pneumatyka CV/GM/TC

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.

Topic author
Atropos
Posty: 167
Rejestracja: 28 kwie 2018, 21:31
Samochód: Grand Marquis 2009
Skąd: Ustroń

pneumatyka CV/GM/TC

Post autor: Atropos » 10 cze 2019, 17:59

Przymierzam się do odwrotnej konwersji tylnego zawieszenia w moim MGM - ze sprężyn na pneumatykę. Mam nowy kompresor, miechy i klipsy. W związku z tym, że gdy odbierałem auto po imporcie/naprawie sprężyny były już założone, to nie wiem jak miechy mają być podłączone. A w zasadzie - do czego mają być podłączone ? W miech wchodzi zawór, a zawór w co ? Nie widzę tam żadnych przewodów. Może ktoś je przy montażu sprężyn wyciął ? Może są puszczone w ramie..? Jakaś podpowiedź i/lub zdjęcia bardzo by mi pomogły :)


Topic author
Atropos
Posty: 167
Rejestracja: 28 kwie 2018, 21:31
Samochód: Grand Marquis 2009
Skąd: Ustroń

Re: pneumatyka CV/GM/TC

Post autor: Atropos » 29 cze 2019, 10:04

Czy ktoś może podzielić się doświadczeniem z różnicy w komforcie przy konwersji pneumatyki na sprężyny lub odwrotnie ? Ja mam u siebie jeszcze sprężyny (kupione w Brodmir, wiem, że chłopaki stosują je też do limo TC, więc muszą być twarde) i właśnie wymieniłem tylne stabilizator z 15 na 17 mm i amortyzatory KYB dedykowane do Interceptorów i TAXI (dokładnie te, które sprzedaje ADTR). Różnica w prowadzeniu jest kosmiczna - zakręty i machanie ogonem, ale różnica w komforcie jest znaczna.. Niedługo będę wracał do pneumatyki i zastanawiam się jak to wpłynie na komfort, czy tył trochę zmięknie.

Awatar użytkownika

wojtekrobert
Posty: 820
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: pneumatyka CV/GM/TC

Post autor: wojtekrobert » 29 cze 2019, 15:16

Ja miałem MGM na poduszkach a teraz mam CV na sprężynach, według mnie zaraz po przesiadce było czuć, że zawieszenie jest nieco twardsze i sztywniejsze, na nierównościach trochę rzucało nadwoziem na boki.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8


Topic author
Atropos
Posty: 167
Rejestracja: 28 kwie 2018, 21:31
Samochód: Grand Marquis 2009
Skąd: Ustroń

Re: pneumatyka CV/GM/TC

Post autor: Atropos » 29 cze 2019, 20:04

Czyli jest szansa, że twardsze amory i bardziej miękkie miechy jakoś się zrównoważą. W najgorszej opcji wrócę do cywilnych amortyzatorów, na szczęście są w pełni sprawne.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika