Przeróbka świateł tylnych

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Awatar użytkownika

Topic author
Jacekn8
Posty: 176
Rejestracja: 12 paź 2006, 14:50
Skąd: Brzostek

Przeróbka świateł tylnych

Post autor: Jacekn8 »

Jak wiemy w amerykańskich samochodach występują pomarańczowe i czerwone kierunkowskazy. Firmy zajmujące się przeróbką na pomarańczowe kasują dobrze ponad 400zł, niszcząc tylko lampy - wstawiając jakiś beznadziejny kawałek pomarańczowy. Ja zrobiłem lampy kosztem 40zł ;-) . Trzeba tylko kupić porządne diodowe, pomarańczowe żarówki. Przebijają one czerwone szkło świecąc na żółto. Mamy wtedy całą lampe czerwoną, nie naruszoną. Żarówki należy zakładać z opornikiem, bo pobierają one dużo mniej energii elektrycznej od zwykłych żarówek.

Na zdjęciach tego nie widać tak dobrze, ale lampa cała jest wypełniona pomarańczowym światłem. Ja mam zrobiony moduł z druch żarówek diodowych (24 diody jedna). Tak to działa:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 paź 2006, 14:04 przez Jacekn8, łącznie zmieniany 1 raz.


cofi7
Posty: 219
Rejestracja: 11 paź 2006, 21:28
Skąd: Zamość

Post autor: cofi7 »

u mnie w taurusie niestety sa pomaranczowe a duzo lepiej by wygladal jakby mial cale czerwone, czekam na zdjecia, moze przemaluje sobie lampy na cale czerwone a z zarowka zrobie jak ty, tylko pokaz jak.
Ford Taurus 3.0V6 1988
Chrysler Intrepid 3.3V6 1994

Awatar użytkownika

Topic author
Jacekn8
Posty: 176
Rejestracja: 12 paź 2006, 14:50
Skąd: Brzostek

Post autor: Jacekn8 »

Jak masz pomarańczowe to masz jeszcze lepiej. Oczywiście chodzi o widoczność. A czy całe czerwone czy pomarańczowe to jak komu sie podoba ;-)
1998 Ford Taurus Wagon SE 3.0 Vulcan
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot


cofi7
Posty: 219
Rejestracja: 11 paź 2006, 21:28
Skąd: Zamość

Post autor: cofi7 »

z ciekawosci chcialbym zobaczyc jak to bedzie swieci bo mam jedna lampe cala czerwona wolna i tak wczesniej sie zastanawialem czy by nie pomalowac sobie tych co mam w samochodzie zalozonych.
Ford Taurus 3.0V6 1988
Chrysler Intrepid 3.3V6 1994


Prozi

Post autor: Prozi »

Lampy z pomarańczowymi kierunkami są z kanadyjskiej wersji.
Te z czerwonymi (wer USA) są w polsce nie dozwolone. Można szybko stracić dowód rejestracyjny.


cofi7
Posty: 219
Rejestracja: 11 paź 2006, 21:28
Skąd: Zamość

Post autor: cofi7 »

w sumie kolega jezdzi neonem z czerwonymi lampami z tylu juz gdzies 3 rok i jeszcze go za to nie zgarneli.
Ford Taurus 3.0V6 1988
Chrysler Intrepid 3.3V6 1994


Prozi

Post autor: Prozi »

Chodzi o kolor lamp, kierunek ma być pomarańczowy i koniec, jeśli Twój kolega ma przeniesione kierunki to niet problema, w innym wypadku ma ogromnego farta.

Awatar użytkownika

Topic author
Jacekn8
Posty: 176
Rejestracja: 12 paź 2006, 14:50
Skąd: Brzostek

Post autor: Jacekn8 »

Fotki już zrobiłem, wstawie dziś wieczorem lub jutro rano.
1998 Ford Taurus Wagon SE 3.0 Vulcan
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Ja kupiłem już Taurusa z przerobionymi kierunkami z tyłu, całkiem ładnie ktoś to zrobił, widziałem bowiem na kilku aukcjach allegro Taurusy z beznadziejnie zrobionymi kierunkami. Z przodu z kolei mam oryginalnie pomarańczowe postojówki, auto w nocy wygląda jak UFO :)
Z policją nigdy problemów nie miałem. Jestem zwolennikiem pozostawiania auta w jak najbardziej oryginalnym stanie, także w przypadku świateł i radzę nie przerabiać. Ja mam z tyłu zrobione kierunki na pomarańczowo ale gdybym miał oryginalne to bym nie ruszał.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


cofi7
Posty: 219
Rejestracja: 11 paź 2006, 21:28
Skąd: Zamość

Post autor: cofi7 »

wlasnie nie swieca mu na pomaranczowo tylko na czerwono
Ford Taurus 3.0V6 1988
Chrysler Intrepid 3.3V6 1994


Prozi

Post autor: Prozi »

To w teorii nie ma prawa przejść badań technicznych i pierwsza kontrola drogowa to zatrzymanie DR. Prawda jest taka, że nie powinien przejść nawet pierwszych badań tech. A że u nas jest jak jest....... Pozatym jak mu ktoś w tyłek wjedzie wystarczy żeby ten ktoś to zauważył i z odszkodowania nici.......


cofi7
Posty: 219
Rejestracja: 11 paź 2006, 21:28
Skąd: Zamość

Post autor: cofi7 »

no z tym ubezpieczeniem to masz racje i z tym jak jest w polsze to tez, gadalem z nim wczoraj i mowi ze przez caly czas podbija przeglad u znajomego diagnosty, chyba obaj maja kupe szczescia, przeciez jak go wkoncu zlapia to i diagnosta beknie
Ford Taurus 3.0V6 1988
Chrysler Intrepid 3.3V6 1994

Awatar użytkownika

Topic author
Jacekn8
Posty: 176
Rejestracja: 12 paź 2006, 14:50
Skąd: Brzostek

Post autor: Jacekn8 »

Oczywiścia jak napisałem na zdjęciach tego nie widać tak dobrze. Lampa cała jest wypełniona pomarańczowym światłem. Może uda mi sie zrobić lepsze.
1998 Ford Taurus Wagon SE 3.0 Vulcan
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

A może po prostu poszukać lamp kanadyjskich (powinien koszt ich zakupu nie przekroczyć ceny przeróbki). Ja akurat mama takie na aucie. Jednak tylnie lampy to jeden z problemów. Diagności robią problemy przy włączonych tylnich czerwonych markerach na zderzakach. Jest tez nieco zabawy z przednimi reflektorami, które kiepskawo świecą i matowieją ( mam przerobione - dostosowałem je do wymogów europejskich poprzez wymiane zwierciadeł oraz poddałem je skutecznej regeneracji - klosze).

Awatar użytkownika

Topic author
Jacekn8
Posty: 176
Rejestracja: 12 paź 2006, 14:50
Skąd: Brzostek

Post autor: Jacekn8 »

Bardzo dobrym pomysłem jest też pociągniecie kabli, zmiana zarowek i zrobić kirunki w cofaniach. Ja tak miałem przed wpadnieciem na pomysł z diodami. A wsteczne, kupujemy lampe do malucha i do zderzaka na sam dol. Ale diody o wiele lepiej sie prezentuja. Szukałem kanadyjskich kloszy, ale nigdzie nie było, tylko na ebayu w ameryce.
1998 Ford Taurus Wagon SE 3.0 Vulcan
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot

ODPOWIEDZ