Malowanie proszkowe (piecowe) elemenów silnika
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
-
Topic author
Malowanie proszkowe (piecowe) elemenów silnika
.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2018, 16:47 przez seba4x4, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Re: Malowanie proszkowe (piecowe) elemenów silnika
Podstawowy minus - zero szpachli, żywic epoksydowych itp - podczas wypalania w piecu jest ok 200 st C, po drugie materiały muszą być przewodzące prąd (nakładanie elektrostatyczne) i po trzecie lakiery proszkowe nie do końca są odporne na produkty ropopochodne np. nafta powoduje zmatowienie lakieru proszkowego, po benzynie mogą zostawać ślady. Ponadto powierzchnie trzeba dobrze odtłuścić (najlepiej piaskowanie/szkiełkowanie) i odpada to z elementów o wysokiej temperaturze.
-
Topic author
Re: Malowanie proszkowe (piecowe) elemenów silnika
.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2018, 16:47 przez seba4x4, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Re: Malowanie proszkowe (piecowe) elemenów silnika
No to masz odpowiedź. Małym mankamentem lakierów proszkowych jest lekko ograniczona kolorystyka (nieco więcej niż RAL) i nie do końca powtarzalność kolorów. Wżery można zlikwidować proszkiem podkładowym (nałożenie, szlifowanie, nałożenie itd aż do skutku).