kontrolka temperatury wody/silnika

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
mvh
Posty: 369
Rejestracja: 21 mar 2013, 15:03
Samochód: chevrolet caprice '69
Skąd:

kontrolka temperatury wody/silnika

Post autor: mvh »

Witam, czy ktoś z Was instalował dodatkowe kontrolki temperatury? W moim Capricie mam tylko idiot light, a chciałbym mieć bardziej precyzyjną informację. Na kolektorze mam takie wolne wejście do którego chciałbym wkręcić "sztycę" od "termometru":
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

Topic author
mvh
Posty: 369
Rejestracja: 21 mar 2013, 15:03
Samochód: chevrolet caprice '69
Skąd:

Re: kontrolka temperatury wody/silnika

Post autor: mvh »

a może trzeba dokładnie w to miejsce gdzie jest oryginalny miernik temperatury? (pomiędzy świecami). Chciałbym zostawić oryginalne połączenie i się zastanawiam...

Awatar użytkownika

Polak
Posty: 266
Rejestracja: 18 lis 2012, 17:14
Samochód: Lincoln Continental 1978, Lincoln Town Car 1994
Skąd:

Re: kontrolka temperatury wody/silnika

Post autor: Polak »

zerknij sobie tutaj:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.php?f=19&t=1556

Koles odwalił kawał dobrej roboty. Wyglada jak oryginał
Obrazek

Awatar użytkownika

Topic author
mvh
Posty: 369
Rejestracja: 21 mar 2013, 15:03
Samochód: chevrolet caprice '69
Skąd:

Re: kontrolka temperatury wody/silnika

Post autor: mvh »

:? ehhh niestety żaden otwór na kolektorze dolotowym nie pasuje, są za wąskie. Muszę odkręcić zaślepkę po prawej stronie bloku silnika pomiędzy świecami - tam wyczaiłem drugie zaślepione wejście na czujnik temperatury (mam nadzieję :P) tylko... to będzie wyzwanie bo wszystko jest przymalowane farbę i ubrudzone, gwint nawet nie drgnie... :sad:

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 690
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: kontrolka temperatury wody/silnika

Post autor: grusiak »

Czujnik temperatury podłączasz albo pod kontrolkę albo pod wskaźnik (zalezy od czujnika tj. czujnik ciśnienia oleju). Nie ma czegoś takiego jak miernik temperatury. Czujnik powinien mieć styczność z płynem chłodzącym i nie wkręca go się byle gdzie :)
Wskaźnik możesz kupić pewnie uniwersalny, ale sprawdź czy będzie działał na oryginalnym czujniku, który pewnie masz w kolektorze ssącym tuz przy ubudowie termostatu.
To co pokazujesz na zdjęciu się do tego nie nadaje.
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum

Awatar użytkownika

Topic author
mvh
Posty: 369
Rejestracja: 21 mar 2013, 15:03
Samochód: chevrolet caprice '69
Skąd:

Re: kontrolka temperatury wody/silnika

Post autor: mvh »

grusiak pisze:Czujnik temperatury podłączasz albo pod kontrolkę albo pod wskaźnik (zalezy od czujnika tj. czujnik ciśnienia oleju). Nie ma czegoś takiego jak miernik temperatury. Czujnik powinien mieć styczność z płynem chłodzącym i nie wkręca go się byle gdzie :)
Wskaźnik możesz kupić pewnie uniwersalny, ale sprawdź czy będzie działał na oryginalnym czujniku, który pewnie masz w kolektorze ssącym tuz przy ubudowie termostatu.
To co pokazujesz na zdjęciu się do tego nie nadaje.
Zakupiłem wskaźnik temperatury mechaniczny ze sztycą, którą należy wkręcić w ... i tutaj pojawia się problem. Domyślałem się, że będzie stosowne wejście kolektorze ale akurat w moim modelu nie ma. Są tylko dwa wejścia które wielkością mogły by wskazywać, że to to - jeden to podciśnienie a drugi do węża z ciepłą wodą, który następnie idzie do nagrzewnicy ja sądzę. Ale... ale... poszperałem na hamerykańskich forach i okazuje się, że z jednej strony silnika (od strony kierowcy) pomiędzy 1 i 2 świecą pod kolektorem wydechowym jest schowany oryginalny czujnik temperatury (taki działający na zasadzie "idiot light") i oczywiście można go usunąć i wkręcić tam sztycę od miernika temperatury ale chciałbym jednak zostawić oryginalny czujnik. Dosłownie po drugiej stronie silnika (od strony pasażera) jest chyba takie samo wejście (pomiędzy świecą 7 i 8) tylko zaślepione (wkręcony jest "ucięty" gwint z otworem do odkręcenia w kształcie kwadratu) tylko wszystko jest przymalowane. Jestem przekonany że jest to drugie wejście do płynu chłodniczego bo cóż by to mogło być innego. Any ideas?

ODPOWIEDZ