Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: emilianox »

W dniu dzisiejszym dziwnie jakoś mi CHECK ENGINE sam zgasł przy porannym odpaleniu i przejechaniu trasy ok 100 km, wczoraj trochę przemacałem przewody, wtyczki od krokowca i TPSa ale nic po za tym, nie sprawdzałem nieszczelności itp. Obroty na rozgrzanym nadal ok 900 :roll: Zastanawia mnie jakie faktycznie obroty w idlu powinny być w moim Northstarze?
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: emilianox »

Wczoraj rozebrałem jeszcze raz przepustnicę, co zauważyłem to to że silniczek krokowy nie ma do końca wysuniętego grzybka, nie domknięty tak ok 1mm względem otworu który zamyka w obudowie przepustnicy, pytanie do Was czy tak jest ok, czy krokowiec do wymiany? Wszystko na razie złożyłem do kupy, po uszczelniałem na silikon, jak do tej pory obroty bez zmian czyli lekko podwyższone na jałowym po rozgrzaniu silnika.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

kelpin
Posty: 135
Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
Skąd: Wawa

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: kelpin »

piotrekzet pisze:Cygaro się niestety nie sprawdza, pasek z alternatorem, klimą, wspomaganiem itd. robi za dużo wiatru.
? sprawdza się na zgaszonym silniku :)

Co do tematu. Wyczyść krokowiec zmywaczem do gaźników, zapodaj mu prąd i zobacz czy działa.


piotrekzet

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: piotrekzet »

kelpin pisze:
piotrekzet pisze:Cygaro się niestety nie sprawdza, pasek z alternatorem, klimą, wspomaganiem itd. robi za dużo wiatru.
? sprawdza się na zgaszonym silniku :)
To prawda, ale wtedy dość trudno ustalić źródło zaciągania powietrza, w zasadzie najlepiej wtedy usiąść z tym cygarem przy koniaku ;)

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: emilianox »

Jak wyżej pisałem, poskładałem jeszcze wszystko raz, obroty jak były tak są lekko podwyższone, CHECK ENGINE zgasł samoczynnie, więc na razie się tym nie przejmuję, pojeżdżę, może się unormuje.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8


piotrekzet

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: piotrekzet »

Rozumiem, że obroty są podwyższone na jałowym (N) lub na P. A jakie są gdy zapniesz D i stoisz?

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: emilianox »

Podwyższone na jałowym ok 900, ale na rozgrzanym silniku. Na D w postoju ok 800.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8


piotrekzet

Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia

Post autor: piotrekzet »

U mnie na zimnym jałowy ok. 1100, pod obciążeniem ok. 800, po rozgrzaniu odpowiednio ok. 800 i ok. 600 i tak jest dobrze. Przy czym do "rozgrzania" wystarczy przegazować i wyłącza się automatyczne ssanie.
Zastanawiam się czy przypadkiem nie masz problemu innego rodzaju, czyli za niskich obrotów na zimnym.

ODPOWIEDZ