Otwieranie tylnego mostu

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Otwieranie tylnego mostu

Post autor: RadAg! »

Hej.
Mam taki nietypowy problem ;) Mam lekie luzy na tylnych lozyskach. Sam nie sprawdzalem ale moj mechanik mi mowil i teraz problem wyglada tak ze lozyska tylnych polosiek opieraja sie bezposrednio na nich i kiedy zaczynaja sie zuzywac a nie sa wymieniane lozyska zlobia w polosce wiec po jakim czasie trzeba tez wymieniac poloski:
Obrazek

Chce zamowic lozyska ale nie wiem czy jak zamawiam to juz moze tez by trzeba zamowic nowe poloski. Nie wiem w jakim sa stanie jednak, moze nie sa zezarte...Olej do dyfra nie jest drogi wiec myslalem zeby rozebrac i sobie go oblookac i wtedy podjac decyzje co zamawiac. Z grzebaniem w dyfrze sa jednak zwiazane pewne niebezpieczenstwa, cos tam pisza ze cos moze wypasc, albo sie przestawic szczegolnie jak jest szpera itp. Mam pytanie do kogos kto sie bawil juz tylnymi mostami na ile taka inspekcja w 'domowych warunkach' jest mozliwa. Czy moze lepiej zlecic to mechanikowi?
A i jeszcze pytanie, jak sie wlewa ojej do ukladu po zamknieciu go?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Otwieranie tylnego mostu

Post autor: KARLone »

na żadne z tych pytań nie znam odpowiedzi ale podłączam się pod prośbę Radka bo ten temat też mnie interesuje, szczególnie jak działa szpera i czemu u mnie przestała działać ;) Zimą bez szpery jest naprawdę ciężko. Fotki mile widziane

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Otwieranie tylnego mostu

Post autor: RadAg! »

Pytanie przede wszystkim czy masz szpere? Powinienes miec 'L' na tabliczce znamionowej na dyfrze. Jezeli masz a przestala dzialac przyczyna moga byc zurzyte 'sprzegielka' (clutches).
Mam jeszcze pytanie co do oleju. Ford zaleca SAE80W90 tyle ze to jest olej mineralny, zastanawiam sie nad przejsciem na syntetyk, w koncu ma wieksza zywotnosc a olej w tylnym moscie zmienia sie bardzo rzadko. z drugiej strony czy jest sens? Gdyby byla koniecznosc regularnej wymiany oleju (mineralnego) to przeciez byloby to ujete jako okresowa czynnosc serwisowa a nie jest.
Sam narazie nie wiem co zrobic.
Za olej z dodatkiem Friction Modifier (konieczny w przypadku LSD, a przy okazji jak to sie nazywa po polsku ten dodatek do oleju?) wychodzi jakies 50 funtow, plus lozyska, uszczelki i uszczelka dyferencjalu kolejne 50, a jeszcze sie okaze ze trza poloski zmieniac...50 $ za sztuke plus shipping... :roll:
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Otwieranie tylnego mostu

Post autor: KARLone »

miałem na pewno szperę, bo zostawiał dwa ślady przy gwałtownym ruszaniu. Poza tym trochę piszczały mi koła przy skręcie. Na nalepce wg dekodera też jest szpera. U mnie po prostu coś się zużyło. Mechanior mówił, że oprócz oleju, daje się jeszcze jakiś dodatek do szpery, wtedy to dopiero działa jak powinno. Tyle wiem, poza tym jedyne co widziałem to obudowę, dlatego jestem ciekaw. Dobrze jest znać sie na rzeczy, bo to potem ułatwia ewentualne zakupy.

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Otwieranie tylnego mostu

Post autor: RadAg! »

KARLone pisze:miałem na pewno szperę, bo zostawiał dwa ślady przy gwałtownym ruszaniu. Poza tym trochę piszczały mi koła przy skręcie. Na nalepce wg dekodera też jest szpera. U mnie po prostu coś się zużyło. Mechanior mówił, że oprócz oleju, daje się jeszcze jakiś dodatek do szpery, wtedy to dopiero działa jak powinno.
Wszystkie nalepki drzwiowe maja napisane ze rear axle with lock - taki zart FoMoCo :D . Zeby miec 100% pewnosc wejdz pod auto i znajdz tabliczke ktora jest umocowana na jednej ze srub na dyferencjale, dopiero tabliczka prawde ci powie (o ile ktos jej nie podmienil ;) ) dotatek o ktorym mowisz to Friction Modifier, bez niego usmazysz blokade dyferencjalu bo goly olej nie da sobie rady ze zwiekszonym cisnieniem.
http://www.crownvic.net/ubbthreads/ubbt ... ber=683581
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Otwieranie tylnego mostu

Post autor: RadAg! »

Widze ze na forum glownie wlasciciele FWD...szkoda :(
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Otwieranie tylnego mostu

Post autor: KARLone »

o ile ta tabliczka w ogóle tam jest. Zawsze kiedy mam auto podniesione to zapominam sprawdzić w ostatnich dniach co najmniej dwa razy miałem auto na podnośniku. Nie wiem, chyba będę musiał przykleić sobie kartkę jak niektórzy typu "zapal światła" ;)

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Otwieranie tylnego mostu

Post autor: RadAg! »

Nie musisz miec auta na podnosniku. Fakt ze teraz troche do dupy czolgac sie w sniegu ale ja po prostu kladac sie na ziemi zrobilem zdjecie tej tabliczki bo 'golym okiem' nie widzialem co tam napisane.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Otwieranie tylnego mostu

Post autor: KARLone »

myślę, że tu można znaleźć kilka odpowiedzi dotyczących mostów forda 8.8''
http://www.crownvic.net/ubbthreads/ubbt ... er=1587005

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Otwieranie tylnego mostu

Post autor: RadAg! »

Wow. Szkoda tylko ze foty sie nie powiekszaja. To jak w koncu jest u ciebie Karlone? Wlazles pod to auto czy nie? :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Otwieranie tylnego mostu

Post autor: KARLone »

w tym wątku http://www.p71interceptor.com/brakesyst ... ures/2000/ można znaleźć lepsze fotki, dla zmyłki temat dotyczy awaryjnego hamulca ;)

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Otwieranie tylnego mostu

Post autor: RadAg! »

KARLone pisze:w tym wątku http://www.p71interceptor.com/brakesyst ... ures/2000/ można znaleźć lepsze fotki, dla zmyłki temat dotyczy awaryjnego hamulca ;)
No tu juz lepiej :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Re: Otwieranie tylnego mostu

Post autor: kurczak »

Sposobów na szpere było kilka rodzai włącznie z tym spawanym przez ludzi wtedy był na ameno cały czas. Najczęściej stosowane to te sprzęgłowe z tarczkami o których pisał radzio. Wyobraźcie sobie że w starych terenówkach to były hardcorowe szpery (zębatki tj wiadro zębatek, ślimaki, dźwigienki) zwało się to torsenem ale zawsze działało. W dzisiejszych furach sa szpery sterowane komputerem z całą masą czujników obrotów na półosiach nie rzadko sprzężone z czujnikami abs. Nie mniej jednak olej w skrzyni powinien być taki jaki zaleca fabryka lub jeśli sami coś modujemy to o odpowiedniej lepkości. Pragnę zauważyć że często się zdarza iż ludzie rozbebeszają most po czym mówią "szpery ja ni mam" niestety najczęściej ją mamy trzeba faktycznie dobrze wypatrzeć te tarczki schowane w obudowie mechanizmu różnicowego.

ODPOWIEDZ