Hydrauliczny napinacz paska rozrządu 3.5 V6 Chrysler

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.

Topic author
Karol B.
Posty: 11
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:11
Samochód: Chrysler New Yorker
Skąd: BSK
Kontakt:

Hydrauliczny napinacz paska rozrządu 3.5 V6 Chrysler

Post autor: Karol B. » 19 lip 2018, 07:46

Witam. Jestem na etapie wymiany rozrządu w swoim New Yorkerze i zatrzymałem się przy napinaczu paska. Wymieniać, nie wymieniać? Wzrokowo jest ok... Ale różnie może być. Z drugiej strony obawiam się jakości obecnych produktów. Wszystkie części planuję kupić w Olkuszu. Wymieniać bezwzględnie i tyle? Pozdro :)

Awatar użytkownika

lincoln1998
Posty: 2028
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz
Kontakt:

Re: Hydrauliczny napinacz paska rozrządu 3.5 V6 Chrysler

Post autor: lincoln1998 » 19 lip 2018, 18:39

Gdy wymienialiśmy rozrząd u Ojca w LHSie to pominęliśmy zakładanie nowego napinacza i nic się nie dzieje - Patrząc wzrokowo wg. mechanika był w bardzo dobrym stanie .

Niedawno zanabyłem LHSa i jeśli zostawię go dla siebie to postanowiłem zamówić cały zestaw z RockAuto.com - Całość z przesyłką wychodzi coś koło 500 pln .

Przy wyborze pompy wody patrz,aby wirnik był metalowy a nie plastikowy .
Obecnie:

2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
2001 Chrysler LHS 3.5 V6

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0L V8
1993 Chevrolet G20 5.7L V8
1999 Chrysler Town & Country LXi 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. JXi 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde LXi 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car Signature Series 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11834
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Hydrauliczny napinacz paska rozrządu 3.5 V6 Chrysler

Post autor: RadAg! » 19 lip 2018, 21:20

Napinacz to najważniejsza część rozrządu. Ślizgi ulegają przyśpieszonemu zużyciu jeżeli napinacz nie napina odpowiednio łańcucha. Od ponad 6 miesięcy pracuję w serwisie Mitsubishi a silnik 3.5 w Moparach to silnik Mitsubishi i mam z nim często do czynienia. Klienci którzy nie wymieniają napinacza w zalecanych interwałach co jakiś czas wracają do nas po nowe ślizgi (bo chcą zaoszczędzić raz na napinaczu), czasem kończy się to dużo gorzej.
Nie pamiętam czy mamy zamienniki i jakie, ale jutro sprawdzę co ma najlepszą jakość. Pamiętajcie również że do silników Mitsu nie musicie ciągnąć gratów zza Oceanu, o ile amcary to u nas rzadkość o tyle japońców jest w bród i części również.
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Karol B.
Posty: 11
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:11
Samochód: Chrysler New Yorker
Skąd: BSK
Kontakt:

Re: Hydrauliczny napinacz paska rozrządu 3.5 V6 Chrysler

Post autor: Karol B. » 19 lip 2018, 23:03

Hmm. Jeśli to robi jakąś różnice, to ja mam rozrząd na pasku :)

Awatar użytkownika

lincoln1998
Posty: 2028
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz
Kontakt:

Re: Hydrauliczny napinacz paska rozrządu 3.5 V6 Chrysler

Post autor: lincoln1998 » 19 lip 2018, 23:30

Przecież silnik 3.5 to wymysł Chryslera a nie Mitsubishi.
Obecnie:

2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
2001 Chrysler LHS 3.5 V6

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0L V8
1993 Chevrolet G20 5.7L V8
1999 Chrysler Town & Country LXi 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. JXi 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde LXi 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car Signature Series 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6


marcys
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2016, 00:20
Samochód: Buick PA 92`+ Honda ST1100
Skąd:
Kontakt:

Re: Hydrauliczny napinacz paska rozrządu 3.5 V6 Chrysler

Post autor: marcys » 20 lip 2018, 12:43

w tym napinaczu nie ma sie co zepsuc! jak tylko ci wyciska tloczek to zakladaj i glowy sobie nie zaprzataj! przy zamawianiu paska zwroc tylko uwage na ilosc zebow bo z tego co pamietam (ale dawno mialem LHS-a) to sa paski 211zebow i chyba 210 lub 212...zamow odpowiedni :-).

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11834
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Hydrauliczny napinacz paska rozrządu 3.5 V6 Chrysler

Post autor: RadAg! » 20 lip 2018, 13:11

lincoln1998 pisze:
19 lip 2018, 23:30
Przecież silnik 3.5 to wymysł Chryslera a nie Mitsubishi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_6G7_engine
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11834
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Hydrauliczny napinacz paska rozrządu 3.5 V6 Chrysler

Post autor: RadAg! » 20 lip 2018, 15:12

RadAg! pisze:
20 lip 2018, 13:11
lincoln1998 pisze:
19 lip 2018, 23:30
Przecież silnik 3.5 to wymysł Chryslera a nie Mitsubishi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_6G7_engine
Chyba się trochę rozpędziłem, to jest faktycznie 3,5 Chryslerowe, choć fakt faktem Chlysler ładował fałki Mitsubishi do swoich aut no i fak faktem napinacz to cholernie ważny podzespół :P
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


MichaŁ
Posty: 2907
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: '07 Chevy Express Cargo Van
Skąd: Oleśnica
Kontakt:

Re: Hydrauliczny napinacz paska rozrządu 3.5 V6 Chrysler

Post autor: MichaŁ » 20 lip 2018, 17:50

Chryslerowe 3.0 v6 do 2000 roku to 6G72 z Mitsu.

Wysłane przez Tapatalk

Były:
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


Topic author
Karol B.
Posty: 11
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:11
Samochód: Chrysler New Yorker
Skąd: BSK
Kontakt:

Re: Hydrauliczny napinacz paska rozrządu 3.5 V6 Chrysler

Post autor: Karol B. » 20 lip 2018, 18:04

Zostawiam napinacz w spokoju. Oryginał i bardzo mocno wyciska :) Zmienię pasek, rolkę i pompę. A z tymi zębami to faktycznie jest różnica, 200 lub 202 zębów. Po numerze z starego paska i roczniku auta wychodzi że mam 202. Dzięki wszystkim za podpowiedzi :pada:


marcys
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2016, 00:20
Samochód: Buick PA 92`+ Honda ST1100
Skąd:
Kontakt:

Re: Hydrauliczny napinacz paska rozrządu 3.5 V6 Chrysler

Post autor: marcys » 21 lip 2018, 19:52

karol pociesze cie jeszcze bardziej - ten silnik jest bezkolizyjny:-)


Topic author
Karol B.
Posty: 11
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:11
Samochód: Chrysler New Yorker
Skąd: BSK
Kontakt:

Re: Hydrauliczny napinacz paska rozrządu 3.5 V6 Chrysler

Post autor: Karol B. » 23 lip 2018, 17:11

Zbyt wcześnie się cieszyłem... Mam problem z pompą lub paskiem. Otóż wcześniej założona pompa posiada numer 7151c, a pasek T255(202 zęby). Nowy pasek jest taki sam, ale pompa jest o numerze 7141 i posiada o wiele mniejsze koło pasowe niż stara pompa, przez co nie wystarcza napinacza do prawidłowego napięcia paska rozrządu. I tu pytanie, czy dzwonić do Olkusza i zamieniać pasek na krótszy T219 (200 zębów), czy zwrócić nową pompę i szukać z większym kołem pasowym? W Olkuszu takiej nie znalazłem... Co radzicie? :/

Awatar użytkownika

jedrek00711
Posty: 3
Rejestracja: 25 wrz 2013, 11:08
Samochód: Chrysler New Yorker 3,5 V6
Skąd:
Kontakt:

Re: Hydrauliczny napinacz paska rozrządu 3.5 V6 Chrysler

Post autor: jedrek00711 » 24 lip 2018, 07:16

Pompę wodną kupiłeś do New Yorka 1994r jak Ci przyjmą reklamacje to bym oddał bo pompa różni się wielkościął koła tu masz pompę która będzie pasowała http://czesci-usa.com.pl/pompa-wody-us7151.html


Topic author
Karol B.
Posty: 11
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:11
Samochód: Chrysler New Yorker
Skąd: BSK
Kontakt:

Re: Hydrauliczny napinacz paska rozrządu 3.5 V6 Chrysler

Post autor: Karol B. » 24 lip 2018, 16:52

Dokładnie. Mój jest z 95. Wysłałem pompę na zwrot. Poczekam na decyzję i zamówię odpowiednią ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika