Silnik LS1 - co sie z czym je :)

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
ODPOWIEDZ

Topic author
MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Silnik LS1 - co sie z czym je :)

Post autor: MichaŁ »

Siema siema siema,

Od paru dni, bardzo intensywnie chodzi mi po głowie pozbycie się Żuka i przytulenie Caprice z LS1, którego budowało HPG dla Marcina Brańki (MarcinV8 z Detroit Iron).
Auto jest do sprzedania taniej niż sprzedawał je Marcin. Większość rzeczy już wiem, bo gadałem z Marcinem.

Tylko dzisiaj zastanowiło mnie samo LS1.
Silnik zaawansowany, w sumie dość nowy technologicznie (w moim mniemaniu).
Czy graty eksploatacyjne są dostępne w Polandzie tak jak do innych 5.0/5.7 GM ?
Czy to jest może jakiś finansowy kosmos jeśli chodzi o wszelakie działania ?

Teoretycznie silnik wydawałby się niezajebliwy. Czy może tak nie jest ?

Pytania może wydają się laickie, ale ja nigdy nie miałem nic z takim powerem i zawsze ceniłem sobie prostotę i tutaj zastanawiam się czy też tak jest :)
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1423
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Silnik LS1 - co sie z czym je :)

Post autor: pecha »

Graty performance są droższe niż do starszego SBC, eksploatacyjne podobnie, pompy wspomagania lubią padać, nie ma OPTI na szczęście, za to jest 8 cewek no i na koniec to ls1 jest darem od boga!
pytanie jak porządnie ten przeszczep był zrobiony, w HPG sam nic nie robiłem ale opinie są jak najbardziej pozytywne.
sam się nad tym capricem zastanawiałem....

Awatar użytkownika

duch_gdansk
Posty: 180
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:28
Samochód: Camaro 86, Camaro 87
Skąd: Gdańsk

Re: Silnik LS1 - co sie z czym je :)

Post autor: duch_gdansk »

W uproszczeniu mówiąc LSy to techniczny dinozaur z współczesnym wtryskiem i układem zapłonowym. Lekki bo amelinium, oszczędny bo mądry komputer nie jest zły, zapier..... bo to LS :D.
Części jak do każdego amcara, nic nadzwyczajnego cenowo chyba że jak Pecha mówi myśli się o gratach performance. Podstawowe problemy zdiagnozujesz za pomocą ELM327 sprzedawanego za grosze na alledrogo. Wszystko kwestia kabelkologii, jak swap zrobiony porządnie to nie powinien zaskakiwać niczym oprócz niskiego spalania przy świetnych osiągach.
Camaro 86 SC , Camaro 87 SC GMC Vandura 3500 6,5d 94

ODPOWIEDZ