Body on frame - dyskusja
: 30 wrz 2016, 20:34
.
https://forum.roadrunners.pl:443/
Tak z czystej ciekawości, wymieniłbyś wady samochodów na ramie?seba4x4 pisze:Czy kiedyś znudzi Ci się to? Pamiętaj, że auta na ramie posiadają też minusy......RadAg! pisze:Mimo wszystko polecam fullsize na ramie. Nie da sie tego z niczym porównać
Podstawową jest znacznie większa masa. Po drugie z przerdzewiałym progiem w nadwoziu samonośnym pojedziesz, a z ramą w takim samym stanie już nie bardzo, bo się zwyczajnie złamiesz. Dla jasności - nie twierdzę, że rama jest zła, każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Próbowanie tuningu nadwozia w samonośnym to męczarnia. Przy czym nie mam na myśli zmiany spojlerka czy tego typu dupereli, tylko poważną przebudowę.bluecard88 pisze:Tak z czystej ciekawości, wymieniłbyś wady samochodów na ramie?seba4x4 pisze:Czy kiedyś znudzi Ci się to? Pamiętaj, że auta na ramie posiadają też minusy......RadAg! pisze:Mimo wszystko polecam fullsize na ramie. Nie da sie tego z niczym porównać
Zanim rama zgnije do tego stopnia aby miała się złamać, w nadwoziu samonośnym będziesz 5 raz wymieniał przegnite progi - argument więc nie ma zastosowania.piotrekzet pisze:Po drugie z przerdzewiałym progiem w nadwoziu samonośnym pojedziesz, a z ramą w takim samym stanie już nie bardzo, bo się zwyczajnie złamiesz.
seba4x4 pisze: - zwiększenie wysokości położenia podłogi
seba4x4 pisze:podniesienie środka masy całego samochodu i wynikająca z tego gorsze prowadzenie auta
seba4x4 pisze:zmniejszenie powierzchni podłogi
Profile zamknięte w nadwoziu samonośnym konserwuje się lepiej? Patrz wyżej. Zanim rama zgnije do tego stopnia co nadwozie samonośne, zdążysz w unibody 3x wymienić progi.seba4x4 pisze:utrudniona konserwacja wnętrza ramy
No i właśnie dlatego zakończono produkcję Panther platform, bo ktoś stwierdził że są niebezpieczne... dla samochodów o nadwoziu samonośnym.seba4x4 pisze:gorsza absorpcja energii przy uderzeniu, w nadwoziu samonośnym łatwiej zaprojektować strefy zgniotu.
To może przypomnij o czym, bo ta dyskusja jak dla mnie, zrodziła się z niczego i nie było ustalonych ram, araczej ogólna krytyka ram przez piotrka.seba4x4 pisze:Nie mówimy tu o terenówkach, nie meandruj......RadAg! pisze:W terenówkach czy pickupach podniesienie podłogi jest tylko i wyłącznie na PLUS.
Zdziwiłbyś się. Poza tym wymiana progu to robota lekka, łatwa i przyjemna dla ogarniętego blacharzaRadAg! pisze:Zanim rama zgnije do tego stopnia aby miała się złamać, w nadwoziu samonośnym będziesz 5 raz wymieniał przegnite progi - argument więc nie ma zastosowania.piotrekzet pisze:Po drugie z przerdzewiałym progiem w nadwoziu samonośnym pojedziesz, a z ramą w takim samym stanie już nie bardzo, bo się zwyczajnie złamiesz.
Masz specjalnie do tego celu stworzone otwory, konserwacja idzie gładziutko jak gówno z kaczej dupy. Poza tym uczepiłeś się tej szybkości gnicia. Rama może zgnić bardzo szybko, nie jest to żaden argument, poza tym tak jak wyżej pisałem - wymiana progów to nie jest zabieg z dziedziny fizyki atomowej.RadAg! pisze:Profile zamknięte w nadwoziu samonośnym konserwuje się lepiej? Patrz wyżej. Zanim rama zgnije do tego stopnia co nadwozie samonośne, zdążysz w unibody 3x wymienić progi.seba4x4 pisze:utrudniona konserwacja wnętrza ramy
Rama nie zawsze jest bezpieczna. Samochód po zderzeniu wygląda na mniej zniszczony, ale przez to energia jest przenoszona na pasażerów, ponieważ karoseria jako taka tej energii nie pochłania. Więc chyba wolę żyć i nie mieć samochodu, niż mieć niepogniecione auto ale mieć obrażenia wewnętrzne, które mnie wyłącząRadAg! pisze:No i właśnie dlatego zakończono produkcję Panther platform, bo ktoś stwierdził że są niebezpieczne... dla samochodów o nadwoziu samonośnym.seba4x4 pisze:gorsza absorpcja energii przy uderzeniu, w nadwoziu samonośnym łatwiej zaprojektować strefy zgniotu.
???RadAg! pisze:Dziekuję, że mi przypomniałeś. Czyli mówimy o sedanach? Trudno faktycznie wskazać wyraźne zalety ramy w tym przypadku. Z punktu widzenia zwykłego Kowalskiego (czy. kołolskiego ) nadwozie samonośne ma same zalety co nie zmienia faktu, że każdy Kowalski doceniłby na pewno w sedanach na ramie:
1. Dużo wiekszą sztywność pojazdu
Co ma piernik do wiatraka ? Wielowahacz jest stosowany również w nadwoziach samonośnych.RadAg! pisze:2. Większą precyzję prowadzenia (wielowachaczowe zawieszenie przednie - jak w F1)
Korozja to zawsze problemRadAg! pisze: 3. Korozja nadwozia nie stanowi poważnego problemu
Tak jak pisałem wyżej. Rama to nie zawsze większe bezpieczeństwo. A przy poważnych zdarzeniach jest wręcz odwrotnie.RadAg! pisze:4. Większe bezpieczeństwo pasażerów
Ale rama w wielu przypadkach dostaje na tyle po dupie, że jest np. przekoszona i wtedy z gówna bata nie ukręcisz. Niejednokrotnie mieliśmy przykłady na forach czy w ogłoszeniach amcarów z krzywymi ramami po wypadkach sprzed lat. A w samonośce - wstawiasz ćwiare i jedziesz dalejRadAg! pisze: 6. Możliwość przywrócenia auta niemal do stanu wyjściowego po stłuczce lub mniejszej kolizji poprzez wymianę całych elementów nadwozia, bez ingerencji w konstrukcję nośną pojazdu