Spadający pasek wielorowkowy

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
kelpin
Posty: 135
Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
Skąd: Wawa

Spadający pasek wielorowkowy

Post autor: kelpin »

Witajcie,
Mam taki problem (Camaro 3.8), otóż spada mi pasek po wjechaniu w kałużę ( nie musi być duża, nawet woda w koleinach).
Pasek ma może z 10 tyś km, rolki chodzą cicho i raczej równo. Problem jest tylko w przypadku wjechania w wodę - w czasie deszczu oczywiście mam klimę, wycieraczki itp. a ładowanie jest wg wskaźnika na 13V (czasem trochę mniej).

Czy jest sens zakładać jakąś osłonę pod silnik/osprzęt?
Czy przyczyna tkwi gdzie indziej?
Spadł mi już ze 3 razy od lipca i wożę grzechotkę z nasadką 15 ;)


piotrekzet

Re: Spadający pasek wielorowkowy

Post autor: piotrekzet »

Pewnie jest za luźny. Masz tam jakąś regulację? Spróbuj naciągnąć (może przy alternatorze), możesz też mieć słabą srężynę w napinaczu.

Awatar użytkownika

Topic author
kelpin
Posty: 135
Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
Skąd: Wawa

Re: Spadający pasek wielorowkowy

Post autor: kelpin »

Pasek mam dobrej długości a napinacz jest "automatyczny" tzn bez regulacji


piotrekzet

Re: Spadający pasek wielorowkowy

Post autor: piotrekzet »

I nie masz żadnej regulacji przy alternatorze? Ladowanie 13V też świadczy o tym, że pasek może być za luźny.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Spadający pasek wielorowkowy

Post autor: KARLone »

najlepiej porównaj z innym autem, czy pasek jest odpowiednio napięty. Moim zdaniem napinacz nie ma już takiej siły w sprężynie, może wyglądać że napina ale np. może wolniej wracać na miejsce i pasek spada. A może któreś z kółek jest źle założone ( nie w osi pracy paska)...

Awatar użytkownika

Topic author
kelpin
Posty: 135
Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
Skąd: Wawa

Re: Spadający pasek wielorowkowy

Post autor: kelpin »

Posprawdzam kółka jeszcze raz, może napinacz już siada w sumie...
A jeśli o ładowanie chodzi to mam 14,4 na zimnym a jak jest nagrzany i mocno obciążony (klima, światła wycieraczki itp) to wtedy mam 13V na blacie i przy tych warunkach jak przejadę po wodzie (czasem nieuniknione) to spada mi pasek - może rzeczywiście napinacz nie nadąża, a z drugiej strony gdy otwieram maskę to przód silnika i pasek mam mokry, tak jakby ta woda pomagała mu zeskoczyć....


piotrekzet

Re: Spadający pasek wielorowkowy

Post autor: piotrekzet »

Pewnie pasek też masz do wymiany, rozgrzewa się, rozciąga i spada. Dlatego na zimnym masz dobre ładowanie. Woda nie pomaga mu zeskoczyć, tylko zmniejsza przyczepność, co po raz kolejny optuje za paskiem, ale niezależnie od tego warto pomyśleć o osłonie od spodu - choćby po to, żebys nie mial usyfionego silnika.

Awatar użytkownika

Topic author
kelpin
Posty: 135
Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
Skąd: Wawa

Re: Spadający pasek wielorowkowy

Post autor: kelpin »

To chyba będzie przyczyna.... zobaczcie jak jest skoszony czy wysunięty napinacz, tylko co mu się stało?
20151005_173843_2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


piotrekzet

Re: Spadający pasek wielorowkowy

Post autor: piotrekzet »

Jak zdejmiesz pasek, żeby sprawdzić rozrząd, to odkręć ten napinacz i obejrzyj, może łożysko się rozleciało? Może niedokręcony? Albo był uczestnikiem jakiegoś precyzyjnego dzwona, napinacze tak się nie zachowują...

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Spadający pasek wielorowkowy

Post autor: KARLone »

Miałem w pączku podobnie. Pękła podkładka, czy rodzaj jakiegoś łożyska ślizgowego i cały napinacz groził całkowitym odpadnięciem od bloku. Zauważyłem to przed wyjazdem w trasę i jechałem z duszą na ramieniu. Żadnych gwałtownych przyśpieszeń czy coś. Ale dojechał :) Miejscowy rzemieślnik dorobił taką podkładkę na tokarce i hula już kilka lat. Zdjęcie od frontu więcej by powiedziało o napinaczu.

Awatar użytkownika

Topic author
kelpin
Posty: 135
Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
Skąd: Wawa

Re: Spadający pasek wielorowkowy

Post autor: kelpin »

Tak dla potomnych; wymieniłem napinacz bo stary się rozpadał i jest ok :)

ODPOWIEDZ