Chevy Tahoe, Blazer z rynku EU

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Awatar użytkownika

Topic author
tomito
Posty: 36
Rejestracja: 13 maja 2017, 14:14
Samochód: Chevrolet Tahoe 5.3 V8 '01
Skąd: Trójmiasto

Chevy Tahoe, Blazer z rynku EU

Post autor: tomito » 28 lis 2018, 20:54

Witam,

Do użytkowników Chevrolet Tahoe/Blazer na rynek EU - czy z pojazdem otrzymaliście 5 cyfrowy kod PIN do immobiliser'a?


Serdecznie pozdrawiam,
Tomasz.

Awatar użytkownika

jadaniel
Posty: 1552
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Re: Chevy Tahoe, Blazer z rynku EU

Post autor: jadaniel » 29 lis 2018, 06:24

Ja nic takiego nie mam.
Daniel
Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91

Awatar użytkownika

Topic author
tomito
Posty: 36
Rejestracja: 13 maja 2017, 14:14
Samochód: Chevrolet Tahoe 5.3 V8 '01
Skąd: Trójmiasto

Re: Chevy Tahoe, Blazer z rynku EU

Post autor: tomito » 05 gru 2018, 08:39

Problem rozwiązany.

Niektóre wersje Chevroletów przeznaczone na rynek europejski (można to wyciągnąć po kodach RPO, np. MAE Marketing Area - Europe) posiadają zabezpieczenie w postaci 5-cio cyfrowego kodu PIN, który należy wprowadzić w odpowiedniej sekwencji przez przycisk do świateł przeciwmgielnych. Należy to zrobić aby móc dodać lub zsynchronizować piloty. Przykładem jest np. Chevrolet Blazer seria S (1995-2005). Rozwiązanie to występuje tam, gdzie rozbrajanie zabezpieczenia uniemożliwiającego zapłon następuje z pilota (naciskając Unlock). Widać na Europę GM zastosował inne rozwiązanie aniżeli te, które montuje na rynki US/CAN czyli mówimy tu o Passlock, Passkey-1, Passkey-2, Passkey-3 oraz najstarszym VATS.

W skrócie Passkey 1 & 2 to rozwiązania opierające się na rezystancji w kluczyku (z widocznymi kontaktami i bez, te bez mają cechowanie PK2), która odczytywana jest przez moduł w stacyjce. Na podstawie sygnału wygenerowanego w odpowiednim czasie BCM czy IPC (zależnie od wersji) podaje sygnał do PCM umożliwiając zapłon (blokada rozrusznika, blokada pompy paliwa czy odłączenie wtryskiwaczy).

Passlock to również zabezpieczenie pasywne jak Passkey 1 & 2 (brak cechowania na kluczyku), z tym że tu w kluczyku nie mamy nic, magnesy znajdują się bowiem w kopułce zamka (wkładce), obrót kluczyka powoduje odczyt pola magnetycznego przez czujniki Halla znajdujące się w obudowie stacyjki. Tak wygenerowany jest sygnał do BCM lub IPC odblokowujący zapłon w PCM.

Passkey-3 to już bliżej znane nam z Europy zabezpieczenie z wykorzystaniem transpondera w kluczyku, cechowanie na kluczyku PK3. Najbardziej niezawodne z powyższych.

Na Europę Chevrolety czy GMC (i inne marki made in GM) miały widać zmienione zabezpieczenie. Nie mam oryginalnej instrukcji do swojego Chev'iego, nie mogę potwierdzić jak nazywa się to zabezpieczenie które GM zastosował (to jest taki Passlock, ale rozbrajany pilotem - chyba najbliższe prawdy).

Do procedury synchronizacji swoich kluczyków nie potrzebowałem u siebie kodu PIN.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11628
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Chevy Tahoe, Blazer z rynku EU

Post autor: RadAg! » 05 gru 2018, 17:20

Ja mam na szczęście policyjną wersję Forda która chodzi nawet bez kluczyków :D
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika