Konserwacja podwozia

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
bluecard88
Posty: 304
Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
Skąd: Łomża

Konserwacja podwozia

Post autor: bluecard88 »

Zaglądałem pod podwozie dzis w moim LTC i jestem mega zadowolony. Podłoga w idealnym stanie :) nawet rdzy powierzchownej niema( trochę na ramie) , jestem zdziwiony, ze nie ma żadnej konserwacji fabrycznej tylko czysta blacha. Lakier jak na nadwoziu tylko w macie. Ile konserwacja takiego auta? Około 1000zl? Ktoś robił konserwacje? Do ramy da sie wpuścić antykorozje?
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil

Awatar użytkownika

Topic author
bluecard88
Posty: 304
Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
Skąd: Łomża

Re: Konserwacja podwozia

Post autor: bluecard88 »

IMG_0681.JPG
IMG_0682.JPG

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil

Awatar użytkownika

Topic author
bluecard88
Posty: 304
Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
Skąd: Łomża

Re: Konserwacja podwozia

Post autor: bluecard88 »

IMG_0684.JPG

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil

Awatar użytkownika

dżordż
Posty: 343
Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
Samochód: 1998 Crown Victoria
Skąd: opolskie
Kontakt:

Re: Konserwacja podwozia

Post autor: dżordż »

Da się to zrobić samemu. Jednak warto mieć dostęp do sprężonego powietrza.
1.Demontujesz nadkola plastikowe (Jeżeli są)
2. Myjesz podwozie i wnęki nadkoli najlepiej myjką ciśnieniową
3.Miejsca gdzie zaczyna wychodzić rdza czyścisz do gołej blachy i zabezpieczasz podkładem antykorozyjnym (Jest wiele rodzajów od Unikoru po podkłady reaktywne czy epoksydowe)
4. Oklejasz wszelkie przewody, wał, wydech, hamulce itd.
5. Pryskasz samą konserwację (I tutaj znowu, wszystko zależy od preferencji. Do wyboru masz bitex, baranka itd.)
Do środka ramy wpuszczasz po prostu coś do konserwacji profili zamkniętych, wielu producentów ma coś takiego w ofercie. Np. Boll, Wurth.
Są też zwolennicy konserwowania takich miejsc olejem silnikowym ze smarem, co kto lubi.


marcys
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2016, 00:20
Samochód: Buick PA 92`+ Honda ST1100
Skąd:

Re: Konserwacja podwozia

Post autor: marcys »

ja sie wtrace tylko z tym, ze baranek nie sluzy do konserwacji!! wbrew pozorom jest on bardzo porowaty i bez problemu przepuszcza wode/wilgoc.


LUKAS-MARQUIS
Posty: 188
Rejestracja: 23 lut 2015, 14:03
Samochód: MERCURY GRAND MARQUIS 5.0 V8 1987
Skąd: Złotów

Re: Konserwacja podwozia

Post autor: LUKAS-MARQUIS »

Proponuje całość pokryc podkladem antykorozyjnym koszt nie taki wielki a masz pewność że rdza nie wyjdzie

ODPOWIEDZ