Manual Haynesa do Forda Taurusa 1986-1995

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Awatar użytkownika

Topic author
Lesioo
Posty: 111
Rejestracja: 12 paź 2006, 08:55
Skąd: Kętrzyn

Manual Haynesa do Forda Taurusa 1986-1995

Post autor: Lesioo »

Witam1
Właśnie zakupiłem na ebay'u amerykańskim takową książkę za groszę:-) prawdopodobnie będę mógł w pracy zrobić xero lub skany i jakoś to tutaj wrzucić jeżeli się komuś przyda takie cudo, pozdrawiam
Obrazek
______________________________________
Better Reign In Hell Than to Serve in Heaven!!

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

To jest kupa roboty, ale jesli chcesz...
Kiedyś znalazłem w necie taką stronę serwisową do Taurusów:
KLIK

Wydaje mi się że jest tam to samo co w w manualach choć nie wiem. Dokładnie tego nie oblookałem, sam mam manuala Chiltona ale z niego jeszcze nie korzystałem...

Acha jeszcze jedno. Mam CD z programem serwisowym do Taurusów 1 i 2 gen. Może zgram to na dysk i udostępnię jako obraz płyty gdyby ktoś chciał.
Mamy może jakiś dział Download lub coś w tym stylu gdzie można by wrzucać takie rzeczy?? I w sumie jakaś linkownia też by się przydała na przydatne ;) linki.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
Lesioo
Posty: 111
Rejestracja: 12 paź 2006, 08:55
Skąd: Kętrzyn

Post autor: Lesioo »

Na cd też takie cudo mam a autozone.com też jest niezłe ale nie zabierzesz tego ze sobą do garażu :-P , zobaczę jak będzie duuuużo xero to dam na luz ale jak jakąś stronkę skserować czy też inny .pdf to jak najbardziej mogę
______________________________________
Better Reign In Hell Than to Serve in Heaven!!

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

lesioo, ile zapłaciłeś za przesyłke i jak zapłaciłeś?

radag mieszkasz na wyspie man?


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Z doświadczenia mogę powiedzieć, ze manuale Hayensa są raczej dla początkujących. Jest w nich dużo informacji podstawowych i opisów podstawowych napraw i czynności eksploatacyjnych - ja raczej poszukuje czegoś dla nieco bardziej zaawansowanych.

Awatar użytkownika

Topic author
Lesioo
Posty: 111
Rejestracja: 12 paź 2006, 08:55
Skąd: Kętrzyn

Post autor: Lesioo »

Za przesyłkę 11$ a za towar 3.05$ czyli razem 14,05$ przelałem Paypalem kartą kredytową, dostawa 4-6 dni od daty wysłania z Luisville czy jakoś tak :-P a Haynes może i dla początkujących jest ale dużo informacji się znajdzie fajnych i przydatnych niestety a może stety jestem początkująco-średniozaawansowanym użytkownikiem i myślę że taki manual mi wystarczy
______________________________________
Better Reign In Hell Than to Serve in Heaven!!

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

dięki lesioo, właśnie chce se też taką książecke sprawić...

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

GAZDA pisze: radag mieszkasz na wyspie man?
A mieszkam, żyję i pracuję. Poruszam się po wyspie jedynym Taurusem jaki tu istnieje i to w dodatku na polskich blachach i to jeszcze z oryginalnymi lampami z przodu...Ciekawe kiedy w końcu się mnie zaczną czepiać, mam na mysli policję :-P
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Gazda - jak sie zdecydyjesz na zakup w USA to z checią podłącze się pod zamówienie - nie zaszkodzi mieć Hayensa w aucie.

Awatar użytkownika

Topic author
Lesioo
Posty: 111
Rejestracja: 12 paź 2006, 08:55
Skąd: Kętrzyn

Post autor: Lesioo »

No właśnie Haynes fajna sprawa w aucie a koszty tak jak pisałem nie sa duże a jak jeszcze /2 to już wogóle taniocha.
______________________________________
Better Reign In Hell Than to Serve in Heaven!!

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

planuje jeszcze kilka zakupów na ebayu, posyłam to wszystko do siostry a potem wszystko razem do polski, wyjdzie taniej, ale na razie zbieram fundusze...,
zaraz napisze co mi sie to wszystko psuje w byku...

a co do wyspy man, to bardzo chętnie też bym sie wybrał, ino podobno trzeba zezwolenie na prace, ponieważ formalnie wyspa man nie jest częścią UK i przez to także UE...
ale właśnie dlatego też bym sie tam chętnie zachaczył i firme założył...

poza tym mają bardzo ładne tablice rejestracyjne... ;-)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

GAZDA pisze: a co do wyspy man, to bardzo chętnie też bym sie wybrał, ino podobno trzeba zezwolenie na prace, ponieważ formalnie wyspa man nie jest częścią UK i przez to także UE...
ale właśnie dlatego też bym sie tam chętnie zachaczył i firme założył...

poza tym mają bardzo ładne tablice rejestracyjne... ;-)
Tablice mają fajne, to prawda. Ja bym chętnie przerejestrował samochód ale mi się to kompletnie nie opłaca bo muszę zrobić badanie techniczne (MOT) które kosztuje 100 funtów. Taurus badania raczej nie przejdzie ze względu na pomarańczowe postojowe z przodu a jak to by się udało obejść (mam w zapasie białe żarówki) to dochodzi jeszcze instalacja LPG do której nie mam żadnych dokumentów po angielsku i wszystko bym musiał tłumaczyć u tłumacza przysięgłego bo oni chcą te wszystki homologacje...Hamulce u mnie też już skończone, ale nad tym pracuję...A jak już by się udało przejśc ten MOT to musiałbym kupić ubezpieczenie u lokalnego ubezpieczyciela. Za 3.0 to jakieś 800 funtów plus dodatki za kierownicę po lewej stronie (sic!) no i przepada mi ubezpieczenie wykupine w Polsce. No i kolejna sprawa to że jak wrócę do Polski (mam takie plany na "za jakiś czas") to będę musiał przerejestrowywać z powrotem na polskie...

Co do Work Permit (pozwolenie na pracę) to takie samo potrzebujesz takżę w UK tyle że się inaczej nazywa. Work Permit to właściwie formalność. Zdarzają się przypadki odmowy ale to w sytuacjach jak coś jest nie tak z potencjalnym pracodawcą (zbyt dużo przyznanych pozwoleń) albo jak starasz się o drugi work permint do part-time'a (dodatkowy etat).
Generalnie to przyjeżdżasz na wyspę. Szukasz pracodawcy który by Cię zatrudnił. Jak on cię chce zatrudnić to sprawa z głowy bo to pracodawca występuje o pozwolenie na pracę, nie ty. Kosztuje to 25 funtów i pokrywa to pracodawca, choć z tym bywa różnie, ale ja osobiście się niespotkałem żeby pracodawca chciał za to zwrot pieniędzy od Ciebie. Czekasz miesiąc, dostajesz Work permit i pracujesz. Bez Work permit też mozna pracować ale generalnie nie otworzysz konta w banku i nie dostaniesz ubezpieczenia zdrowotnego co się wiąże z problemami. Ja mam w mojej głównej pracy work permit, a w drugiej gdzie robię popołudniami, nie mam, tyle że to nie problem bo wszystko mam załatwione na ten pierwszy work permit.
Sorry za off top, ale pomyslałem że może to kogoś interesować. Dużo rodaków wyjeżdża za chlebem do UK a na wyspie Man tylko jeden Taurus :) Co dwa to nie jeden, che che :lol:
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

do tych pomarańczowych postojowych to sie chyba ino na manie czepiają, jestem często w uk i często widze jak im świecą kierunki...
a jak z lpg na wyspie? bo w uk to też bez problemu...
a co do pracy, to musiałbym na wariata pojechać i na miejscu pracy szukać i o permit pytać, przy szukaniu pracy w uk/irl mi to odpada, chociaż w irl jakiś safety pass trza robić...
powiedz mi ile podatku sie tam płaci, bo zdaje sie że mniej niż na sąsiednich dużych wyspach...
i nie orientujesz sie jak wygląda sprawa własnej działalności/samozatrudnienia? ile podatek/minimalne obowiązkowe ubezpieczenie?

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Nie mam pojęcia co do samozatrudnienia, ale poszukam, postaram się dowiedzieć. Co do podatków to żeby wiedzieć dokładnie musiałbym sprawdzić jakiegoś payslipa, ale jest generalnie tak że 10% Ci zabierają podatku z ubezpieczeniem zdrowotnym i to wszystko. Jest miodzio.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
Lesioo
Posty: 111
Rejestracja: 12 paź 2006, 08:55
Skąd: Kętrzyn

Post autor: Lesioo »

Manual Haynesa o pracy w UK/IRL/MAN ciekawe.... dajcie to do jakiegoś offtopa
______________________________________
Better Reign In Hell Than to Serve in Heaven!!

ODPOWIEDZ