Strona 3 z 6

Re: Stukające liftery w silniku OHC

: 02 sty 2014, 22:48
autor: grusiak
Radek, nie zrozum mnie źle, ale TY masz audiofilski słuch :)
Z takiego powodu chcesz silnik remontować? A czy auto prócz delikatnego stukania "klawiatury" pracuje źle? Nierówno? Traci moc?
Ile przebiegu ma to twoje cacko?

Re: Stukające liftery w silniku OHC

: 03 sty 2014, 16:14
autor: jurgen
Witam nagrałem dziś stukanie w silniku.przesyłam link może ktoś ma jakieś koncepcje.Moim zdaniem popychacze hydrauliczne ale może się mylę.stukanie dziś trwało za pierwszym razem koło 2 minut kolejna próba na zimnym 20-30 sekund i się wyciszyło.

Re: Stukające liftery w silniku OHC

: 03 sty 2014, 16:52
autor: RadAg!
Nagraj filmik aż do momentu aż się wyciszają.

U mnie sprawa dość podobna ale inna :D Byłem z tym w warsztacie ale akurat wtedy nie stukało więc trudno było ocenić co i jak, zasugerowali jednak, że jeśli to tylko teraz się dzieje czyli zimą, to jest to problem z docieraniem oleju do górnych partii silnika i raczej nie ma powodu do zmartwień. Martwić to bym się mógł gdyby stukało cały czas.

Re: Stukające liftery w silniku OHC

: 03 sty 2014, 17:16
autor: jurgen
Tak zrobię Radku ogarnę cały filmik do momentu wyciszenia,wrzuciłem ten poglądowo na szybko.jeszcze się wciąż naiwnie łudzę że wymiana oleju pomoże.Znalazłem w aucie kartke że olej ma 3 lata od ostatniej wymiany :faint:.Zastanawiam się czy zrobić mu płukankę przed wymianą.Boje się tylko że ten cały szlam który pewnie się tam znajduje się rozpuści i dopiero będzie się działo.

Re: Stukające liftery w silniku OHC

: 03 sty 2014, 19:44
autor: Stunt_Man
Jurgen, zalej go olejem GM 5W30
poprawa nie będzie natychmiastowa bo stary i gęsty olej dalej będzie znajdował sie w popychaczach ale po pewnym czasie stukanie zmniejszy sie i ustąpi

Re: Stukające liftery w silniku OHC

: 03 sty 2014, 19:50
autor: KARLone
jak już pisałem - nie zaleca się przechodzenia z gęstszego na rzadszy olej. W starszych silnikach taka zmiana po prostu nawarstwi tylko kolejne problemy.

Re: Stukające liftery w silniku OHC

: 03 sty 2014, 19:55
autor: Stunt_Man
większej bzdury nigdy nie czytałem. gęstość oleju nie ma tu znaczenia
prosze nie pisz takich bzdur

Re: Stukające liftery w silniku OHC

: 03 sty 2014, 19:59
autor: grusiak
Stunt_Man a co ma? Uważasz, że gdy auto ma zużyty silnik i jeździ od lat na mineralnym to nie ma problemu aby go zalać syntetykiem?
Wybacz, ale to Ty nie pisz takich bzdur :)

Re: Stukające liftery w silniku OHC

: 03 sty 2014, 20:03
autor: Stunt_Man
nie zapominajcie że gęstość nie określa tego jakiego pochodzenia jest olej
można zakupić "gesty olej" czyli np. 10w60 który jest syntetykiem ale można też 5w30 czyli rzadszy
już tak sie utarło że 5w30 to syntetyk, 10w40 semi a 15w40 minerał
a sprawa wygląda jednak inaczej ;) syntetyk czyści. nie ważne jak gęsty... i tu sie pojawia problem :D

osobiście nigdy nie miałem problemu ze zmianą oleju na rzadszy czy tam syntetyczny
tylko raz... ale to pewnie że silnik nie był rozbierany ani grzebany od 1979 roku :P

a więc jeśli Jurgen ma zalany 10w40 (zapewne semi syntetyk) to zmiana na 5w30 nie zabije silnika. mniej "odważnym" zabiegiem będzie zalanie 10w30 np. valvoline maxlive.
oczywiście warto skontrolować jak wygląda silnik w środku np. ściągając pokrywe zaworów.
i jeśli nikt nie zalał silnika olejem mineralnym to pokładów smoły tam nie znajdziemy i można lać syntetyk.

jeśli silnik bierze olej w znacznych ilościach to bym sie zastanowił na zmianą.... bo może być problem
ale to niech sie wypowie właściciel jak sprawa wygląda

Re: Stukające liftery w silniku OHC

: 03 sty 2014, 20:10
autor: grusiak
No właśnie. Uważam, że opinii na temat oleju jest tyle ilu specjalistów. Ja osobiście jestem zwolennikiem wlewania oleju o parametrach jakie zalecił producent. W latach 70-80tych nie było oleju syntetycznego a przynajmniej nie dla zwykłego zjadacza chleba i jego auta.
Wiem, że to tylko Wikipedia, ale mnie jakiś pogląd dało:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy

Re: Stukające liftery w silniku OHC

: 03 sty 2014, 20:11
autor: RadAg!
A jaki olej jest dedykowany do tego silnika?

Re: Stukające liftery w silniku OHC

: 03 sty 2014, 20:13
autor: Stunt_Man
RadAg! pisze:A jaki olej jest dedykowany do tego silnika?
Chart recommends use of 5W-30 for 60*F and lower temps. Recommends use of 10W-30 0* and above
As in the chart shown perviously, SAE 5W-30 is best for your vehicle. However, you can use SAE 10W-30 if it's going to be 0*F (-18*C) or above.

Re: Stukające liftery w silniku OHC

: 03 sty 2014, 20:46
autor: RadAg!
Jeżeli 5W30 jest zalecany to ja bym zmieniał. Nie obawiałbym się zmienić na rzadzszy, czyli z 10W40. Problemy wydaje się oczywisty. Za vgęsty olej ma problem z dotarciem do górnych partii silnika. Latem problem jest znikomy bo olej jest płynniejszy, utrzymuje przynajmniej temp. w okolicach 15*C. Im chłodniej tym gorzej. Zimny olej bardzo trudno rozprowadza się po silniku, za wąskie kanaliki a olej jest "zmarźnięty". Dopiero z czasem, jak dostaje temperatury, robi się płynniejszy.
Moja porada, zmień na 5W30, najlepiej dobry jakościowo. Valvoline Max Life albo DuraBlend. Żadne Castrole czy Elfy. Bez płukania. Płukanka przy tak długim okresie od ostatniej zmiany może zrobić spustoszenie. Już 5W30 trochę tam namiesza ale wątpię aby silnik miał zacząć ciec jak sito.

Re: Stukające liftery w silniku OHC

: 03 sty 2014, 20:49
autor: Stunt_Man
RadAg! pisze:Za vgęsty olej ma problem z dotarciem do górnych partii silnika. Latem problem jest znikomy bo olej jest płynniejszy, utrzymuje przynajmniej temp. w okolicach 15*C. Im chłodniej tym gorzej. Zimny olej bardzo trudno rozprowadza się po silniku, za wąskie kanaliki a olej jest "zmarźnięty". Dopiero z czasem, jak dostaje temperatury, robi się płynniejszy.
dokładnie! a kanaliki olejowe prowadzące do liftersów są na prawde bardzo małe

Re: Stukające liftery w silniku OHC

: 04 sty 2014, 11:09
autor: duch_gdansk
Stunt_Man pisze:
RadAg! pisze:Za vgęsty olej ma problem z dotarciem do górnych partii silnika. Latem problem jest znikomy bo olej jest płynniejszy, utrzymuje przynajmniej temp. w okolicach 15*C. Im chłodniej tym gorzej. Zimny olej bardzo trudno rozprowadza się po silniku, za wąskie kanaliki a olej jest "zmarźnięty". Dopiero z czasem, jak dostaje temperatury, robi się płynniejszy.
dokładnie! a kanaliki olejowe prowadzące do liftersów są na prawde bardzo małe
Też należę do tej grupy zwolenników dobierania i zmiany oleju. Silnik na dzień dzisiejszy i tak jedzie trupem, albo zmiana pomoże albo wyjdzie że to szmelc, zawsze później można zalać motor doktora czy innego syfu i samemu się oszukiwać że silnik jeszcze żyje ;)
Silnik od początku do końca swojego żywota ma chodzić na prawidłowym oleju a zalewanie coraz gęstszym wraz z przebiegiem nigdy do mnie nie trafi. Kanały olejowe z upływem czasu i przebiegu się nie zwiększają.