Silnik obsługa awarie
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
-
Topic author - Posty: 111
- Rejestracja: 12 paź 2006, 08:55
- Skąd: Kętrzyn
Silnik obsługa awarie
#
Rozwiazywanie problemow
[center]Zawarte tu wskazowki dotycza czesto zdarzajacych sie problemow, ktorych usuniecie zwykle jest banalnie proste nawet dla niedoswiadczonego mechanika - amatora. Dotycza w szczegolnosci najpopularniejszego silnika 3.0 V6 ale i posiadacze innych maszyn moga sie tu czegos dowiedziec. Oczywiscie nie jest to kompletna lista mogacych wystapic usterek, zawiera glownie problemy szczegolnie czesto wystepujace w Taurusach.[/center]
Silnik
1 Po przekreceniu kluczyka rozrusznik sie nie obraca
# Nalezy sprawdzic akumulator, kable przylaczeniowe, kable prowadzace do rozrusznika (znajduje sie na dole bloku silnika z przodu samochodu)
# W samochodach z automatyczna skrzynia biegow rozrusznik wlacza sie tylko przy ustawieniu Park lub Neutral. Przyczyna moze byc bledna regulacja linki wskaznika biegu zobacz: skrzynia biegow
2 Rozrusznik dziala ale silnik nie chce zapalic
# To glupie ale sie zdarza: moze masz pusty bak!
# Sprawdz swiece (odstep elektrod 2.5l i 3.0l : 0.044in, 3.8l : 0.054in) - cena ok. 12 - 16 zl/szt.
# Zapchany filtr powietrza (kosztuje ok. 35zl.)
# Brudny filtr paliwa (znajduje sie przy zbiorniku, koszt ok. 40 zl.). Przy wymianie nalezy uwazac na plastikowe klipsy mocujace przewody do filtra (jesli nowych nie ma w komplecie trzeba bardzo ostroznie wyjmowac stare - sa latwo lamliwe)
# Uszkodzony rozdzielacz lub przewody.
3 Silnik zapala dopiero po kilku probach
# To samo co powyzej oraz:
# Czesto uszkodzeniu ulega zawor w korku wlewu paliwa. Jesli po krotkim postoju silnik zapala a po dluzszym nie byc moze to on jest przyczyna. Jesli przy odgrecaniu baku slychac syczenie zasysanego powietrza to nalezy rozebrac korek i zakonserwowac jego wnetrze.
# Pompie paliwa moze byc uszkodzona. Pompa znajduje sie w gornej czesci zbiornika i jest dostepna dopiero po jego zdjeciu.
# Moze byc uszkodzony zawor w regulatorze cisnienia paliwa (maly chromowany walec przy wtrysku paliwa). Nalezy tez sprawdzic czy regulator jest dobrze przykrecony (przykreca sie go szesciokontnym kluczem, np. takim jak do skrecania szafy, nie trzeba przy tym demontowac wtrysku). Przed zdjeciem zaworu TRZEBA oproznic uklad z paliwa.
# Uszkodzone moga byc przewody podcisnieniowe (osluchac czy nie dobiega z nich swist)
# Silnik moze byc przegrzany (zdarza sie) - odczekac ok. pol godziny,
# Brudne wtryskiwacze
4 Silnik pracuje nierowno
# Uszkodzone przewody podcisnieniowe
# Zanieczyszczony filtr powietrza
# Zuzyte swiece
# Brudne wtryskiwacze
# Niewlasciwy rodzaj oleju
# Zuzycie lancucha rozrzadu (zwykle wytrzymuje bardzo dlugo - nawet kilkaset tys. mil) lub uszkodzony wtrysk paliwa
# Uszkodzony zawor PCV (znajduje sie na pokrywie zaworow),
Rozwiazywanie problemow
[center]Zawarte tu wskazowki dotycza czesto zdarzajacych sie problemow, ktorych usuniecie zwykle jest banalnie proste nawet dla niedoswiadczonego mechanika - amatora. Dotycza w szczegolnosci najpopularniejszego silnika 3.0 V6 ale i posiadacze innych maszyn moga sie tu czegos dowiedziec. Oczywiscie nie jest to kompletna lista mogacych wystapic usterek, zawiera glownie problemy szczegolnie czesto wystepujace w Taurusach.[/center]
Silnik
1 Po przekreceniu kluczyka rozrusznik sie nie obraca
# Nalezy sprawdzic akumulator, kable przylaczeniowe, kable prowadzace do rozrusznika (znajduje sie na dole bloku silnika z przodu samochodu)
# W samochodach z automatyczna skrzynia biegow rozrusznik wlacza sie tylko przy ustawieniu Park lub Neutral. Przyczyna moze byc bledna regulacja linki wskaznika biegu zobacz: skrzynia biegow
2 Rozrusznik dziala ale silnik nie chce zapalic
# To glupie ale sie zdarza: moze masz pusty bak!
# Sprawdz swiece (odstep elektrod 2.5l i 3.0l : 0.044in, 3.8l : 0.054in) - cena ok. 12 - 16 zl/szt.
# Zapchany filtr powietrza (kosztuje ok. 35zl.)
# Brudny filtr paliwa (znajduje sie przy zbiorniku, koszt ok. 40 zl.). Przy wymianie nalezy uwazac na plastikowe klipsy mocujace przewody do filtra (jesli nowych nie ma w komplecie trzeba bardzo ostroznie wyjmowac stare - sa latwo lamliwe)
# Uszkodzony rozdzielacz lub przewody.
3 Silnik zapala dopiero po kilku probach
# To samo co powyzej oraz:
# Czesto uszkodzeniu ulega zawor w korku wlewu paliwa. Jesli po krotkim postoju silnik zapala a po dluzszym nie byc moze to on jest przyczyna. Jesli przy odgrecaniu baku slychac syczenie zasysanego powietrza to nalezy rozebrac korek i zakonserwowac jego wnetrze.
# Pompie paliwa moze byc uszkodzona. Pompa znajduje sie w gornej czesci zbiornika i jest dostepna dopiero po jego zdjeciu.
# Moze byc uszkodzony zawor w regulatorze cisnienia paliwa (maly chromowany walec przy wtrysku paliwa). Nalezy tez sprawdzic czy regulator jest dobrze przykrecony (przykreca sie go szesciokontnym kluczem, np. takim jak do skrecania szafy, nie trzeba przy tym demontowac wtrysku). Przed zdjeciem zaworu TRZEBA oproznic uklad z paliwa.
# Uszkodzone moga byc przewody podcisnieniowe (osluchac czy nie dobiega z nich swist)
# Silnik moze byc przegrzany (zdarza sie) - odczekac ok. pol godziny,
# Brudne wtryskiwacze
4 Silnik pracuje nierowno
# Uszkodzone przewody podcisnieniowe
# Zanieczyszczony filtr powietrza
# Zuzyte swiece
# Brudne wtryskiwacze
# Niewlasciwy rodzaj oleju
# Zuzycie lancucha rozrzadu (zwykle wytrzymuje bardzo dlugo - nawet kilkaset tys. mil) lub uszkodzony wtrysk paliwa
# Uszkodzony zawor PCV (znajduje sie na pokrywie zaworow),
______________________________________
Better Reign In Hell Than to Serve in Heaven!!
Better Reign In Hell Than to Serve in Heaven!!
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 04 lip 2007, 15:22
- Skąd: Przysucha
witam mam pytanie - miałem kolizje swoim taurusem dokładnie dostał w \nadkole od strony pasazera , a pod tym nadkolem była jakaś plastikowa puszka , której kształtu nie magę określić bo nie wiele z niej zostało, dochodził do niej jeden przewód gumowy , który zasysa z niej powietrze . DO CZEGO JEST TA PUSZKA??????????????????
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 04 lip 2007, 15:22
- Skąd: Przysucha
Zgadza się od strony pasażera pod maska jest zbiorniczek wyrównawczy chłodnicy i pojemnik na płyn do spryskiwaczy ale to są zbiorniki znajdujące Sie pod maska A to plastikowe pudełeczko jest pod błotnikiem nad kołem a nie pod maską najprawdopodobniej nie jest widoczne bo jest zakryte nadkolem plastikowym. Zdjęcia załączę w sobotę bo nie mam teraz możliwości. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
W Taurusach III-gen zbiorniczek na płyn do spryskiwacza jest po stronie pasażera przed kołem pomiędzy plastikowym nadkolem, zderzakiem i podłużnicą - faktycznie wlew jest umieszczony obok zbiorniczka wyrównawczego układu chłodzenia - chyba gdzieś mam taki zbiorniczek od III-gen (był w" zestawie" jak kupiłem zapasową pompke spryskiwacza i chba jeszcze gdzieś go mam).
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 04 lip 2007, 15:22
- Skąd: Przysucha
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Prześlij mi maila - to odeślę fotki zbiorniczka spryskiwacza - brolcio13@wp.pl
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 04 lip 2007, 15:22
- Skąd: Przysucha
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 04 lip 2007, 15:22
- Skąd: Przysucha
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 04 lip 2007, 15:22
- Skąd: Przysucha
Podaje linka do strony ze zdjęciami na których widać gdzie ten zbiorniczek czy co to tam jest.Proszę o pomoc.Oto link: http://konradhifi.fotosik.pl/
-
- Sheriff
- Posty: 12237
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Ciekawa sprawa. Mysle tak sobie od czego to moze byc ten zbiorniczek i nie wiem....A jak mechanik powiedzial ze to byc moze zasobnik podcisnienia...jakiego podcisnienia?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 15 wrz 2007, 21:37
- Skąd: Ostrava