Stukające liftery/popychacze/dźwigienki w silniku
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
-
- Posty: 3284
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Stukające liftery w silniku OHC
no to remont silnika
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Stukające liftery w silniku OHC
Kurde Czarek. Narazie nie ruszam ale coś mi sie wydaje że będę musiał. Chyba że dam Vic odsapnąć i kupie jakiegoś daily drivera...tyle że najpierw muszę skołować jakiś garaż
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 15 lis 2009, 20:31
- Samochód: Dodge Aries LE 89, Jeep ZJ LX 98r.
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
Re: Stukające liftery w silniku OHC
Tak jak pisałem na Flamingach, u siebie zmieniłem olej na Mopara 10W30 z cichą nadzieją, że silnik się ciut uciszy. Różnicę zauważyłem dopiero po ok 1500km, także uzbrój się w cierpliwość, może się tam wszystko ułoży z czasem.
1989 Dodge Aries 2,2
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Stukające liftery w silniku OHC
Dzieki Bartek. Może trzeba wrócić do rozmowy o olejach. Powiedzcie mi, o ile 20,30, 40 oznacza gęstość oleju to co oznacza pierwsza wartość? To było związane z temp. Rozruchu chyba, dobrze kojarze? Może na zimę dać olej nie 5W a inny! Silnik ma wyraźnie problem teraz przy niższych temp. Latem problem nie istnieje a od jakiegoś czasu używam tylko oleju 5W30
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 31 maja 2013, 10:22
- Samochód: Ford Taurus III 3.0 Vulcan
- Skąd:
Re: Stukające liftery w silniku OHC
W instrukcji dla Taurusa napisane jest aby zgodnie z zaleceniami producenta stosować 5w30 a w gorących klimatach lub przy dużych obciążeniach np częste holowanie przyczepy stosować 10w30, 5w30 na pewno jest lepszy na zimę z tego względu że szybciej dociera do wszystkich elementów.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 18 mar 2012, 13:09
- Samochód: 94 trans am 5.7
- Skąd: Olsztyn
Re: Stukające liftery w silniku OHC
A to czytleś?
http://www.crownvic.net/ubbthreads/ubbt ... 20&fpart=1
Jaki masz silnik? 4.6 modular dwa zawory na cylinder?
Jak dla mnie to możesz zalać na zime 5w20.
Co do plukania silnika.
Ja plukalem swoje vortec 5.3 w avalanche dodając 1l Atf oil na 5 litrów oleju.
Jest to kontrowersyjna metoda i są jej zwolennicy w usa i przeciwnicy.
Idea jest taka że atf ma w sobie cale tony detergentów i wypluka osady.
Jest też olejem o lepkości ok 0w15 więc nie rozrzedzi oleju w silniku.
Osoby które to stosują zalecają przejechanie ok 500 km na takiej mieszance.
Ja tak zrobilem i muszę przyznać że olej byl dużo brudniejszy niż zazwyczaj przy wymianie. No i silnik trochę ucichl.
Mam nakręcone 188000 mil z czego większość na LPG!!!
Tu masz film który mnie przekonal:
http://www.crownvic.net/ubbthreads/ubbt ... 20&fpart=1
Jaki masz silnik? 4.6 modular dwa zawory na cylinder?
Jak dla mnie to możesz zalać na zime 5w20.
Co do plukania silnika.
Ja plukalem swoje vortec 5.3 w avalanche dodając 1l Atf oil na 5 litrów oleju.
Jest to kontrowersyjna metoda i są jej zwolennicy w usa i przeciwnicy.
Idea jest taka że atf ma w sobie cale tony detergentów i wypluka osady.
Jest też olejem o lepkości ok 0w15 więc nie rozrzedzi oleju w silniku.
Osoby które to stosują zalecają przejechanie ok 500 km na takiej mieszance.
Ja tak zrobilem i muszę przyznać że olej byl dużo brudniejszy niż zazwyczaj przy wymianie. No i silnik trochę ucichl.
Mam nakręcone 188000 mil z czego większość na LPG!!!
Tu masz film który mnie przekonal:
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Stukające liftery w silniku OHC
O metodzie zalewania silnika olejem ATF czytałem też trochę. Wielu użytkowników Crown Vicow w USA ją poleca. Co do 5W20 to jestem sceptyczny jako że kilka razy zalalem ten olej kiedyś i w silniku stukalo dość głośno. Na 5W30 latem przynajmniej jest cisza. Coś mi sie zdaje że będę musiał zdjąć pokrywy zaworów i obadac co tam jest nie tak. Luz na dźwigienkach zaworowych jest jeszcze do zaakceptowania. Gorzej jak to łańcuch rozrządu. Kilka lat temu robiłem wymianę ślizgów ale na nieoryginalnych częściach. Może nylon ktory jest na nich jest już zjechany. Jeśli tak jest to mogę za chwilę być zmuszony wymieniać silnik
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 31 maja 2013, 10:22
- Samochód: Ford Taurus III 3.0 Vulcan
- Skąd:
Re: Stukające liftery w silniku OHC
Może po prostu popychacze do wymiany są może za miękki albo za twarde jeśli są za twarde uszkadzają wałek zazwyczaj to właśnie rzadszy olej sprawia że ucichają, może mają otworki zapchane nagarem jeśli na zimnym stuka a później znika to dla mnie popychacze.
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Stukające liftery w silniku OHC
Jak na razie to idzie w złą stronę. Rano napierdala coraz głośniej jakby, albo jestem przewrażliwiony. Kurde miałbym garaż to już bym miał ściągnięte pokrywy zaworów...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Stukające liftery w silniku OHC
Taki film znalazłem
Dźwięk bardzo podobny jesli nie udentyczny. Podejrzewam, że mogę mieć przytkany jeden z takich kanalików doprowadzających olej...
Dźwięk bardzo podobny jesli nie udentyczny. Podejrzewam, że mogę mieć przytkany jeden z takich kanalików doprowadzających olej...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 31 maja 2013, 10:22
- Samochód: Ford Taurus III 3.0 Vulcan
- Skąd:
Re: Stukające liftery w silniku OHC
Ja przy kolejnej wymianie oleju użyję tego http://www.valvoline.pl/polish/products ... gine_flush
napisane jest:
Czyści kanały olejowe, aby usprawnić przepływ oleju do najważniejszych elementów silnika
a ja lubię eksperymentować:)
napisane jest:
Czyści kanały olejowe, aby usprawnić przepływ oleju do najważniejszych elementów silnika
a ja lubię eksperymentować:)
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 31 maja 2013, 10:22
- Samochód: Ford Taurus III 3.0 Vulcan
- Skąd:
Re: Stukające liftery w silniku OHC
Ciekawe jak to działa:) http://liquimoly.pl/component/virtuemar ... l?Itemid=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Stukające liftery w silniku OHC
kombinujcie, sprawdzajcie i dawajcie znać jak i co dla innych zainteresowanych
bo ja jestem ostrożny co do takich dodatków
wyznaję prostą zasadę okresowej wymiany zalecanego do silnika oleju i tyle
jak lifter klepie pod pokrywą to w/g mnie bezpieczniej zdjąć ją i zobaczyć co tam gra a co nie
bo ja jestem ostrożny co do takich dodatków
wyznaję prostą zasadę okresowej wymiany zalecanego do silnika oleju i tyle
jak lifter klepie pod pokrywą to w/g mnie bezpieczniej zdjąć ją i zobaczyć co tam gra a co nie
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:59
- Samochód: Jeep Cherokee 4.0 1991
- Skąd: Jaworzno
PTS stuki a klasa oleju
Witam ,wiem że temat oleju przerabiany był wielokrotnie ale sił mi brak.Pocieszyłem się sprawnym wozem niecały tydzień.Odpala rano a tu spod maski dobiega głośne stukanie W silniku zalany był olej 10w40 i poprzednik zrobił na nim koło 18 tysięcy kilometrów tak przynajmniej wynika z karteczki zawieszonej w siniku.
Czy zmiana na właściwy 10w30 minerał polepszy sytuacje ?
Czy zmiana na właściwy 10w30 minerał polepszy sytuacje ?
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: PTS stuki a klasa oleju
10W40 nie powinien zaszkodzić. Problemem jest zalewanie rzadszego oleju gdy wcześniej w silniku był gęstszy. Niby są opinie, że po zalaniu jakiegoś tam oleju silnik ciszej chodzi ale jak są zauważalne stuki, to olej raczej nie pomoże. Trzeba się temu przyjrzeć na warsztacie.