Czyszczenie zacisku hamulcowego + odpowietrzanie układu

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 11262
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Czyszczenie zacisku hamulcowego + odpowietrzanie układu

Post autor: RadAg! » 30 paź 2016, 09:41

Nie odkręcę. Próbowałem różnymi metodami i kluczami, niestety śruby są tak wyżłobione w środku dodatkowo imbus płytko wchodzi, że bedę musiał chyba to odciąć i powalczyć z tym na stole, no i kupić nowe śruby.
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Re: Czyszczenie zacisku hamulcowego + odpowietrzanie układu

Post autor: piotrekzet » 31 paź 2016, 14:55

Jesteś na 100% pewien, że to imbus, a nie torx?

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 11262
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Czyszczenie zacisku hamulcowego + odpowietrzanie układu

Post autor: RadAg! » 31 paź 2016, 19:23

piotrekzet pisze:Jesteś na 100% pewien, że to imbus, a nie torx?
Odkręciłem.... uffff. Imbus 10.
A teraz troszkę się pokajam otóż....
....Otóż zadzwoniłem do swojego mechanika dziś rano, który jest po sąsiedzku. Mówię, że podjadę bo muszę odkręcić ten zacisk ale nie daję rady, a on że podejdzie, mam tylko uszykować wszystko (zdjąć koło itp). Przyjechał, obejrzał, wsadził bita 10-kę, wbił młotkiem, nałożył grzechotkę iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii i i i i i ............. odkręcił. NIby robiłem dokłądnie tak samo ale nie dawałem rady. Brak doświadczenia i wystarczającej krzepy ;)

No więc wypchnąłem tłoczek prawie do końca (zrobiłem to sam, zablokowałem jednym klockiem żeby się nie wysunął do końca), był skorodowany i miał wżery tam gdzie nie był osłonięty gumą, która pękła. Zeszlifowałem najpierw 240, potem 500 a na koniec 2500 i wszystko co mogłem zrobić. Oczywiście widać niedoskonałości ale starałem się spolerować tak aby nie było wypukłości. Posmarowałem smarem do hamulców (taki srebrny, wysokotemperaturowy), założyłem nową gumkę (miałem zestaw naprawczy do zacisków) i wcisnąłem zaciskiem stolarskim typu G (15 zł). Potem jeszcze wypolerowałem śruby i tuleje, nasmarowałem, złożyłem, przykręciłem i iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...............
...chyba jest OK :D
Nie jeździłem jeszcze, ale po kilkukrotnym wciśnięciu pedału hamulca mogę obrócić kołem, nie blokuje się, choć delikatny opór czuć....
Mam nadzieję, że będzie ok. Na pewno będzie do tego trzeba wrócić, bo tłoczek jest do wymiany. Pewnie za jakiś czas znowu zacznie się blokować.
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Re: Czyszczenie zacisku hamulcowego + odpowietrzanie układu

Post autor: piotrekzet » 31 paź 2016, 20:41

Super, że się udało :) Jeśli chodzi o blokowanie, to jak ruszasz kołem rękami może wystąpić niewielki opór, podczas jazdy tłoczek cofa się bardziej (nierówności drogi, wibracje od silnika itp.), więc nie ma co panikować, sprawdź jak się przejedziesz.
Co do naprawy - mam z kumplem zasadę, że on odkręca śruby u mnie, ja u niego - w swoim samochodzie jest się zawsze delikatniejszym :)

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 11262
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Czyszczenie zacisku hamulcowego + odpowietrzanie układu

Post autor: RadAg! » 01 lis 2016, 11:13

Zrobiłem 20km. Wszystkie koła zimne :)

wysłane z komøry
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika