Przepustnica, obroty, układ chłodzenia
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
-
Topic author - Posty: 430
- Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
- Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
- Skąd: Piotrków Trybunalski
Przepustnica, obroty, układ chłodzenia
Witam, wczoraj zabrałem się w Caddim za czyszczenie przepustnicy, krokowca itd, po rozebraniu moim oczom ukazał się około milimetrowy nagar na przepustnicy, gardzieli. Wyczyściłem to wszystko odpowiednim preparatem, złożyłem do kupy, jazda próbna i zapalił się check engine. Podpięty do kompa kod P0507, czyli za wysokie obroty które to na jałowym biegu są w okolicach 900. Co teraz, czy to się jakoś unormuje z czasem czy trzeba jakiejś regulacji czy innych zabiegów? Druga sprawa to za wysoka temperatura cieczy chłodzącej która po rozgrzaniu silnika sięga w okolicach 100st. C. Zapewne mam zapowietrzony układ, bo płyn wymieniałem ok 3 miechy temu. Czy wystarczy odkręcić korek w zbiorniczku, rozgrzać silnik, ogrzewanie na full i to wystarczy czy inaczej?
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD
Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6
Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8
Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6
Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8
-
- Posty: 349
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia
Co do przepustnicy, to raczej powinien się sam "przyuczyć", a co do temp, to masz 100st np. w korku czy nawet podczas jazdy? Bo przy zapowietrzonym układzie temperatura raczej skacze.
-
Topic author - Posty: 430
- Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
- Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
- Skąd: Piotrków Trybunalski
Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia
W korku w te cieplejsze dni podnosiła się temperatura ponad 100st. C, potem wiatrak zagadał i temperatura się normuje do ok 100st. C, nigdy poniżej. Jak jadę trasą też w okolicach 100st. C, na biegu jałowym obecnie przy wyższych obrotach deko powyżej 100. Przed wymianą płynu, a raczej tego czego co go przypominało co tam było w układzie, temperatura też w okolicach 100, ale w korkach nie przypominam żeby przekraczało 100.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD
Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6
Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8
Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6
Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8
-
- Posty: 349
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia
Zalej mu do pełna płynu i niech pochodzi z 10 min, bez korka na trochę wyższych obrotach ale szczerze mówiąc to u mnie też temperatura się zmienia w zależności od tego czy stoję w korku, czy też jadę na trasie. W Hondzie np. jeśli wskazówka temp. stanie na 1/4 skali to w żadnych warunkach się nie podniesie. Także sam nie wiem
Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia
Sprawdź termostat, może nie do końca się otwiera.
Co do obrotów - dobrze wszystko złożyłeś? Może za mało powietrza, dlatego podnosi obroty. Spróbuj odpiąć filtr powietrza, zostaw goły dolot i sprawdź czy też za wysokie obroty.
Co do obrotów - dobrze wszystko złożyłeś? Może za mało powietrza, dlatego podnosi obroty. Spróbuj odpiąć filtr powietrza, zostaw goły dolot i sprawdź czy też za wysokie obroty.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 12 sty 2015, 09:46
- Samochód: Seville STS 1994
- Skąd: Kraków
Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia
Emilianox, na caddyinfo podawali że to jest w porządku temperatura.
Jak wrócę do domu to zajrzę do instrukcji czy tam jest coś na temat temperatury.
Jak wrócę do domu to zajrzę do instrukcji czy tam jest coś na temat temperatury.
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
- Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
- Skąd: Wawa
Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia
Silniczek krokowy też był czyszczony (IAC valve)? Jak nie to wyczyścić i zrobić reset (zdjąć klemę z aku na 10 min), uruchomić i nie dotykac pedału gazu dopóki się nie zagrzeje. Może pomoże
-
- Posty: 518
- Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
- Samochód: PTS '90
- Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL
Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia
Temperatura moim zdaniem ok. To normalne, że w cieplejsze dni będzie ciężej schłodzić układ. W nowszych wozach wskazówka jest podłączona pod PCM, a nie bezpośrednio pod czujnik, więc skoków temperatury, które są zawsze i w każdym aucie (np. podczas i jakiś czas po desperackim wyprzedzaniu kilku TIR-ów na krajówce) nie widać na wskazówce, póki wg PCM temperatura jest w granicach OK.
Np nowa skoda (państwowa) zawsze wskazuje 90 stopni - czy to jak jadę przez godzinę 60 km/h jak emeryt mroźną zimą, czy jak katuję ją na maxa w upale po 40 stopni. Ale oczywiście jakbyś wsadził w układ termometr to temperatura by skakała do 130 stopni momentami przy mocnym katowaniu. A na wskazówce uparcie jest 90...
Co do czeka - kod błędu wskazuje na:
a) nieszczelność w dolocie - zaciąga lewe powietrze nieprzechodzące przez przepływomierz (raczej pracowałby nie równo i miałbyś jeszcze inne kody, np z sond lambda) qg mnie mało prawdopodobne
b) silnik krokowy, lub jego połączenie elektryczne - wg mnie bardzo prawdopodobne
c) czujnik położenia przepustnicy (Throttle Position Sensor) - tylko akurat tutaj: http://engine-codes.com/p0507_cadillac.html nie ma o tym mowy. Ale jeśli jest w tym silniku TPS, to ja bym w nim też się doszukiwał przyczyny.
Np nowa skoda (państwowa) zawsze wskazuje 90 stopni - czy to jak jadę przez godzinę 60 km/h jak emeryt mroźną zimą, czy jak katuję ją na maxa w upale po 40 stopni. Ale oczywiście jakbyś wsadził w układ termometr to temperatura by skakała do 130 stopni momentami przy mocnym katowaniu. A na wskazówce uparcie jest 90...
Co do czeka - kod błędu wskazuje na:
a) nieszczelność w dolocie - zaciąga lewe powietrze nieprzechodzące przez przepływomierz (raczej pracowałby nie równo i miałbyś jeszcze inne kody, np z sond lambda) qg mnie mało prawdopodobne
b) silnik krokowy, lub jego połączenie elektryczne - wg mnie bardzo prawdopodobne
c) czujnik położenia przepustnicy (Throttle Position Sensor) - tylko akurat tutaj: http://engine-codes.com/p0507_cadillac.html nie ma o tym mowy. Ale jeśli jest w tym silniku TPS, to ja bym w nim też się doszukiwał przyczyny.
Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia
Biorąc pod uwagę, że dolot byl rozbierany i składany to nieszczelność w dolocie jest jeszcze bardziej prawdopodobna
-
Topic author - Posty: 430
- Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
- Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
- Skąd: Piotrków Trybunalski
Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia
A odłączenie aku na kilkanaście minut może pomóc w ponownej adaptacji, jak myślicie??, prawda to w ogóle że pomaga taki zabieg po niektórych naprawach?
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD
Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6
Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8
Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6
Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8
Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia
Właśnie dziś odłączyłem, ale nie czekałem na adaptację tylko pojechałem i na razie check mi się nie świeci
-
Topic author - Posty: 430
- Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
- Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
- Skąd: Piotrków Trybunalski
Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia
Zapomniałem dodać iż wyższe obroty na jałowym występują tylko na rozgrzanym silniku, po odpaleniu na zimnym obroty są w normie.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD
Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6
Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8
Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6
Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8
-
- Posty: 518
- Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
- Samochód: PTS '90
- Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL
Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia
Zależy od producenta, czasem w elu adaptacji trzeba na stacyjce w pozycji zapłon wcisnąć kilka razy gaz w deche i po sprawie, czasem trzeba odłączyć aku na parę minut ii wóz sam zrobi potem adaptację. Jeśli na ciepło idle jest za wysoki, to może faktycznie nieszczelność w dolocie. Poszukaj lewych zaciągów, np z cygarem w gębie
Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia
Cygaro się niestety nie sprawdza, pasek z alternatorem, klimą, wspomaganiem itd. robi za dużo wiatru. Z mojego doświadczenia lepsze rezultaty daje kawał szmaty (ale mi się rymnęło). Po prostu wilgotną szmatką obmacywać cały dolot i przewody podciśnienia, i słuchać... A do precyzyjnego juć palcami. Tylko żeby to nie była jakaś plandeka, bo jak pasek ją złapie, to zakładam się o wszystko, że ślady krwi zostaną już na zawsze.
-
Topic author - Posty: 430
- Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
- Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
- Skąd: Piotrków Trybunalski
Re: Przepustnica, obroty, układ chłodzenia
Dokładniej to wygląda tak, odpalam zimny obroty ok, temperatura rośnie, obroty nadal ok, w momencie kiedy wskazówka temp. równo w pionie termostat otwiera i w tym momencie obroty rosną do ok 900. Na razie aku odłączyłem na ok 15 min., trochę pojeżdżę trochę w trasie na mieście jak się nic nie zmieni wtedy, pobawię się jeszcze raz od nowa.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD
Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6
Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8
Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6
Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8