Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 430
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: emilianox »

Witam, wczoraj zabrałem się w Caddim za czyszczenie przepustnicy, krokowca itd, po rozebraniu moim oczom ukazał się około milimetrowy nagar na przepustnicy, gardzieli. Wyczyściłem to wszystko odpowiednim preparatem, złożyłem do kupy, jazda próbna i zapalił się check engine. Podpięty do kompa kod P0507, czyli za wysokie obroty które to na jałowym biegu są w okolicach 900. Co teraz, czy to się jakoś unormuje z czasem czy trzeba jakiejś regulacji czy innych zabiegów? Druga sprawa to za wysoka temperatura cieczy chłodzącej która po rozgrzaniu silnika sięga w okolicach 100st. C. Zapewne mam zapowietrzony układ, bo płyn wymieniałem ok 3 miechy temu. Czy wystarczy odkręcić korek w zbiorniczku, rozgrzać silnik, ogrzewanie na full i to wystarczy czy inaczej?
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

dżordż
Posty: 346
Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
Samochód: 1998 Crown Victoria
Skąd: opolskie
Kontakt:

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: dżordż »

Co do przepustnicy, to raczej powinien się sam "przyuczyć", a co do temp, to masz 100st np. w korku czy nawet podczas jazdy? Bo przy zapowietrzonym układzie temperatura raczej skacze.

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 430
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: emilianox »

W korku w te cieplejsze dni podnosiła się temperatura ponad 100st. C, potem wiatrak zagadał i temperatura się normuje do ok 100st. C, nigdy poniżej. Jak jadę trasą też w okolicach 100st. C, na biegu jałowym obecnie przy wyższych obrotach deko powyżej 100. Przed wymianą płynu, a raczej tego czego co go przypominało co tam było w układzie, temperatura też w okolicach 100, ale w korkach nie przypominam żeby przekraczało 100.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

dżordż
Posty: 346
Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
Samochód: 1998 Crown Victoria
Skąd: opolskie
Kontakt:

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: dżordż »

Zalej mu do pełna płynu i niech pochodzi z 10 min, bez korka na trochę wyższych obrotach ale szczerze mówiąc to u mnie też temperatura się zmienia w zależności od tego czy stoję w korku, czy też jadę na trasie. W Hondzie np. jeśli wskazówka temp. stanie na 1/4 skali to w żadnych warunkach się nie podniesie. Także sam nie wiem :D


piotrekzet

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: piotrekzet »

Sprawdź termostat, może nie do końca się otwiera.
Co do obrotów - dobrze wszystko złożyłeś? Może za mało powietrza, dlatego podnosi obroty. Spróbuj odpiąć filtr powietrza, zostaw goły dolot i sprawdź czy też za wysokie obroty.


Azariasz
Posty: 47
Rejestracja: 12 sty 2015, 09:46
Samochód: Seville STS 1994
Skąd: Kraków

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: Azariasz »

Emilianox, na caddyinfo podawali że to jest w porządku temperatura.
Jak wrócę do domu to zajrzę do instrukcji czy tam jest coś na temat temperatury.

Awatar użytkownika

kelpin
Posty: 135
Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
Skąd: Wawa

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: kelpin »

Silniczek krokowy też był czyszczony (IAC valve)? Jak nie to wyczyścić i zrobić reset (zdjąć klemę z aku na 10 min), uruchomić i nie dotykac pedału gazu dopóki się nie zagrzeje. Może pomoże :)

Awatar użytkownika

siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: siwrelax »

Temperatura moim zdaniem ok. To normalne, że w cieplejsze dni będzie ciężej schłodzić układ. W nowszych wozach wskazówka jest podłączona pod PCM, a nie bezpośrednio pod czujnik, więc skoków temperatury, które są zawsze i w każdym aucie (np. podczas i jakiś czas po desperackim wyprzedzaniu kilku TIR-ów na krajówce) nie widać na wskazówce, póki wg PCM temperatura jest w granicach OK.
Np nowa skoda (państwowa) zawsze wskazuje 90 stopni - czy to jak jadę przez godzinę 60 km/h jak emeryt mroźną zimą, czy jak katuję ją na maxa w upale po 40 stopni. Ale oczywiście jakbyś wsadził w układ termometr to temperatura by skakała do 130 stopni momentami przy mocnym katowaniu. A na wskazówce uparcie jest 90...

Co do czeka - kod błędu wskazuje na:
a) nieszczelność w dolocie - zaciąga lewe powietrze nieprzechodzące przez przepływomierz (raczej pracowałby nie równo i miałbyś jeszcze inne kody, np z sond lambda) qg mnie mało prawdopodobne
b) silnik krokowy, lub jego połączenie elektryczne - wg mnie bardzo prawdopodobne
c) czujnik położenia przepustnicy (Throttle Position Sensor) - tylko akurat tutaj: http://engine-codes.com/p0507_cadillac.html nie ma o tym mowy. Ale jeśli jest w tym silniku TPS, to ja bym w nim też się doszukiwał przyczyny.


piotrekzet

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: piotrekzet »

Biorąc pod uwagę, że dolot byl rozbierany i składany to nieszczelność w dolocie jest jeszcze bardziej prawdopodobna :)

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 430
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: emilianox »

A odłączenie aku na kilkanaście minut może pomóc w ponownej adaptacji, jak myślicie??, prawda to w ogóle że pomaga taki zabieg po niektórych naprawach?
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8


piotrekzet

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: piotrekzet »

Właśnie dziś odłączyłem, ale nie czekałem na adaptację tylko pojechałem i na razie check mi się nie świeci :)

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 430
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: emilianox »

Zapomniałem dodać iż wyższe obroty na jałowym występują tylko na rozgrzanym silniku, po odpaleniu na zimnym obroty są w normie.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: siwrelax »

Zależy od producenta, czasem w elu adaptacji trzeba na stacyjce w pozycji zapłon wcisnąć kilka razy gaz w deche i po sprawie, czasem trzeba odłączyć aku na parę minut ii wóz sam zrobi potem adaptację. Jeśli na ciepło idle jest za wysoki, to może faktycznie nieszczelność w dolocie. Poszukaj lewych zaciągów, np z cygarem w gębie :)


piotrekzet

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: piotrekzet »

Cygaro się niestety nie sprawdza, pasek z alternatorem, klimą, wspomaganiem itd. robi za dużo wiatru. Z mojego doświadczenia lepsze rezultaty daje kawał szmaty (ale mi się rymnęło). Po prostu wilgotną szmatką obmacywać cały dolot i przewody podciśnienia, i słuchać... A do precyzyjnego juć palcami. Tylko żeby to nie była jakaś plandeka, bo jak pasek ją złapie, to zakładam się o wszystko, że ślady krwi zostaną już na zawsze.

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 430
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: emilianox »

Dokładniej to wygląda tak, odpalam zimny obroty ok, temperatura rośnie, obroty nadal ok, w momencie kiedy wskazówka temp. równo w pionie termostat otwiera i w tym momencie obroty rosną do ok 900. Na razie aku odłączyłem na ok 15 min., trochę pojeżdżę trochę w trasie na mieście jak się nic nie zmieni wtedy, pobawię się jeszcze raz od nowa.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

ODPOWIEDZ