W moim wozie w momencie zakupu był padnięty alternator. Został naprawiony jakieś ponad dwa lata temu i nie było już problemów z elektryką... do tej pory.
Ostatnio czasem (rzadko, głównie w trasie, przynajmniej po godzinie ciągłej jazdy) zdarza się tak, że na sekundę gaśnie radio, klima, wszystko a raz nawet silnik zgasł, jak się zatrzymałem na końcu kolejki do bramek na autostradzie. Dzieje się to w momencie włączenia kolejnego odbiornika, np. kierunkowskazów, lub kiedy włącza się kompresor zawieszenia. Nie sądzę, żeby był to problem z alternatorem, bo przecież nawet jakby na chwilę padał, to z akumulatora jest wystarczające napięcie aby podtrzymać wszystkie funkcje.
Tylko gdzie szukać?
Chyba zacznę od sprawdzenia masy przy krytycznych podzespołach, przesmarowaniu połączeń elektrycznych itp.
Ale i tak proszę o jakieś sugestie lub opisy z podobnych doświadczeń...
Elektryka - chwilowe spadki napięcia
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
-
Topic author - Posty: 518
- Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
- Samochód: PTS '90
- Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL
Re: Elektryka - chwilowe spadki napięcia
Luźny pasek wielorowkowy? U mnie po rozgrzaniu też są spadki napięcia, obstawiam właśnie pasek.
-
Topic author - Posty: 518
- Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
- Samochód: PTS '90
- Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL
Re: Elektryka - chwilowe spadki napięcia
Właściwie to problemy się zaczęły chyba jakoś po wymianie paska i rolki, może faktycznie to ma jakiś związek.
Re: Elektryka - chwilowe spadki napięcia
Masz regulację naciągu paska czy tylko z napinacza?
A wymieniając poszedłeś ze starym i Ci zmierzyli czy kupiłeś według specyfikacji?
Jest sposób, żeby pasek się nie ślizgał, ale dość ryzykowny... Nawet dość bardzo ryzykowny... Kawałek smoły, takiej do dachu, tylko tej podgrzewanej, złapać ją w morsa czy cokolwiek, odpalić silnik i przyłożyć do rowków. Ale nie polecam tej metody, tylko czytałemo tym. Osobiście to zdjąłbym ten pasek, wziął szmatę z rozpuszczalnikiem, przetarł rowki, potem tylko opłukać wodą i wysuszyć. I to samo, tyle że bez płukania z wszystkimi kółkami, po których idzie.
A wymieniając poszedłeś ze starym i Ci zmierzyli czy kupiłeś według specyfikacji?
Jest sposób, żeby pasek się nie ślizgał, ale dość ryzykowny... Nawet dość bardzo ryzykowny... Kawałek smoły, takiej do dachu, tylko tej podgrzewanej, złapać ją w morsa czy cokolwiek, odpalić silnik i przyłożyć do rowków. Ale nie polecam tej metody, tylko czytałemo tym. Osobiście to zdjąłbym ten pasek, wziął szmatę z rozpuszczalnikiem, przetarł rowki, potem tylko opłukać wodą i wysuszyć. I to samo, tyle że bez płukania z wszystkimi kółkami, po których idzie.
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Elektryka - chwilowe spadki napięcia
jak dla mnie to brak masy. Sprawdź klemy do akumulatora, może są luźne lub pęknięte, albo przewód trzyma się siłą woli. Sprawdź też masowy (ujemny) Przewód przykrecany do karoserii. Brak dobrej masy może spowodować uszkodzenia elektroniki i alternatora.
Re: Elektryka - chwilowe spadki napięcia
Oczywiście sprawdzić nie zaszkodzi, ale brak masy dawałby objawy niezależnie od temperatury silnika.