Wymiana paska rozrządu - jak?

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Wymiana paska rozrządu - jak?

Post autor: RadAg! »

Hej :)
Na ile jest to skomplikowana operacja? Oczywiście samo dostanie się do paska bywa w niektórych samochodach trudne, ale to generalnie jest odkręcanie kolejnych elementów osprzętu silnika itp.Chodzi mi o sam proces wymiany paska a w szczególności o możliwość przestawienia rozrządu.... Czy to jest wogle operacja do samodzielnego przeprowadzenia w garażu czy lepiej to dać fachowcom?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Wymiana paska rozrządu - jak?

Post autor: KARLone »

jeśli nigdy tego nie robiłeś, to lepiej oddać fachowcowi. Za dużo jest rzeczy które mogą pójść nie tak, nie tylko przestawienie rozrządu ale np. pominięcie wymiany jakiegoś podzespołu np. pompy wody, czy jakiejś tam rolki. Różne rzeczy są pędzone z paska i z tego co wiem, to przy wymianie warto też je zmienić, żeby ewentualne zatarcie jednego z nich nie doprowadziło do przestawienia rozrządu. To tyle złotych mądrości wujka dobra rada ;) tak na prawdę nigdy nie mam czasu by tę wiedzę zgłębiać.

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 690
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: Wymiana paska rozrządu - jak?

Post autor: grusiak »

Jak mówi Karlone. Walniesz się o jeden ząbek i nie zaoszczędzisz....
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum


piotrekzet

Re: Wymiana paska rozrządu - jak?

Post autor: piotrekzet »

Radek, a w czym chcesz wymieniać ten pasek? Bo raczej nie w CV? ;)
Koledzy trochę demonizują, bo w niektórych samochodach nie będzie tragedii, a w każdym są znaczniki, niemniej jednak popieram ich zdanie, jeśli nigdy tego nie robiłeś to daj zarobić komuś, kto się na tym zna. Części taniej niż warsztat nie kupisz, robocizna to ok. 250 pln za godzinę, dłużej niż dwie mechanik nie powinien się z tym grzebać.
Pompa wody jest napędzana z paska rozrządu w VW i audi na pewno, w czym jeszcze to nie wiem.

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Wymiana paska rozrządu - jak?

Post autor: RadAg! »

Honda Accord 93
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 690
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: Wymiana paska rozrządu - jak?

Post autor: grusiak »

Mieliśmy wielu już klientów na głowice, bo a to w Tico - przecież to takie proste Panie - a to innym 16V.
Na Youtube to zawsze fajnie wygląda. Mnie kurde później te same sztuczki, co na youtube oglądałem nie wychodzą ;)
U nas wymiana paska w takiej Hondzie do najwyżej 300zł robocizna + koszt części.
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum


trol

Re: Wymiana paska rozrządu - jak?

Post autor: trol »

Jest wiele poradników, no ale... lepiej samemu nie ryzykować i komuś to faktycznie zlecić

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Wymiana paska rozrządu - jak?

Post autor: RadAg! »

Zlecone i zrobione :]
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Wymiana paska rozrządu - jak?

Post autor: RadAg! »

Temat paska rozrządu nie dawał mi jednak spokoju i postanowiłem sam wymienić rozrząd w świeżo zakupionym Subaru. Całość wymaga uwagi ale jest do zrobienia dla każdego kto jest uważny i dokładny (czyli idealnie dla mnie :D ). Niestety padłem przy zdejmowaniu koła pasowego korbowodu. Próbowałem zablokować koło pasowe na 3 sposoby, żeby się nie obracało podczas odkręcania. Wsadzając w otwory koła pasowego przedłużki od kluczy nasadowych i wsadzając pomiędzy nie długi mocny śrubokręt, owijając dookoła koła pasowego pasek wielorowkowy, drugim końcem owijając go o rolkę alternatora tak aby się zaciągał i blokował koło pasowe podczas obrotu i trzecia metoda czyli blokujemy długą grzechotkę (ja nasadziłem metalową rurę na zwykłą grzechotkę) i krótko kręcąc rozrusznikiem, powodujemy że śruba koła pasowego jest odkręcana siłą rozrusznika (hardcorowa metoda). Niestety dupa blada. Ząbki grzechotki się rozleciały i się teraz kręci w każdą strone, nie ma blokady a solidny w miarę sprzęt (Draper). Generalnie utknąłem na takim prostym niby etapie. Chciałbym z tym jeszcze powalczyć ale się boję że nic z tego nie będzie więc jutro chyba złożę Subaru do kupy i pojadę do warsztatu...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


MichaŁ
Posty: 3056
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Wymiana paska rozrządu - jak?

Post autor: MichaŁ »

Hardcorowy Radek z Ciebie. Kręcić rozrusznikiem na rozpiętym rozrządzie :D
Zrobiłeś sobie znaki na kołach (o ile nie ma fabrycznych)? Bo kiepsko byłoby gdybyś poskładał i Ci się zawory z tłokami spotkają w nowym nabytku.
Chociaż Subaryna pewnie ma bezkolizyjny motor ?
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Wymiana paska rozrządu - jak?

Post autor: RadAg! »

Michał rozrząd nie byłrozpięty bo bez zdjęcia koła pasowego nie zdejmiesz osłony rozrządu więc poza tym, że odpięte miałem wentylatory i zdjęte paski alternatora, klimy i pompy wspomagania to wszystko było na miejscu :) Motor jest kolizyjny :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Wymiana paska rozrządu - jak?

Post autor: KARLone »

grzebanie w gównie tylko po to, żeby uświadomić sobie że śmierdzi. Jasne, ja też mam podejście takie jak ty, tzn. jeśli ktoś to wymyślił i poskładał, to i ja to poskładam. Problem w tym, że wcześniej trzeba spędzić miesiąc na forach, obejrzeć tydzień filmów z trikami, a na koniec okazuje się, że trzeba spędzić kolejne miesiące na dorabianiu narzędzi, po jednym na każdą p...doloną śrubkę. Ty masz przynajmniej garaż...


MichaŁ
Posty: 3056
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Wymiana paska rozrządu - jak?

Post autor: MichaŁ »

U mnie w serwisie byś zapłacił za wymianę w boxerze jakieś 350 zł. Więc nie wiem czy warto się pierdzielić.
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Wymiana paska rozrządu - jak?

Post autor: RadAg! »

Sam już nie będę. Nie jestem w stanie ściągnąć koła pasowego z korbowodu. Byłem dziś w serwisie i też nie mogli. Prawdopodobnie śruba która je mocuje jest zakręcona na uszczelniacz/klej do gwintów. Trzeba ściągać chłodnice aby dojść większymi narzędziami. ale mi się trafiło... Gdyby nie to to bym dał rade :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: Wymiana paska rozrządu - jak?

Post autor: siwrelax »

Wiem o czym mowa... Tak też zdejmowałem jarzma tylnych hamulców... pomógł dopiero metrowy solidny drążek, za co dałem 80 pln-ów.
Wqrwia to, że z pierdołami trzeba czasem do warsztatu uderzać i słono płacić jakbyś jakimś nowym Range roverem jeździł...

ODPOWIEDZ