Stukające liftery/popychacze/dźwigienki w silniku

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.

metys
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2016, 00:24
Samochód: Pontiac Trans Sport 1993 3.8 LPG
Skąd:

Re: Stukające liftery/popychacze/dźwigienki w silniku

Post autor: metys » 01 sie 2016, 19:01

Auto to pontiac trans sport 3.8- liftery


metys
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2016, 00:24
Samochód: Pontiac Trans Sport 1993 3.8 LPG
Skąd:

Re: Stukające liftery/popychacze/dźwigienki w silniku

Post autor: metys » 01 sie 2016, 20:12

Czyli co liftery do wymiany ???
Powiedzcie - bo z moim angielskim to moge strzelic gafe czy te liftery beda ok
https://www.amazon.com/gp/product/B000C ... TSKKLMH9LP

Zbieram informacje na wypadek gdybym jednak chciał sam wymienić liftery mysle ze z wasza pomoca dam rade
Znalazłem pomocny film
https://youtu.be/-2ZbFwTNjhg

Bardzo pomocny ten plastik z otworami ,nie mam takiego ale da sie to zrobic z czegos np styropian ew jakaś sklejka

musze zdobyć dane z jaka sila dokreca sie poszczegolne sruby

Czy dobrze kumam ze potrzeba 2 uszczelki pod pokrywy zaworów oraz uszczelkę pod kolektor ssacy dolny ? oraz uszczelki pod kolektor ssacy górny?


moze to glupie pytanie ale czy w pts-ie mozna za pomocą tego narzędzia wyjąc liftery
zaoszczędziłoby trochę roboty ,czesc filmy od 2.10min
https://www.youtube.com/watch?v=F-9dFdGq-vI


metys
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2016, 00:24
Samochód: Pontiac Trans Sport 1993 3.8 LPG
Skąd:

Re: Stukające liftery/popychacze/dźwigienki w silniku

Post autor: metys » 01 sie 2016, 21:12

RadAg! pisze:U mnie tak stukało w Luminie, okazało się że to zawieszony hydrostat który kompensuje luz zaworowy także nie ma tragedii. Dlatego pytam co za silnik bo istotna do diagnozy jest konstrukcja, czy to jest na popychaczach czy na lifterach...
A co to jest ten hydrostat

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 11609
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Stukające liftery/popychacze/dźwigienki w silniku

Post autor: RadAg! » 02 sie 2016, 09:59

Wiesz co ja nie wiem czy liftery akurat stukają bo się użyły i nadają do wymiany. Tutaj to może być bardziej złożony problem. Ja w Crown Victorii go nie rozwiązałem. Płukałem silnik engine flushami bo myślałem że jakiś kanał olejowy jest przytkany ale nie pomogło. Z tym że u mnie tylko stuka na zimnym i powoli zanika więc nie jest to poważny problem...
Nie wiem jak w silniku z wałkami przy zaworach jest rozwiązana kompensacja luzu zaworowego a warto by to wyśledzić.
W Luminie 3.1 wałek jest w bloku i zawory są otwierane przez koniki na popychaczach. Te popychacze przy samym wałku rozrządu są podparte hydrostatami w których jest olej i które rozprężają się hydraulicznie i kompensują luz. Jak taki hydrostat się zawiesi i nie chce się rozpręzyć powstaje luz i wtedy klepie ale rozumiem że w 3,8 wałki są na górze?
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


MichaŁ
Posty: 2707
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: '05 T&C Limited
Skąd: Oleśnica

Re: Stukające liftery/popychacze/dźwigienki w silniku

Post autor: MichaŁ » 02 sie 2016, 10:30

Hydrostaty to są w pralkach chyba :D

Wydaje mi się że to co nazywasz hydrostatem to właśnie lifter :)

Wysłane z Tapatalk
Były:
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 11609
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Stukające liftery/popychacze/dźwigienki w silniku

Post autor: RadAg! » 02 sie 2016, 10:38

W pralkach są termostaty :P W autach zresztą też. Chodzi mi o to:

Valve lifter (o kurde - lifter :D)
http://www.rockauto.com/?carcode=1054235&parttype=5548
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


MichaŁ
Posty: 2707
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: '05 T&C Limited
Skąd: Oleśnica

Re: Stukające liftery/popychacze/dźwigienki w silniku

Post autor: MichaŁ » 02 sie 2016, 12:28

Czyli jednak.
A w pralkach hydrostat reguluje poziom wody i w zaleznosci od odczytanego przez niego poziomu załącza wirowanie lub np. grzałkę.

Wysłane z Tapatalk
Były:
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


metys
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2016, 00:24
Samochód: Pontiac Trans Sport 1993 3.8 LPG
Skąd:

Re: Stukające liftery/popychacze/dźwigienki w silniku

Post autor: metys » 03 sie 2016, 02:33

U mnie jest tak jak na tym zdjęciu
https://naforum.zapodaj.net/7e2d1dad39d6.png.html

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 11609
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Stukające liftery/popychacze/dźwigienki w silniku

Post autor: RadAg! » 03 sie 2016, 07:37

No tak przecież to GM więc musi być OHV :D No to polecałbym faktycznie od zajęcia się lifterami na zdjęciu oznaczonymi jako popychacze. Nie są drogie.
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


metys
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2016, 00:24
Samochód: Pontiac Trans Sport 1993 3.8 LPG
Skąd:

Re: Stukające liftery/popychacze/dźwigienki w silniku

Post autor: metys » 03 sie 2016, 08:06

popychacze zamówione teraz pytanie
czy da sie je wymienic bez demontazu kolektora ssacego gornego i ssacego dolnego tak jak tu
phpBB [video]


wie moze ktos gdzie kupic te,, szczypce;''
Ostatnio zmieniony 03 sie 2016, 08:33 przez RadAg!, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: proszę tagować linki youtube [video]link[/video]

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 11609
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Stukające liftery/popychacze/dźwigienki w silniku

Post autor: RadAg! » 03 sie 2016, 08:34

Zależy jak to jest poskładane ale raczej nie... Ktoś kto wie jak jest poskładany 3.8 musiałby doradzić...
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

kelpin
Posty: 135
Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
Skąd: Wawa

Re: Stukające liftery/popychacze/dźwigienki w silniku

Post autor: kelpin » 07 sie 2016, 11:04

Metys, wymieniłeś te liftersy już?
Przerabiałem niedawno temat w 3.8 więc jak coś to pytaj, jaki przebieg?


metys
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2016, 00:24
Samochód: Pontiac Trans Sport 1993 3.8 LPG
Skąd:

Re: Stukające liftery/popychacze/dźwigienki w silniku

Post autor: metys » 10 sie 2016, 05:54

Siema Z nieba mi spadłeś -)),przebieg jesli wieżyc licznikowi 280tys km ,nie wymieniłem bo dopiero plyna nowe do kraju
Czy trzeba demontowac kolektory ssace górny i dolny - może zamówić tre szczypce ,na co zwrocic uwagę

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika