#
Skrzynia biegow
[center]Wiekszosc Taurusow wyposazona jest w automatyczna skrzynie biegow. Moze byc to 4 biegowa skrzynia AXOD (od 1994 roku AX4S), jej elektronicznie sterowana wersja AX4-E (modele od 1995 roku) lub 3 biegowa ATX (starsze modele).[/center]
Ze wzgledu na stopien komplikacji w domowych warunkach nie da sie przeprowadzic naprawy skrzyni biegow.
zobacz:
porady 1 Problemy ze zmiana biegow, nadmierny halas
# Jedyna rzecza jaka mozna sprawdzic w domowych warunkach jest poziom plynu w skrzyni. Nalezy go kontrolowac po pelnym rozgrzaniu (skrzynia rozgrzewa sie troszke dluzej niz silnik a na dodatek glownie w czasie jazdy), przy wlaczonym silniku i w pozycji Park lub Neutral. Nalezy uwazac aby przy wkladaniu bagnetu nie dostaly sie do skrzyni zadne zanieczyszczenia.
# Zuzyty plyn w skrzyni
zobacz: porady 2 Wycieki plynu UWAGA: w razie znacznego ubytku plynu NIE WOLNO kontynuowac jazdy a takze holowac samochodu.
# Plyn do skrzyni biegow jest ciemnoczerwonego koloru. Mozna go latwo pomylic z plynem do wspomagania kierownicy (wlasciwie jest to ten sam plyn). Pocenie sie uszczelki skrzyni (na dole) jest normalnym objawem i nie nalezy starac sie go likwidowac (nawet wymiana pokrywy zwykle nie pomaga). Plynu w skrzyni AXOD jest ok 9 litrow tak wiec ubytkiem paru kropel nie trzeba sie przejmowac.
# Dolna pokrywa latwo moze ulec uszkodzeniu (aluminiowa) w wyniku najechania na ostry przedmiot, kamien itp. Jesli to nastapi plyn wycieknie i skrzynia przestanie dzialac. Nalezy wtedy NATYCHMIAST zgasic silnik, nie probowac holowania samochodu (transport tylko na lawecie!)
3 Po wrzuceniu biegu do jazdy samochod nie rusza lub jedzie po wrzuceniu Park nadal jedzie
# Prawdopodobnie wskaznik biegu (przy lewarku w kolumnie kierownicy) pokazuje nieprawdziwe wskazania. Aby go wyregulowac wystarczy zdjac oslone kolumny kierownicy i naciagnac odpowiednio jego linke.
# Linka laczaca lewarek zmiany biegu ze skrzynia moze byc niewlasciwie wyregulowana (znajduje sie z prawej strony komory silnika, w 3.0 za filtrem powietrza)
# Niektore Taurusy mala blad konstrukcyjny skrzyni ujawniajacy sie zwykle ok. 50-60 tys mil przebiegu. Objawia sie to poslizgiem przy wrzucaniu pierwszego biegu. Naprawa polega na wymianie aluminiowego tloczka na stalowy. W niektorych elementach skrzyni trzeba takze wywiercic kilka otworow aby poprawic smarowanie. Musi to byc wykonane w warsztacie o naprawde wysokich kwalifikacjach.
Troche porad dotyczacych skrzyni AXOD mozna znalezc na stronie: http://www.transbuilder.com/freetips1.html
4 Po pelnym wcisnieciu gazu nie nastepuje redukcja biegu (kickdown)
# Linka laczaca przepustnice ze skrzynia biegow moze byc uszkodzona lub zle napieta
Skrzynie biegów obsługa awarie...
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
-
Topic author - Posty: 111
- Rejestracja: 12 paź 2006, 08:55
- Skąd: Kętrzyn
Skrzynie biegów obsługa awarie...
______________________________________
Better Reign In Hell Than to Serve in Heaven!!
Better Reign In Hell Than to Serve in Heaven!!