Akumulatory i wszystko co z nimi związane

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.

Topic author
michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: michal_5000 » 21 paź 2010, 14:52

Hmm - powiedziałbym, że przy wyborze aku firma (a w dzisiejszych czasach - często już tylko marka) - to nie jest jakiś szczególnie dobry wyznacznik.
Jak z wieloma różnymi rzeczami, jeden producent może robić produkty dedykowane do sportów motorowych i takie całkiem "entry-level".

Akurat sam badam ostatnio temat aku (mój się niestety kończy) - i przekopałem trochę sieć w poszukiwaniu info.

Streszczając wnioski - jeśli ktoś ma duże auto/jeździ krótkie dystanse/zdarzają mu się dłuższe przestoje/i ogólnie zależy mu na niezawodnej pracy nawet w ciężkich warunkach - warto kupić aku w technologii AGM.

Wbrew pozorom nie ma ich jeszcze zbyt wiele w ofercie najbardziej znanych producentów. Varta je robi, ale mowa tu tylko o serii Start-Stop Plus (żadne tam Silver Dynamic, itp.).
Dobrą cenowo alternatywą jest firma Bergen.

Dla mojego samochodu (110Ah) to spory wydatek, bo ok. 600-900PLN. Na szczęście Crown Vicky (i jej klony) nie mają takiego zapotrzebowania na prąd - a mniejszy aku będzie sporo tańszy.

Jeszcze jedno - nie nalezy mylić AGM z tzw. żelówkami - to dwie różne technologie. Wbrew rozpowszechnionej opinii o zajebistych żelówkach - z racji na warunki użytkowania, do samochodów dużo bardziej nadaje się AGM (a żel np. do łodzi).
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3304
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: KARLone » 06 lis 2010, 13:34

Dobra aku mam 74Ah. Kupiłem jakiś eurostarter za 260 zł więc całkiem przystępna cena. Dwa lata gwarancji. Zobaczymy. Doszła też pompa wspomagania z kompletem przewodów i silnik do wycieraczek ale chyba sam sobie z tym nie poradzę.


Topic author
michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: michal_5000 » 12 lis 2010, 00:50

KARLone pisze:Wymieniłem aku i dalej dupa. Przychodzę do auta a tam ledwie kontrolki się oświeciły. Stał zaledwie tydzień. Jak go do Polski przywiozłem to po 3 miesiącach odpalał. Teraz będzie szukanie co mu zżera ten prąd.
Może też być tak, że niekoniecznie coś zżera prąd - ale masz problem po stronie ładowania (alternator, regulator napięcia...).
Ech, mnie czeka teraz wymiana aku (zeszłej zimy nawet tygodnia nie wytrzymywał). Nie ma chyba co czekac do pierwszych mrozów... :roll:
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3304
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Akumulatory i wszystko co z nimi związane

Post autor: KARLone » 18 lis 2010, 12:42

to na tym bezpieczniku mam upływ 0,2 A, a na jeszcze którymś mam 0,1 A. Wydaje się więc, że to nie jest nic ponad normę. Wg kalkulatora wychodzi, że aku 74Ah powinien wystarczyć na 10 dni. W sumie by się to zgadzało. Muszę odłączyć ten bezpiecznik i sprawdzić co nie działa...


marcinc
Posty: 34
Rejestracja: 05 mar 2010, 16:45
Skąd:

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: marcinc » 04 gru 2010, 18:32

michal_5000 pisze:Hmm - powiedziałbym, że przy wyborze aku firma (a w dzisiejszych czasach - często już tylko marka) - to nie jest jakiś szczególnie dobry wyznacznik.
Jak z wieloma różnymi rzeczami, jeden producent może robić produkty dedykowane do sportów motorowych i takie całkiem "entry-level".

Akurat sam badam ostatnio temat aku (mój się niestety kończy) - i przekopałem trochę sieć w poszukiwaniu info.

Streszczając wnioski - jeśli ktoś ma duże auto/jeździ krótkie dystanse/zdarzają mu się dłuższe przestoje/i ogólnie zależy mu na niezawodnej pracy nawet w ciężkich warunkach - warto kupić aku w technologii AGM.

Wbrew pozorom nie ma ich jeszcze zbyt wiele w ofercie najbardziej znanych producentów. Varta je robi, ale mowa tu tylko o serii Start-Stop Plus (żadne tam Silver Dynamic, itp.).
Dobrą cenowo alternatywą jest firma Bergen.

Dla mojego samochodu (110Ah) to spory wydatek, bo ok. 600-900PLN. Na szczęście Crown Vicky (i jej klony) nie mają takiego zapotrzebowania na prąd - a mniejszy aku będzie sporo tańszy.

Jeszcze jedno - nie nalezy mylić AGM z tzw. żelówkami - to dwie różne technologie. Wbrew rozpowszechnionej opinii o zajebistych żelówkach - z racji na warunki użytkowania, do samochodów dużo bardziej nadaje się AGM (a żel np. do łodzi).
Akumulatory do start -stop to technologia ACM opatentowana i produkowana wyłącznie przez koncern EXIDE podobnie zresztą jak i żele. Koncern Exide jest już właścicielem marki Centra.
Proponowana przez ciebie alternatywa - Bergen to ńajtańsze na rynku ścierwo oklejone naklejką ,że niby made in Austria . odradzam.Jeśli dobry akumulator to tylko: Centra , Varta, Mool, Topla .
CV LX 4,6 98 '


Topic author
michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: michal_5000 » 09 gru 2010, 20:10

marcinc pisze:Akumulatory do start -stop to technologia ACM opatentowana i produkowana wyłącznie przez koncern EXIDE podobnie zresztą jak i żele. Koncern Exide jest już właścicielem marki Centra.
Proponowana przez ciebie alternatywa - Bergen to ńajtańsze na rynku ścierwo oklejone naklejką ,że niby made in Austria . odradzam.Jeśli dobry akumulator to tylko: Centra , Varta, Mool, Topla .
Ok, jestem już po dalszych poszukiwaniach i po zakupie. :)

I tak: nie jest prawdą, że AGM produkuje tylko Exide (tak jak piszesz - właściciel marki Centra).
Również Johnson Controls (= Varta, Bosch, Interstate i kilkanaście innych marek) pakuje tą technologię do wybranych linii (np. Varta Ultra Dynamic, Bosch S6).
Tak samo mniejsi producenci: austryjacki Banner, amerykański East Penn (Deka), polski ZAP Sznejder, słoweńska Topla.

Ja po długim "badaniu rynku" zdecydowałem się na takiego Bannera Running Bull. Banner to niezależny producent, wszystkie ich baterie są produkowane w jednej fabryce w Linz - i podobno cechują się niezmienną, wysoką jakością. Dostarczają zresztą OEM-owe aku dla BMW, co też jest jakąś wskazówką.
Mnie ostatecznie przekonała spora ilość pozytywnych opinii (np. na forach off-roadowych) - i praktycznie brak negatywnych, co w przypadku wszystkich dużych producentów się zdarzało. Plus jednak lepsza cena niż JC.

Co do Bergena - to faktycznie jakiś szajs, zresztą raczej nie do samochodów (nie podają prądu rozruchowego :hah: ). Więc z tego się wycofuję.
Co do innych dobrych marek, już niekoniecznie AGM - to warto polecić Centrę (koniecznie Futura) i Moll'a (również OEM dla Mercedesa),
Varta/Bosch - różnie mówią... Topla i ZAP - raczej niskobudżetowe opcje, bez rewelacji z tego co czytałem. Jest jeszcze zajebiście droga Optima, mają swoją unikatową technologię podobną do AGM - ale szczerze mówiąc spotkałem się zarówno z zachwytami jak i bluzgami na ich temat.
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau

Awatar użytkownika

Greg 601
Posty: 27
Rejestracja: 11 sie 2017, 15:58
Samochód: Ford Crown Victoria P71
Skąd: Pomorskie

Re: Akumulatory i wszystko co z nimi związane

Post autor: Greg 601 » 15 sie 2017, 09:55

Przyszedł kres akumulatora. Pytanie, jaki aku do CVPI bo według naklejki to powinienem mieć akumulator rolniczy .
Prąd rozruchowy 1000 A to kombajny potrzebują, chyba że źle rozszyfrowałem te cyfry. Co to jest Reserve Capacity 150 ? 150 Ah ?? Jakie macie aku w swoich CV? Z góry dzięki za radę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3304
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Akumulatory i wszystko co z nimi związane

Post autor: KARLone » 15 sie 2017, 10:41

u mnie jest 72 Ah. Wystarcza w zupełności, 650 A prąd rozruchowy jak dobrze pamiętam. Dobrze sprawdź gdzie jest plus przed zakupem, bo amerykany często mają na odwrót, najlepiej podjechać do fachowca, żeby od razu podłączył, nawet oni się się dziwią, że plus jest odwrotnie.


JEDI_V

Re: Akumulatory i wszystko co z nimi związane

Post autor: JEDI_V » 15 sie 2017, 11:17

Mam wrazenie, ze ktos Ci wsadzil aku z kombajnu, bo 150Ah pojemnosc to nie w osobowce, wystarczy tak jak KARLone napisal, no ta bene na autozone podaja, ze do CV battery group size to 65, ale nie podaja juz o co chodzi z tym 65, czy to Ah czy cos innego.

Awatar użytkownika

lincoln1998
Posty: 1917
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1998 Lincoln Town Car Signature Series 4.6 V8
Skąd: Kalisz

Re: Akumulatory i wszystko co z nimi związane

Post autor: lincoln1998 » 15 sie 2017, 13:42

Zdecydowanie to nie jest akumulator od tego wozu . My osobiście kupujemy pół roczne max roczne akumulatory żelowe za ok. 200 zł i spisują się super .
Obecnie:

2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2001 Chrysler LHS 3.5 V6

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0L V8
1993 Chevrolet G20 5.7L V8
1999 Chrysler Town & Country LXi 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. JXi 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde LXi 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8


MichaŁ
Posty: 2519
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: -
Skąd: Oleśnica

Re: Akumulatory i wszystko co z nimi związane

Post autor: MichaŁ » 15 sie 2017, 17:28

100Ah miałem w Kiance która miała wywrotke zasilaną z głównego aku. Więc tutaj to gruba przesada :D

Wysłane przez Tapatalk

Były:
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 2571
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
Skąd: Opole
Kontaktowanie:

Re: Akumulatory i wszystko co z nimi związane

Post autor: cezar62 » 15 sie 2017, 23:03

U mnie jest 62Ah, 540A. Nie ma żadnych problemów z odpalaniem.
Amerykańscy naukowcy zbadali, że im człowiek jest starszy, tym starzej wygląda
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 DOHC 16V

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 2571
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
Skąd: Opole
Kontaktowanie:

Re: Akumulatory i wszystko co z nimi związane

Post autor: cezar62 » 15 sie 2017, 23:21

Pojemność akumulatora [Ah] określa jak długo można pobierać określony prąd z akumulatora w pełni naładowanego do czasu całkowitego jego rozładowania. Akumulator o większej pojemności jest w stanie zgromadzić więcej energii. Wymaga on jednak większego prądu dostarczanego przez alternator samochodu. Zatem nie powinno się zakładać do pojazdu akumulatora o innej pojemności niż podana w danych technicznych pojazdu.

Napięcie ładowania akumulatora, przy włączonych odbiornikach (światła, wentylator, radio, ogrzewanie tylnej szyby, odbiorniki, które działają podczas jazdy) powinno zawierać się w przedziale 14-14,5V. Napięcie spoczynkowe akumulatora nie powinno być niższe niż 12,5V. Jeżeli tak jest, należy akumulator naładować do poziomu 12,7 – 12,8V i poszukać przyczyny takiego stanu.
Amerykańscy naukowcy zbadali, że im człowiek jest starszy, tym starzej wygląda
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 DOHC 16V

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika