Lampy przednie

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.

Topic author
Andrzej
Posty: 52
Rejestracja: 22 lis 2006, 13:53
Skąd: Iława

Lampy przednie

Post autor: Andrzej »

Jestem od niedawna posiadaczem F.T. który ma przerobione lampy przednie. Zrobili to dość nieudolnie /są soczewki/ i światło wychodzące jest jak w maluchu. Czy jest jakiś tani sposób na wymianę lub poprawienie warunków sprawności reflektorów. Czy za oryginalne lampy czepia sie policja?

Awatar użytkownika

Maly#99
Posty: 606
Rejestracja: 11 paź 2006, 12:45
Skąd: Tarnobrzeg/ Kraków

Post autor: Maly#99 »

Witaj, miałem już kilka razy kontrole i nie bylo problemow ze swiatlami (mam wer USA), przeglad podbity czyli wszytko gra;)
Ford Taurus `96 LX 24V V6 Duratec
Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika

Taurus_GL
nasz człowiek z Chicago
Posty: 468
Rejestracja: 16 paź 2006, 20:51
Skąd: Chicago

Re: Lampy przednie

Post autor: Taurus_GL »

Andrzej pisze:Jestem od niedawna posiadaczem F.T. który ma przerobione lampy przednie. Zrobili to dość nieudolnie /są soczewki/ i światło wychodzące jest jak w maluchu. Czy jest jakiś tani sposób na wymianę lub poprawienie warunków sprawności reflektorów. Czy za oryginalne lampy czepia sie policja?
A z jakiego powodu mieliby sie czepiac jesli wolno wiedziec??? O ile wiem to w stanach sa tez swiatla z oswietleniem asymetrycznym skierowanym na prawa strone drogi :/ :roll:
Pozdro
1991 Ford Taurus GL Wagon;
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX

Obrazek

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Z tego co ja wiem to w USA są światła symetryczne, poza tym postojówki są pomarańczowe. Ja mam też oryginały tylko że ustawione asymtrycznie i nigdy nie miałem problemów z policją, choć przegląd zawsze robię u znajomego...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


cofi7
Posty: 219
Rejestracja: 11 paź 2006, 21:28
Skąd: Zamość

Post autor: cofi7 »

i ja tez jezdze juz 6 rok z lampami orginalnym i jak do tej pory to ostatnio przypomnialo mi sie ze kiedys zlapali mojego ojca za swiatla, a mianowice za kierunkowskazy ze one migaja raz zewnetrzny raz wewnetrzny, wiecie o co chodzi. ale biedne miski nie mogli znalesc paragrafu na takie kierunki i dali sobie spokoj porzyczuli mu tylko szerokiej drogi, tak wiec mozna jezdzic,
Ford Taurus 3.0V6 1988
Chrysler Intrepid 3.3V6 1994


Topic author
Andrzej
Posty: 52
Rejestracja: 22 lis 2006, 13:53
Skąd: Iława

Post autor: Andrzej »

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, pozostaje mi tylko wymienic lampy na oryginalne. A

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Andrzej pisze:Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, pozostaje mi tylko wymienic lampy na oryginalne. A
Tak będzie chyba najlepiej. Sporo lepiej wyglądają te samochody z oryginalnym oświetleniem.
Masz oryginalne lampy czy będziesz zamawiał?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Andrzej
Posty: 52
Rejestracja: 22 lis 2006, 13:53
Skąd: Iława

Post autor: Andrzej »

Chwilowo będę kombinować - prawie rozmiarami pasują lampy od Mazdy 626

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Niestety pomimo szczęścia jakie mnie spotykało do tej pory związanego z posiadaniem w moim Taurusuie oryginalnych swiateł z przodu będę chyba w końcu zmuszony zmienić światła na standard europejski.
Mój Taurus miał badanie techniczne na Isle of Man. Zgłosiłem się na takie badanie gdyż policja stara się mnie zmusić do przerejestrowania auta na tablice z wyspy. W końcu się ugiąłem, kiedy zaczęli mnie straszyć zatrzymaniem auta i dowodu rejestracyjnego. Byłem na tym badaniu. Jego zaliczenie jest warunkiem złożenia wniosku o rejestrację auta na wyspie. Dopieprzyli się do minimalnego luzu w ukł. kierowniczym i coś wg nich jest nie tak z przewodami hamulcowymi. Generalnie pierdoły. Zrobiłbym je wcześniej czy później. Niestety światła. Muszą być białe postojówki i przeciwmgielne z tyłu.
O ile czerwone przeciwmgielne z tyłu można założyć to cholernie wzbraniam się przed zmianą świateł przednich. Teraz pytanie. Czy jest jakaś mozliwośc przerobienia śwateł tylko na badanie, zupełnie o partacku, żeby świeciły jak miały świecić a po zaliczeniu badania ustawieniu wszystkiego jak było? Taki mam pomysł generalnie :)
Na czym polega zmiana swiateł. Do tej pory się tym nie interesowałem bo i po co...
Sama zmiana żarówek na białe w postojówkach nie wystarczy bo będą mrugać białe postojowe na zmiane z kierunkowsazem. Jak to zrobić??? Żeby postojowe sobie świeciło na biało a kierunkowskaz sobie mrugał sam? albo inaczej...PRzerobić kierunki tak żeby mrugał postojowy na zmianę z tym narożnikowym, ale żeby żarówka w postojowym nie świeciła normalnie jak są włączone lampy postojowe, i przerobić wtedy lampy mijania na postojowe-mijania...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

Radek,
Nie robiłem tego wprawdzie, ale na pierwszy rzut oka sprawa wygląda na prostą. W tym wewnętrznym żółtym światełku masz dwuwłóknową żarówkę - jedno włókno dla DRL, drugie dla kierunku. Więc wydaje się, że jak włożysz białą żarówkę i podłączysz tylko obwód od DRL'i, albo włożysz żarówkę żółtą i podłączysz tylko kierunki, to będzie git.
Przyjrzyj się jak Ci tam kable dochodzą do reflektora...

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Hmmm...
Mam w tej chwili białe ale dwuwłóknowe w zapasie, tego samego typu co te pomarańczowe. Musiałbym poszukać odpowiedniej żarówki jednowłóknowej...Poza tym prawdopodobnie kiedy odłączysz obwód kierunkowskazów od tej wewnętrznej lampy, kierunki na narożnikach migają wtedy 2-krotnie szybciej...
Ostatnio zmieniony 15 gru 2006, 15:23 przez RadAg!, łącznie zmieniany 1 raz.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

RadAg! pisze:Mam w tej chwili białe ale dwuwłóknowe, tego samego typu co te pomarańczowe. Musiałbym poszukać odpowiedniej żarówki jednowłóknowej...
Kurcze, a spróbuj zamiast szukać jednowłóknowej (i tak nie wiesz KTÓRE to akurat byłoby włókno!) pomanipulować kablami... Może da się tam odłączyć jeden obwód? (przypuszczam że są trzy kabelki, z czego jeden jest nam niepotrzebny w tym momencie).
RadAg! pisze:Poza tym prawdopodobnie kiedy odłączysz obwód kierunkowskazów od tej wewnętrznej lampy, kierunki na narożnikach migają wtedy 2-krotnie szybciej...
A tego nie byłbym pewien. Kasia miała kiedyś przepalony kierunek (tylko ten drugi, zblokowany z side marker'em) i zdaje się że było normalnie. A jak się przepalił z tyłu, to faktycznie - migało 2 razy szybciej.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Czyli podsumujmy, żebym się nie pogubił...Wsadzam białe żarówki w to miejsce wewnętrznych lamp. Odłączam od nich obwód kirunkowskazów i mam i białe postojowe i kierunki?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

RadAg! pisze:Czyli podsumujmy, żebym się nie pogubił...Wsadzam białe żarówki w to miejsce wewnętrznych lamp. Odłączam od nich obwód kirunkowskazów i mam i białe postojowe i kierunki?
Rozważamy wariant gdzie wewnętrzna lampka ma się zmienić w białą postojówkę (bez kierunku). Możesz:
(a) spróbować włożyć tam białą jednowłóknową - być może da się to zrobić i być może akurat do tego włókna będzie podpięty obwód od postojówek
(b) jeśli nie, to spróbowałbym włożyć tą białą dwuwłóknową którą masz i pokombinować po kolei z kablami idącymi do lampy (nie wiem na ile da się je odpiąć "nieniszcząco"). Po trafieniu na ten od kierunków powinno być to o co nam chodzi.

Tak myślę, bo jak mówię sam tego nie ćwiczyłem (ale studiowało się 2 lata na Wydziale Elektrycznym PW - nauka nie poszła w las :hah: :hah: :hah:).

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

michal_5000 pisze:(...)studiowało się 2 lata na Wydziale Elektrycznym PW - nauka nie poszła w las :hah: :hah: :hah:.
Oby :)
ale nie uważasz że gdyby to było tak proste nie byłoby takiego szumu wokół przerabiania świateł??
Spróbuję przy okazji to zrobić...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ