Lampy przednie

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.

Schilton

Post autor: Schilton »

Witam wszystkich, jestem tutaj nowym, mam problem z przednimi światłami, po wyłączeniu przełącznika od świateł i po wyjęciu kluczyka świecą non stop, ratuję się wyjęciem bezpiecznika aby mi akumulator nie padł, jeżeli macie jakieś rady bym był wdzięczny. (Mercury 1999)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

A nie jest tak ze masz automatycznie wlaczane swiatla i masz taki suwak ktory reguluje wlaczanie sie swiatel przy odpowiedniej ciemnosci na dworze. Moze ci sie przesunal i swiatla sie pala non stop? A gasna po prostu dopiero chyba po kilku minutach jak zgasisz silnik? Moze wylacznik sie spieprzyl ale to i tak powonny gasnac jak zgasisz silnik? Sprawdz czy nie zgasna same po jakims czasie od przekrecenia kluczyka...Chyba ze juz to sprawdziels. Wczesniej bylo OK i teraz sie tak zjebalo czy masz auto od niedawna i dopiero je poznajesz?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

jest jeszcze czujnik światła dziennego po prawej stronie na desce z przodu pod szybą. Może masz zaklejony - ja mam zaklejony ale działa mi ten suwak co opisał RadAg. W sumie przełącznik mam włączony na kokpicie cały czas a wyłączam i włączam światła tym suwakiem.
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

On ma trzecia generacje i to jeszcze koncowke. Cholera wie jak to tam zrobili...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

ano tak - w nawiasie rocznik... Jaskra u mnie? :/
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


Schilton

Post autor: Schilton »

Bardzo dziękuję za rady, tak dopiero poznaję ten samochód, aczkolwiek mam dwa Taurusa i Merkurego i w obu nie mam świateł na stałe, do niedzieli było wszystko okej, po wyłączeniu świateł i po wyjęciu kluczyka światła gasły, teraz świecą cały czas, jest to możliwe aby światła miały coś wspólnego z zużytymi klockami hamulcowymi (zaczęły mi trzeć) dziś będą wymienione klocki, ciekawy jestem czy to jest przyczyną.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Nie no raczej niemozliwe zeby klocki mialy wplyw na swiatla. Sprobuj poszukac tego suwaka. Moze to on sie przesunal i swiatla sie nie wylaczaja. W 2 gen. jest po lweej stronie kierownicy, lekko ponizej pokretla do rozjasniania/przyciemniania deski rozdzielczej (DIMMER). Ty masz 3 gen. ale moze jest w podobnym miejscu...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Schilton

Post autor: Schilton »

Tak macie racje klocki nie miały nic wspólnego, poszukam tego przełącznika jak tylko odbiorę samochód, aczkolwiek nic takiego nie widziałem, a jak nie mam tego przełącznika, macie może jakieś pomysły jeszcze.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Innych pomyslow nie mam, ale sprawdz ten przelacznik...Jaka masz wersje? GL? LX?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Bogdan
Posty: 131
Rejestracja: 16 gru 2006, 14:41
Skąd: Mielec

Post autor: Bogdan »

Dość prawdopodobnym miejscem jest przełacznik świateł, a raczej to co pod panelem na którym jest ten przełącznik i DIMMER. Sprawdz czy plastik obok pokretła nie jest rozgrzany, gorący lub wręcz parzący. Jest na forum taki zapis, iż zdarzyło się (komuś) oczywista oczywistość w postaci stopienia PCV.
Ja również mam tak min. 80 stopni - na "oko" bo zbyt długo nie utrzymam palca.
2 m-ce temu podczas przyciemniania tablicy pod lekkim naciskiem zapadł się w głąb deski aczkolwiek nie na tyle aby nie mozna go było nadal kręcić.
Od tego czasu nie działa zapalniczka i podświetlenie popielniczki. Coś się spięło, zgrzało (strach zaglądać!) ze jakimś sterowaniem bo żarówka świeci z 15-20 sek i przełącza się na minimum (ale nie gaśnie) i to samo dzieje się z zapalniczką.


Bogdan
Bogdan


Schilton

Post autor: Schilton »

Wersje mam LS, plastik obok i przy pokrętle od świateł jest po prostu zimny, na razie brak mi pomysłów, panowie amoże jakiś przekaźnik tylko gdzie go szukać.


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Nie wiem jak to wygląda w III gen, ale spróbuj wyjąć ten plastik na którym masz dimmer i po prostu go odłącz. Wtedy sprawdź czy świecą światła. Wiem, że już w II gen zrezygnowano ze sprężynki z drutu oporowego, która chyba zawsze się urywa i zrobili inny układzik. Ale może zwiera albo robi cokolwiek...


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Myślę o tym przekaźniku... no może go zapiekło i się zblokował? Ale wydaje mi sie to mało prawdopodobne, prędzej w drugą stronę, że nie dają się włączyć... Z tym, że nie mam pojęcia gdzie może być...

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

No skoro to Mercury LS, czyli wyzsza wersja wyposazenia. Znaczy to ze masz na pewno ten suwaczek. znalazles go?Albo sam czujnik zmierzchu. moze cos na nim lezy albo jest zasloniety?
Ostatnio zmieniony 19 mar 2008, 22:37 przez RadAg!, łącznie zmieniany 1 raz.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Miałem podobny problem - padł mi moduł świateł dziennych. Było to kilka lat temu - odłączyłem go i miałem naprawić ale nie znalazłem na to czasu.

ODPOWIEDZ