Różnice między OHV i OHC

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Różnice między OHV i OHC

Post autor: RadAg! »

Jakos sie nie spotkalem ze skrotem SBC do tej pory ale generalnie o silnikach GM wiem malo...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Re: Różnice między OHV i OHC

Post autor: michal_5000 »

No jak to, a nie chciałeś mieć F-body czy tam B-body jeszcze zanim kupiłeś Byka i wpadłeś w Fordy?? :)
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Różnice między OHV i OHC

Post autor: RadAg! »

Jasne ze chcialem i nadal chce, no i jeszcze jakiegos mopara ale jakos o SBC nie slyszalem. to powszechnie uzywany scroots?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Re: Różnice między OHV i OHC

Post autor: michal_5000 »

Tak, raczej tak... Wikipedia go zna (przekierowuje prawidłowo) widać też np. tutaj:
http://ls1tech.com/forums/
http://www.hpg.org.pl/

Aha, czasem mianem SBC określa się tylko I generację, wg innej nomenklatury mówi się o SBC I/II/III/IV generacji.
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Re: Różnice między OHV i OHC

Post autor: michal_5000 »

Na jednym z moich ulubionych forów natknąłem się na dość pogłębioną dyskusję w temacie OHV vs. DOHC/2 zawory vs. 4 zawory. Polecam do poczytania :)
[KLIK]
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Różnice między OHV i OHC

Post autor: RadAg! »

Hmmm, przejrzalem ten watek na tyle dokladnie na ile mi pozwolila moja znajomosc amerykanskiego ;) Wyczytalem kilka ciekawych rzeczy, chocby to ze w silniku OHC nie ma ograniczen przy projektowaniu komor spalania ze wzgledu na brak popychaczy oraz inne ciekawostki, glownie o kompaktowosci silnikow OHV. cala jednak dyskusja jest typowa dla amerykanskich for. niby prowadza merytoryczna dyskusje na argumenty ale non stop jeden jest madrzejszy od drugiego przytaczajac na poparcie swoich wnioskow funkcje i stanowiska jakich on to nie piastowach. Mozna by rzec ze na amerykanskich forach (podobne dyskusje tocza sie czesto na crownvic.net) nie ma 'normalnych' ludzi tylko sami profesorowie, menagerowie i inzynierowie :D Tak czy siak na 3 stronach tej dyskusji 2 strony to wyliczanie ile to koni mechanicznych z litra daje silnik hondy a ile Ferrari i co z tego wynika...
Nie wiem Michal, jak wyczytales tam cos ciekawego to mi napisz po polsku :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Re: Różnice między OHV i OHC

Post autor: michal_5000 »

Nie no, mniej więcej to co napisałeś (myślę że Twoja znajomość angielskiego jest niczego sobie po tak długim pobycie na emigracji ;) ).
Zauważ jednak, że w tym naszym temacie nie było chyba więcej konkretów. Taka natura dyskusji internetowych, że ileś tam % każdego wątku to proste pytania, potwierdzenia, itd.

Jeśli chcesz bardziej pogłębione dyskusje - to polecam np. wątek o wałkach rozrządu na innym z moich ulubionych forów ;)
[KLIK]
Sam się teraz przez to przebijam. Niestety poziom tej dyskusji wymaga od czytelnika pewnego stopnia zaawansowania. Ponieważ ja go nie mam, w większości nic z tego nie rozumiem i staram się po omacku uzupełniać na bieżąco zaległości. :hah:
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau


kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Re: Różnice między OHV i OHC

Post autor: kurczak »

Rozwiązań rozrządu jest chyba tyle ile lat ma sam silnik spalinowy. Faktycznie od dwusuwów jak to szło potem poprzez układ dolnozworowy potem górny a po drodze był mieszany z jednym i drugim w jednym. Sporo by pisać a jednak najbardziej nie zawodnym pozostaje dwusów no i wankel (trójtakt) ten ostatni raczej mało rozpowszechniony.

ODPOWIEDZ