazy nie mrugaja dwa razy szybciej, tylko normalnie...

Markery: Odciety obwod od postojowych, w to miejsce podana masa z auta. Dziala to jako zwykly kierunkowskaz. Jego wada jest kiepskie swiecenie. W sloneczny dzien nic nie widac...ale jest pomysl. Te zarowki wlutowane w obwod od postojowych sa pomaranczowe...Wystarczy wyciac w kloszu markerow wiekszy otwor zeby te wieksze zarowki tam wsadzic i jakos zamocowac.Wiaze sie to ze zniszczeniem kloszy...Zobacze na rockauto ile kosztuja nowe...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

Czyli po początkowych trudnościach rozprawiłeś się z tematem elektryki... :) Gratulacje.
Kiedy podchodzisz do rejestracji?

A jak już będziesz patrzył za nowymi kierunkami, to nie myślałeś żeby zerknąć przy okazji na tylne lampy?? ;) :hah: :hah:

PS. ostatnio za kierunki DEPO zapłaciłem ok. 100PLN (za komplet) u polskiego importera. Jakby chcieli z Ciebie zedrzeć na rockauto.com, to się odezwij.
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau

ODPOWIEDZ