Olej do tylnego mostu

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.

Topic author
JEDI_V

Re: Olej do tylnego mostu

Post autor: JEDI_V » 28 kwie 2017, 02:57

crownvictoriase pisze:
27 kwie 2017, 20:54
RadAg! pisze:
27 kwie 2017, 20:37
Spalić kapcia, rozkodowac naklejke drzwiowa lub tabliczke znamionowa mostu.
Friction modifier to dodatek. Kupujesz osobno i dodajesz do odpowiedniego oleju w odpowiedniej ilości lub kupujesz olej z już z tym dodatkiem czyli olej do mostow Limited Slip
A jak po spaleniu kapcia mam to poznać czy jest szpera?
Naklejka jest, czego mam szukać na tej naklejce?
Podnosisz tyl auta, podstawiajac lewarek pod dyfer, krecisz jednym z tylnych kol np. do przodu, jesli drugie kreci sie w tym samym kierunku to masz szpere(dyfer o ograniczonym poslizgu), jesli kreci sie w przeciwna to nie masz.
Do szpery stosuje sie specjalny dodatek tzw. LSD.
Naklejka nie zawsze mozna sie sugerowac, bo np. poprzedni wlasciciel wymienil most na taki ze szpera a z naklejki wynika inaczej.
Moj kapec fabrycznie byl bez szpery, a ktos mu wrzucil pakiet police/taxi, a wiec szpera i bebny 11".

Awatar użytkownika

crownvictoriase
Posty: 350
Rejestracja: 01 kwie 2016, 14:00
Samochód: 2004 Ford Crown Victoria P71
Skąd: Sztokholm

Re: Olej do tylnego mostu

Post autor: crownvictoriase » 28 kwie 2017, 05:17

Dziekuje za pomoc i rady
A nie spadnie samochod z lewarka? :x
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2017, 09:00 przez crownvictoriase, łącznie zmieniany 1 raz.
2004 Ford Crown Victoria P71 aktualnie. Nie zamienię na inny samochód


Topic author
JEDI_V

Re: Olej do tylnego mostu

Post autor: JEDI_V » 28 kwie 2017, 05:54

Przod podklinuj

Awatar użytkownika

saint benji
Posty: 570
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa/Kalisz

Re: Olej do tylnego mostu

Post autor: saint benji » 28 kwie 2017, 12:30

LSD do nazwa mostu ze szperą (limited slip differential), a dodatek do mostu to friction modifier.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11262
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Olej do tylnego mostu

Post autor: RadAg! » 28 kwie 2017, 12:41

saint benji pisze:
28 kwie 2017, 12:30
LSD do nazwa mostu ze szperą (limited slip differential), a dodatek do mostu to friction modifier.
Dokładnie.
Piotrek najlepiej wczołgaj się pod auto, weź nafte albo WD40 i szmatę i odczytaj po oczyszczeniu tabliczke znamionową mostu. Chociaż ja polecam palenie kapcia bo się nie ubrudzisz :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
JEDI_V

Re: Olej do tylnego mostu

Post autor: JEDI_V » 28 kwie 2017, 19:22

Przeciez podalem przyklad a wy mu kazecie pod auto wchodzic i czytac tabliczki, ktorych moze juz nie byc :what:

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika