Strona 5 z 7

Re: Pytanie o olej !

: 14 cze 2012, 22:09
autor: MichaŁ
Producent jaki Ci pasuje, to do czego masz najlepszy dostęp.

Re: Pytanie o olej !

: 14 cze 2012, 23:39
autor: RadAg!
Tak jak pisze michal. Wszystko co jest zgodne z Dexron II. Oczywiscie najlepiej jakas znana i reklamowana w TV marke :D

Re: Pytanie o olej !

: 15 cze 2012, 00:03
autor: jadaniel
oczywiscie że z reklam w TV cosik trza kupic :D bo to najlepsiejsze ;D

Re: Pytanie o olej !

: 15 cze 2012, 09:23
autor: MichaŁ
RadAg! pisze:Tak jak pisze michal. Wszystko co jest zgodne z Dexron II. Oczywiscie najlepiej jakas znana i reklamowana w TV marke :D
Wobec tego najlepszy będzie Kujawski z pierwszego tłoczenia :)

Re: Jaki olej silnikowy? Nasze doświadczenia

: 01 wrz 2012, 20:43
autor: RadAg!
Czy ktoś mógłby wyjaśnić różnicę pomiędzy olejem silnikowym do diesla i silnika benzynowego? Zalałem dziś oba nasze motorki olejem 10W40 do diesli bo innego nie było pod ręką. Na szybko przewertowałem internet i generalnie większość opinii mówi, że w sumie nie ma różnicy. Troszkę inne dodatki ale generalnie można lać olej dieslowy do benzyniaka ale nie na odwrót (ponoć te do diesli spełniają ostrzejsze kryteria). Co wy na to?

Re: Jaki olej silnikowy? Nasze doświadczenia

: 01 wrz 2012, 23:03
autor: jadaniel
z tego co zauważyłem to w UK czesto jest tak że niema rozdzielenia na oleje do diesla czy do benz. większość jest uniwersalna , często w syntetykach i półsyntetykach , przy mineralnych olejach latwiej znaleźć oleje dedykowane do odpowiedniego silnika .

Re: Jaki olej silnikowy? Nasze doświadczenia

: 01 wrz 2012, 23:21
autor: RadAg!
no właśnie to był olej UK, Castrol syntetyk 10W40 do diesli, taki jak ten: http://www.castrolmagnatec.com.au/castr ... -5w-40.php

Re: Jaki olej silnikowy? Nasze doświadczenia

: 13 paź 2012, 10:55
autor: KARLone
Fakty i mity o olejach, kolejna znaleziona publikacja:

Współczesne oleje nadają się zarówno do silników benzynowych, jak i do diesli - FAKT

Większość najnowszych olejów można stosować i w silnikach benzynowych, i w wysokoprężnych. Wybierając taki produkt trzeba jedynie sprawdzić, czy ma "dopuszczenia" zgodne z instrukcją obsługi samochodu, lub czy spełnia wymagania konkretnego silnika ("Long life", filtr cząstek stałych, pompowtryskiwacze itp.). Wiele współczesnych olejów ma szerokie spektrum zastosowań, stąd jeden produkt może być polecany w kilku kategoriach.

Czarny kolor oleju silnikowego wskazuje na jego zużycie - MIT

W silnikach wysokoprężnych nowy olej zmienia barwę na czarną już po przejechaniu kilkuset kilometrów. Wynika to z faktu, że miesza się z drobinami sadzy. Jego jakość nie ulega jednak pogorszeniu. Należy go zmienić dopiero po przebiegu wskazanym przez producenta auta.

Jeśli nie ma się takich informacji, a samochód nie jest wyposażony w kontrolkę przypominającą o terminie wymiany oleju, olej należy wymienić po przebiegu 12-15 tys. km. Niektóre oleje silnikowe, np. Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W-40, mają od nowości czarny kolor, ponieważ zawierają dodatek dwusiarczku molibdenu.
W starych silnikach trzeba przejść z oleju syntetycznego na mineralny - MIT

Jeżeli samochód od nowości jest eksploatowany na oleju syntetycznym, to nie warto zmieniać oleju na inny. W przypadku niektórych jednostek zastosowanie taniego oleju mineralnego może wręcz drastycznie pogorszyć pracę silnika, np. zatkać samoregulatory luzu zaworowego. Zastąpienie oleju syntetycznego półsyntetycznym lub mineralnym można rozważyć tylko wtedy, kiedy producent samochodu dopuszcza taką możliwość w instrukcji obsługi.

Oleju mineralnego nie wolno zastąpić olejem syntetycznym, bo silnik się zatka - MIT

Możemy zmieniać olej syntetyczny na mineralny i odwrotnie pod warunkiem, że lepkość w obu olejach będzie taka sama lub producent pojazdu wyraźnie tego nie zabroni. Przed tym zabiegiem warto zastosować jakąś płukankę do silnika, lub wymienić nowy olej syntetyczny po przejechaniu tysiąca kilometrów (oczywiście razem z filtrem). Bardzo dobrym pomysłem jest zastosowanie jakiegoś oleju przejściowego, np. półsyntetycznego.

Olej ma wpływ na zużycie paliwa - FAKT

Stare, mineralne oleje stawiają większy opór ruchomym elementom silnika, a to przekłada się na wyższe zużycie paliwa. Nowoczesny olej syntetyczny ma wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa.

Jeżdżąc delikatnie można wymieniać olej rzadziej niż wskazuje to książka serwisowa - MIT

Nawet najlepszy olej starzeje się - jego dodatki uszlachetniające tracą swoje właściwości. Zużycie oleju zależy zatem nie tylko od sposobu jazdy i od przebiegu, ale także od czasu.

Silnik z turbosprężarką podczas pracy musi zużywać olej silnikowy - FAKT

Jednostki turbodoładowane zużywają minimalne ilości oleju silnikowego. Zużycie to zwiększa się wraz z przebiegiem. Kiedy między wymianami trzeba dolewać więcej niż litr oleju, a instrukcja obsługi samochodu nie dopuszcza takiego przypadku, należy udać się do mechanika i rozważyć konieczność regeneracji turbosprężarki. Lekceważenie znacznych ubytków może prowadzić do zatkania katalizatora lub filtra cząstek stałych.

Skrócenie okresu między wymianami oleju z 30 tys. km do 15 tys. km wydłuża żywotność silnika - FAKT

Jest to możliwe. Producenci ze względów ekologicznych wydłużyli okresy między wymianami oleju w silnikach wysokoprężnych aut osobowych z 15 do 30 tys. km. W niektórych samochodach z czujnikiem jakości oleju między wymianami można przejechać jeszcze więcej (w sprzyjających warunkach), ale skrócenie interwału między wymianami jest dla silnika korzystne. Oleje do wydłużonych przebiegów między wymianami ("Long life") mają podwyższoną wytrzymałość i są z tego powodu droższe, ale nic nie zastąpi regularnej, częstej wymiany oleju.

Popularny olej markowego producenta jest lepszy od najwyższej jakości oleju producenta nieznanej lub pośledniej marki - MIT

Podstawowe parametry oleju są opisane w jego charakterystyce na przedniej lub tylnej części opakowania. Jest to klasa jakości, klasa lepkości i ewentualnie tzw. dopuszczenia producentów silników. Marka oleju ma w tym wypadku znaczenie drugorzędne. Marką producenta oleju można się sugerować dopiero wtedy, kiedy porównuje się dwa oleje o identycznych lub podobnych parametrach.

Sprawny silnik benzynowy może zużywać litr oleju na 1000 km - FAKT

Nawet fabrycznie nowe samochody mogą zużywać tyle oleju - jest to zwykle zaznaczone w instrukcji obsługi auta.

Olejów nie wolno mieszać - MIT

Współczesne oleje silnikowe są ze sobą mieszalne. W sytuacji podbramkowej można uzupełnić olej w silniku dowolnym innym. Jeśli jednak ma on inne parametry niż ten, który był wlany wcześniej, właściwości jakościowe mieszaniny ulegną pogorszeniu. Z tego względu po zakończeniu podróży należy wymienić olej na nowy o odpowiednich parametrach.

Podczas dobierania oleju do silnika, wystarczy kierować się podziałem na oleje mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne - MIT

Właściwości oleju określają takie parametry jak klasa jakości (np. ACEA C3) i klasa lepkości SAE (np. 10W-40), a także tzw. norma producenta lub dopuszczenie producenta (np. VW 505.01).

W przypadku nowoczesnych silników właśnie ten ostatni parametr nabiera kluczowego znaczenia, ponieważ dotyczy przydatności oleju do jednostek z pompowtryskiwaczami (VW 505.01, 506.01, 507.00 lub Forda M2C917-A). Z oznaczeń oleju może wynikać także przydatność oleju do silnika z filtrem cząstek stałych lub do trybu "Long life".

Dolewanie dodatków do olejów nie ma żadnego sensu - MIT

Dodatki mogą zmniejszyć współczynnik tarcia, potrafią zregenerować zniszczone uszczelnienia, a nawet wyciszyć pracę hydraulicznych popychaczy. Producenci najlepszych olejów nie są w stanie przewidzieć ostatecznego zastosowania danego produktu, a dolewanie wszystkich możliwych dodatków na linii produkcyjnej mija się z celem. Z tego właśnie względu dodatek do oleju w przypadku silnika z dużym przebiegiem lub do jednostki w aucie wyczynowym może się przydać.

Trzeba pamiętać, że w instrukcjach obsługi niektórych nowszych samochodów znajdują się zakazy stosowania jakichkolwiek dodatków do silnika. W takim wypadku należy stosować się do wskazań producenta pojazdu lub omówić kwestię zastosowania dodatku w ASO. Może się również zdarzyć, że olej zalecany przez producenta auta zawiera już określony pakiet dodatków, których dublowanie nie ma sensu.

link do źródła: http://motoryzacja.interia.pl/wydarzeni ... m-54959853" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Jaki olej silnikowy? Nasze doświadczenia

: 24 gru 2012, 11:20
autor: hemi
KARLone pisze:Silnik z turbosprężarką podczas pracy musi zużywać olej silnikowy - FAKT
FAKT ale chyba tylko w koncernie VW bo dobrze zregenerowana turbosprężarka nie ma prawa przepuszczać oleju. A tak odnosząc się do Waszych postów odnośnie oleju x-w20 i x-w30 to nadają się one jedynie do normalnej spokojnej jazdy, jakakolwiek ostrzejsza jazda na na tych gęstościach skończy się przyspieszonym zużyciem silnika.

I jeszcze jedno, oleje klasy Xw20 można stosować JEDYNIE w silnikach które zostały pod nie zaprojektowane, wszystkie inne silniki np. amerykańskie z lat '80-tych i '90-tych będą się na nich zacierać.

Re: Jaki olej silnikowy? Nasze doświadczenia

: 24 gru 2012, 17:01
autor: RadAg!
hemi pisze:[A tak odnosząc się do Waszych postów odnośnie oleju x-w20 i x-w30 to nadają się one jedynie do normalnej spokojnej jazdy, jakakolwiek ostrzejsza jazda na na tych gęstościach skończy się przyspieszonym zużyciem silnika.
Wszystkie Crown Victorie jeżdżące w amerykańskiej policji jeżdżą na oleju x-w20/30. Wg twojej teorii ich silniki powinny się szybko zacierać, jako, że wozy te są użytkowane agresywnie, a tak nie jest. Wiele z tych aut jak moje czy Karola robi duże przebiegi bez problemów z silnikami.

Re: Jaki olej silnikowy? Nasze doświadczenia

: 24 gru 2012, 21:03
autor: hemi
Co nie zmienia faktu że tak rzadkie oleje nie dadzą aż tak wytrzymałego filmu olejowego jak np Xw-40/50 lub 10W-60 który jest zalecany do szczególnie mocno obciążanych silników sportowych. Oleje klasy 20 i 30 są dobre ale w oszczędzaniu paliwa, jeżeli jednak zależy komuś na ochronie to omija te gęstości szerokim łukiem.

Re: Jaki olej silnikowy? Nasze doświadczenia

: 29 gru 2012, 20:40
autor: KARLone
każdy silnik ma swoją specyfikę, np tolerancję dla elementów czy parametry materiału z jakiego są wykonane. W moim odczuciu - jak to napisałeś hemi - oleje klasy 20 i 30 dają oczekiwany efekt w stosunku do silnika do którego są przeznaczone. Mój fordziasty ma nakulane 272 tys mil. Na początku roku 2012 miałem miałem rozebraną górę i jak sie oglądało gładzie cylindrów to trudno było uwierzyć, że ten silnik już tyle przejechał. Wg opinii z amerykańskich forów ten silnik zrobi 600 tys mil bez remontu byle lać to co zaleca producent. Pozmienialiśmy uszczelniacze zaworów, uszczelki pod głowicami i wszelkie inne uszczelnienia. Dla mnie taka trwałość jest w zupełności do zaakceptowania :D

Re: Jaki olej silnikowy? Nasze doświadczenia

: 01 sty 2013, 17:30
autor: iceman
Polecam oleje Valvoline. Tylko to leję do moich wołów. ;)

Re: Jaki olej silnikowy? Nasze doświadczenia

: 01 sty 2013, 21:50
autor: hemi
Nalałem Valvoline do Firebirda i samoregulatory grały jak szalone, po 2000km zalałem Motula i cisza. :/

Re: Jaki olej silnikowy? Nasze doświadczenia

: 01 sty 2013, 21:56
autor: RadAg!
Ja mam u siebie Life Max Valvoline, polecany często gdzie się da, ale jakoś szału nie ma. Niby uszczelnia silnik (jakieś dodatki spulchniające uszczelki ma) ale zauważyłem ostatnio że mi się zaczął silnik pocić na pokrywie zaworów z jednej strony...