Częste woskowanie + poprawka polerki co jakiś czas, niby są specjalne lakiery na polerowane metale w tym na "amelinium", ale znaleźć jakieś info to masakra. Coś wspominają o BESA - NATO na forum "lakierowanko"
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=4364
Renowacja felg aluminiowych
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 15 gru 2013, 10:28
- Samochód: Camaro 86, Camaro 87
- Skąd: Gdańsk
Re: Renowacja felg aluminiowych
Camaro 86 SC , Camaro 87 SC GMC Vandura 3500 6,5d 94
-
Topic author - Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Renowacja felg aluminiowych
hmm... trzeba by zasięgnąć języka u jakiegoś kumatego mieszalnika farb. Jak widać po oryginalnych amerykańskich felach wytrzymuje to 7-8 lat i potem powtórka.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Re: Renowacja felg aluminiowych
Innym sposobem renowacji jest lakier proszkowy. Ciekawą alternatywą jest trzy warstwowy proszek o kolorze nazywanym "polerowane aluminium", gdzie indziej słyszałem określenie "proszek chromowy". Z daleka to wygląda całkiem nieźle, z bliska widać, że nie jest to to samo co polerka ( a tym bardziej chrom bo ma zdecydowanie jaśniejszy odcień i brak "głębi" koloru), ale walory użytkowe tj. odporność na czynniki atmosferyczne sprawia, że jest to ciekawa opcja.
Oglądałem efekt takiego lakierowania zarówno po drugiej warstwie jak i też efekt końcowy. Ostatnia warstwa ochronna (bezbarwna) powoduje zmatowienie powierzchni, a o efekcie "lustra" z góry trzeba zapomnieć.
Oglądałem efekt takiego lakierowania zarówno po drugiej warstwie jak i też efekt końcowy. Ostatnia warstwa ochronna (bezbarwna) powoduje zmatowienie powierzchni, a o efekcie "lustra" z góry trzeba zapomnieć.