Nie wiem czy jest sens wydawać kasę w błoto, skoro różnicy praktycznie nie czuć (w oktanach nie chodzi o kaloryczność, jak sądzą niektórzy), a premius gas, której powinieneś używać, ma 90 oktanów i więcej w USA. Natomiast nasza 98 zgodnie z rozporządzeniem musi mieć minimalną motorową liczbę oktanową 88, więc może się okazać, że lejąc 95 na jednej stacji masz więcej oktanów niż z 98 na innej.EdMar79 pisze:Jeżdżę tylko tylko i wyłącznie na 98
[Dyskusja]Co tankować ? PB95 czy PB98 a może LPG ?
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
-
Topic author - Posty: 655
- Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
- Samochód: Ford Crown Victoria
- Skąd: Warszawa
[Dyskusja]Co tankować ? PB95 czy PB98 a może LPG ?
-
- Posty: 204
- Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
- Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
- Skąd: Legionowo
- Kontakt:
Re: Aurora 1995 4.0
Leję to co zalecane przez producenta (zarówno na desce rozdzielczej jak i wlewie jest info: ONLY Premium Fuel) i doczytałem że 98
I na razie nie chcę kombinować, chyba ze ktoś kto ma doświadczenie z tym silnikiem mi potwierdzi że 95 nie zaszkodzi.
I na razie nie chcę kombinować, chyba ze ktoś kto ma doświadczenie z tym silnikiem mi potwierdzi że 95 nie zaszkodzi.
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05
Re: Aurora 1995 4.0
Na pewno Ci nie zaszkodzi 95. Jedynym efektem moze byc spadek mocy i większe spalanie. Tak BTW to poszukaj jaka była w USA premium w 1995 roku. To jednak 20 lat temu, Normal mogla być 78.
Ja raz zatankowalem na shellu v-power racing, power specjalnie nie odczułem, racing też mnie na kolana nie powalił, natomiast spalanie w trasie spadło mi do niecałych 10/100. Wczesniej oscylowało w okolicy 12. Ale mimo wszystko, to zbyt duża różnica w cenie, tankowałem wtedy za ponad 6 pln, gdy "normalna" była ok. 4,5.
Ze strony exxon.com:
Gasoline grades are based on octane ratings. The octane rating of gasoline tells you how much the fuel can be compressed before it spontaneously ignites. In most areas of the country our regular gasoline is 87 octane, midgrade is 89 and premium is 91 to 93. To determine which unleaded gasoline is best for your vehicle, check your owner’s manual
Czyli lejesz zbyt wysokooktanową.
Ja raz zatankowalem na shellu v-power racing, power specjalnie nie odczułem, racing też mnie na kolana nie powalił, natomiast spalanie w trasie spadło mi do niecałych 10/100. Wczesniej oscylowało w okolicy 12. Ale mimo wszystko, to zbyt duża różnica w cenie, tankowałem wtedy za ponad 6 pln, gdy "normalna" była ok. 4,5.
Ze strony exxon.com:
Gasoline grades are based on octane ratings. The octane rating of gasoline tells you how much the fuel can be compressed before it spontaneously ignites. In most areas of the country our regular gasoline is 87 octane, midgrade is 89 and premium is 91 to 93. To determine which unleaded gasoline is best for your vehicle, check your owner’s manual
Czyli lejesz zbyt wysokooktanową.
-
- Posty: 204
- Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
- Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
- Skąd: Legionowo
- Kontakt:
Re: Aurora 1995 4.0
No zobaczę następnym razem wleje 95, i zrobie jeden bak.
Teraz mam średnia trasy i miasto (trasy 2/3 miasto 1/3) a ze jeżdzę po Warszawie to sporo stoję mam 14.1 bez kliny mialem 13.7.
Średnia tak z ostatnich 340 litrów spalonych.
Teraz mam średnia trasy i miasto (trasy 2/3 miasto 1/3) a ze jeżdzę po Warszawie to sporo stoję mam 14.1 bez kliny mialem 13.7.
Średnia tak z ostatnich 340 litrów spalonych.
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05
-
Topic author - Posty: 655
- Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
- Samochód: Ford Crown Victoria
- Skąd: Warszawa
Re: Aurora 1995 4.0
A z czego miałaby wynikać mniejsza moc przy 95tce?
Re: Aurora 1995 4.0
Nie umiem tego wyjaśnić na silniku z wtryskiem, ale np. na gaźnikowym trzeba przestawić zapłon. Przy czym jeśli wyprzedzenie jest ustawione na 95, to wtedy będzie miał mniejszą moc na 98.
Czytałem porównanie kilku samochodów, między innymi mustanga, nowego BMW i chyba saaba. Zasada jest taka, że "słabsze" paliwo zmniejsza osiągi nowych samochodów, starszym "lepsze" może dodać dokładnie 2 konie, albo w ogóle nie robi różnicy.
Czytałem porównanie kilku samochodów, między innymi mustanga, nowego BMW i chyba saaba. Zasada jest taka, że "słabsze" paliwo zmniejsza osiągi nowych samochodów, starszym "lepsze" może dodać dokładnie 2 konie, albo w ogóle nie robi różnicy.
-
- Posty: 518
- Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
- Samochód: PTS '90
- Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL
Re: Aurora 1995 4.0
Liczba oktanowa ma wpływ tak naprawdę tylko na spalanie stukowe im mniej, tym przy mniejszym kącie wyprzedzena zapłonu będzie występować spalanie stukowe, czyli proces niszczycielski dla silnika. 98 zalecana jest do nowoczesnych lub wyżyłowanych silników ze zmiennymi fazami rozrządu sterowanym mechanicznie. 98 jako premium ma jeszcze jakieśtam dodatki uszlachetniające, ale to jest kosmetyka raczej - tzw. chujt marketingowy. Liczbę oktanową w USA i w Europie wyznacza się też inaczej, wg innych badań, wiec nie można mówić, że benzyna w USA na mniejszą liczbę oktanową niż w EU. Powiedzmy 95 jeat jak w USA 91, a dla nich to już Premium Gasoline. Nie przejmować się, lać 95 i jeździć. Od czasu do czasu można 98 zalać tak dla picu, poczucia spełnienia, skorzystania z promocji na punkty itp. Dla Twojego silnika to i tak wszystko jedno
Jak zaczniesz się wozić jakims SLR-em biturbo, to wtedy lej tylko i wyłącznie 98. Pozdro!
Jak zaczniesz się wozić jakims SLR-em biturbo, to wtedy lej tylko i wyłącznie 98. Pozdro!
-
- Posty: 518
- Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
- Samochód: PTS '90
- Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL
Re: Aurora 1995 4.0
Aha, przy zmiennych fazach rozrządu sterowanych przez komputer (mam na myśli silniki mocno wyżyłowane typu 200KM z 2 litrów) na 95 możesz mieć słabsze osiągi. To dla tego, że komp wykryje bardzo wcześnie spalanie stukowe i przestawi kąt wyprzedzenia tak by ten proces nie zachodził, ale wtedy mniejsza moc jest w porównaniu do 98 czy 99. BTW LPG ma liczbę oktanową rzędu 106
-
Topic author - Posty: 655
- Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
- Samochód: Ford Crown Victoria
- Skąd: Warszawa
Re: Aurora 1995 4.0
LPG ma przy okazji kaloryczność 4,5 raza większą od benzyny, więc teoretycznie powinien być o wiele wydajniejszy. Jeszcze nie doszedłem do tego, dlaczego spala się go 100-125% zamiast 25% tego co benzyny... Może mi ktoś wyjaśni?
-
- Posty: 518
- Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
- Samochód: PTS '90
- Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL
Re: Aurora 1995 4.0
Jeśli masz na myśli wartość opałową, to LPG ma trochę mniejszą kaloryczność (ilość wydzielonej energii na kilogram spalonego paliwa) niż PB, stąd większe spalanie gazu niż PB w tym samym silniku.
Trochę koledze offtop zrobiliśmy
Trochę koledze offtop zrobiliśmy
-
Topic author - Posty: 655
- Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
- Samochód: Ford Crown Victoria
- Skąd: Warszawa
Re: Aurora 1995 4.0
Wartość opałowa benzyny to 10.200 kcal/kg, propanu 11.070 kcal/kg. a butanu 10.920 kcal/kg w fazie ciekłej. Te 4,5 raza więcej, o których pisałem wcześniej wynikało ze złego spojrzenia w tabelkę, bo porównywałem kcal do kJ i stąd błąd, ale tak czy inaczej gaz wygląda na bardziej kaloryczny. Może w fazie lotnej traci? Nie wiem jak się odnieść do tych wartości: propan - 21.790 kcal/Nm3, a butan - 29.280 kcal/Nm3.
Re: Aurora 1995 4.0
To w ramach offtop dodam, że lpg jest "suchy", co powoduje wyższą temperaturę pracy. Mieszanka paliwowo powietrzna to jedyna rzecz, która smaruje cylinder po stronie komory spalania.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Aurora 1995 4.0
Tu kolega ma dużo racji. Pwoedziałbym że wlewanie 98 do amerykańskiego auta, szczególnie jeszcze z zeszłego stulecia, może być nawet szkodliwe.siwrelax pisze:Liczba oktanowa ma wpływ tak naprawdę tylko na spalanie stukowe im mniej, tym przy mniejszym kącie wyprzedzena zapłonu będzie występować spalanie stukowe, czyli proces niszczycielski dla silnika. 98 zalecana jest do nowoczesnych lub wyżyłowanych silników ze zmiennymi fazami rozrządu sterowanym mechanicznie. 98 jako premium ma jeszcze jakieśtam dodatki uszlachetniające, ale to jest kosmetyka raczej - tzw. chujt marketingowy. Liczbę oktanową w USA i w Europie wyznacza się też inaczej, wg innych badań, wiec nie można mówić, że benzyna w USA na mniejszą liczbę oktanową niż w EU. Powiedzmy 95 jeat jak w USA 91, a dla nich to już Premium Gasoline. Nie przejmować się, lać 95 i jeździć. Od czasu do czasu można 98 zalać tak dla picu, poczucia spełnienia, skorzystania z promocji na punkty itp. Dla Twojego silnika to i tak wszystko jedno
Jak zaczniesz się wozić jakims SLR-em biturbo, to wtedy lej tylko i wyłącznie 98. Pozdro!
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
- Skąd: Kalisz
Re: Aurora 1995 4.0
Oj zrobiliście Zabrałem się za to i wydzieliłem wątek.Teraz możecie pisać ile dusza zapragniesiwrelax pisze:Trochę koledze offtop zrobiliśmy
Obecnie:
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
Ex:
1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
Ex:
1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71
Re: [Dyskusja]Co tankować ? PB95 czy PB98 a może LPG ?
Łeeee, teraz to nie ma frajdy, offtopy są fajniejsze