Jaki olej silnikowy? Nasze doświadczenia

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
jadaniel
Posty: 1727
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Merc ML W164 3.5 V6 2008
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Jaki olej silnikowy? Nasze doświadczenia

Post autor: jadaniel »

siema panowie , bede musial zakupic olej do swojego Caprica :) i tu są pytania , jaki ( chodzi o parametry, czy syntetyk czy półsyntetyk ) i jakiej firmy, czy są jakieś dedykowane do amcarow i gdzie je zakupić ??
na korku od wlewu mam napisane 5W30 (czyli pełen syntetyk) a przebieg około 180 tyś km ( nie mam gwarancji czy licznik nie był cofany , ale wydaje mi się i zakładam, że nie :D ) , do tej pory w swoich eurocarach przy takim przebiegu lałem już półsytntetyk , a przy więkrzych przebiegach i strarszych autach mineralny ;) no ale ostatnio wyczytalem że nie dokońca była to dobra droga myślenia ;)
pzdr
Daniel
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91

Awatar użytkownika

ARON
Posty: 129
Rejestracja: 22 sty 2012, 12:49
Samochód: I've got a HEMI
Skąd:

Re: Pytanie o olej !

Post autor: ARON »

Wychodzę z założenia, że nie należy zmieniać klasy oleju do silnika, niż te co zaleca producent i na przykładzie HEMI okazało się, że rzeczywiście dobrze postawiłem, a na przebieg nie zwracam uwagi. Do amerykańców leję zawsze amerykański olej, który w normalnych sklepach jest niestety ciężej dostępny...ale to w PL! Do Twojego silnika pomyślałbym nad Pennzoil/Petro Canada/Texaco/Valvoline/Royal Purple od biedy Mobil 1 - na bank coś mają w tych parametrach...
Poszukuję właścicieli aut amerykańskich z Zielonej Góry (lubuskie) oraz bliższych lub dalszych okolic - us.cars.zgora@gmail.com

Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Pytanie o olej !

Post autor: MichaŁ »

Lej to co zaleca producent (to co na korku/bagnecie).
5W30 nie zawsze oznacza olej syntetyczny. Petro Canada robi olej 5W30 mineralny.
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Pytanie o olej !

Post autor: RadAg! »

www.opieoils.co.uk i wszystko jasne. Jeżeli 5W30 to polecam AMSOIL ale maja też redlina jak dobrze pamiętam.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Re: Pytanie o olej !

Post autor: piotrekzet »

U mnie pływa mopar 5w30. Nie warto zmieniać rodzaju oleju, chyba że zaczynają się pojawiać wycieki, ale to też takie "bandyckie" rozwiązanie.


kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Re: Pytanie o olej !

Post autor: kurczak »

do nich się nie leje syntetyków 5W30 tylko mineralne 5W30 taka jest specyfikacja 99% aut z USA.

Awatar użytkownika

ARON
Posty: 129
Rejestracja: 22 sty 2012, 12:49
Samochód: I've got a HEMI
Skąd:

Re: Pytanie o olej !

Post autor: ARON »

Ja w swoim HEMI mam 5W20 i to syntetyk. Jest to dedykowany (zalecany) olej Mopar-a (bo był najtańszy w kategorii mi odpowiednich) do tychże silników i ponoć nawet lekka zmiana gatunku oleju nieciekawie wpływa na pracę tych motorów 5.7...
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2012, 22:29 przez ARON, łącznie zmieniany 1 raz.
Poszukuję właścicieli aut amerykańskich z Zielonej Góry (lubuskie) oraz bliższych lub dalszych okolic - us.cars.zgora@gmail.com

Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live

Awatar użytkownika

Topic author
jadaniel
Posty: 1727
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Merc ML W164 3.5 V6 2008
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Re: Pytanie o olej !

Post autor: jadaniel »

dzięki chłopaki za odp. :) tak zrobie i wleje 5W30 , myślałem właśnie o markach Petro Canada/Texaco/Valvoline/Redlina ,
tylko jest pytanie czy 5W30 syntetyk czy 5W30 mineral (o którego istnieniu nie wiedzialem i takiego nie moge znaleźć ;) ) czy syntetyk może rozczelnić mi silnik ?? aktualnie nie mam żadnych wycieków :D
Daniel
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Pytanie o olej !

Post autor: MichaŁ »

Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

Topic author
jadaniel
Posty: 1727
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Merc ML W164 3.5 V6 2008
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Re: Pytanie o olej !

Post autor: jadaniel »

Daniel
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Pytanie o olej !

Post autor: RadAg! »

Tylko i wylacznie syntetyk, kurczakowi sie cos pomylilo. Ja lalem AMSOIL do swojego jezeli chodzi o markowe dostepne na opieoils, to bylo jednorazowo bo maja tylko 5W30 a nie mieli wtedy 5W20. Teraz maja Redline'a
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Pytanie o olej !

Post autor: MichaŁ »

Kurczak ma rację, że wiele specyfikacji dla aut z USA właśnie typu 5W30 dotyczy olejów mineralnych. Potwierdzał to niejednokrotnie MarkSeven z forum ASU. A kto jak kto, ale on moim zdaniem jest dobrym źródłem informacji.

Moim zdaniem Ford to Ford, GM to GM i tutaj nie ma co stosować wspólnego mianownika. We Freestarze też na korku było napisane 5W20 i dotyczyło to syntetyka.
W Blazerze z tego co wiem jest zalecany minerał 5W30 lub 10W30.

Niestety na każdym forum motoryzacyjnym dyskusje o olejach ciągną się w nieskończoność. Z reguły przez dziwną polską zasadę - auto nowe - syntetyk 5W30, auto lekko używane - półsyntetyk 10W40, auto stare - minerał 15W40 :D :D
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Re: Pytanie o olej !

Post autor: kurczak »

Michał tak jak mówisz a ja do tego jeszcze powinienem dopisać "Nie moje pieniądze nie mój samochód" faktycznie pomyliło mi się że się urodziłem. "Jadaniel" - zalej 5W30 syntetyk zalej proszę Cię i chcę żebyś posłuchał jak zaczną ci fajnie cykać liftery. LEJESZ 5W30 mineralny zgodego ze specyfikacją SAE.

Awatar użytkownika

Topic author
jadaniel
Posty: 1727
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Merc ML W164 3.5 V6 2008
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Re: Pytanie o olej !

Post autor: jadaniel »

wydaje mi sie że Kurczak ma jednak rację , doczytalem dzis że na korku wlewu oleju jest NAPISANE 5W 30 SAE , wieć raczej olej mineralny trza lać :roll: ale o gęstości 5W 30 (a nie popularny mineral 15W 40 powszechnie w polsce stosowany w starych autach ;) ) , ty Radek masz auto jednak o 10 lat młodsze i jest to samochód z taki noworzytnych czasów z 21 wieku :D wiec u ciebie i syntetyk jest odpowiedni :)
Daniel
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91


piotrekzet

Re: Pytanie o olej !

Post autor: piotrekzet »

A może zacznijmy od tego, jakie są różnice między olejami. Syntetyk jest najrzadszy, ma najwięcej czynników myjących. Półsyntetyk - jak sama nazwa wskazuje, mineralny - najgęściejszy. Na syntetyku najłatwiej się odpala w zimie, dobrze odprowadza ciepło i o ile samochód jeździ "od nowości" na syntetyku to nie ma sensu zmieniać.
Jeśli ktoś chce zmienić z mineralnego na syntetyk - jak sam zrobiłem w moim pierwszym fordzie taurusie wagonie - to też może. U mnie efekt był taki, że z dupowoza zrobiła się torpeda. Olej to mobil 0W50, czyli najrzadszy z rzadkich. Niestety coś za coś, więc po ok 2000 km zaczęły stukać zawory, mogłem lekko ruszyć wałem korbowym, już zacząłem podejrzewać, że mam rozrząd do wymiany. Zmieniłem olej na mineralny i bolączki ustały. Taurus był z 1990. Teraz oprócz T-birda z 97 mam taurusa z 1992, był zalany półsyntetykiem magnatec, leje cały czas ten olej i jest OK. Moim skromnym zdaniem podniecanie się olejem do silnika nie ma większego sensu, zastanówcie się, czym różni się syntetyk 5W30 od mineralnego o tym samym oznaczeniu, skoro parametry temperatur, w jakich mają pracować są takie same! :) Przypuszczam, że jedyna różnica to dodatek środków myjących w syntetyku.
Nie polecam olejów krajowej produkcji, ale według mnie pomiędzy mobilem, moparem czy innym uznanym producentem jedyną różnicą będzie cena.
Pozdrowionka :)

ODPOWIEDZ