Jak uzyskać niski bulgot ;)

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
ODPOWIEDZ

Topic author
Hal9000
Posty: 10
Rejestracja: 01 paź 2019, 01:06
Samochód: Chrysler 300C 2006 3.5L
Skąd: Warszawa

Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: Hal9000 »

Cześć,
chciałbym poprawić dźwięk wydechu w Chryslerze 300C Touring z 2006 r., 3.5L V6 250HP; proszę o pomoc w dobraniu produktu (tłumik?).

Zależy mi przede wszystkim na niskim, głębokim, ciepłym "bulgocie", najchętniej bez wielkiego zwiększenia "hałasu", żeby dźwięk nie był uciążliwy przy dłuższych podróżach - czy jest to w ogóle możliwe?
Jak wygląda wpływ na osiągi?

Czy poza magnaflow / flowmaster są inne sensowne alternatywy?
Czy jakieś zakłady oferują "odsłuch" przed instalacją?
Dzięki wielkie!

Awatar użytkownika

wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: wojtekrobert »

Wydaje się ciężko uzyskać z V6 taki bulgot o jaki ci chodzi, to raczej domena V8. Magnaflow/flowmaster to pewnie największy wybór, może jeszcze Borla oferować coś do Chryslera, np coś takiego:
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: cezar62 »

V6 to raczej jak kosiarka, która "odzywa się" tylko przy depnięciu w podłogę, a i to dosyć marnie. Szczerze wątpię, że można z V6 wydumać jakikolwiek bulgot :(
U mnie, od tego "szukania" dźwięków przypominających Amerykę, spalanie benzyny zatrzymało się na 18 litrach na 100 km :D
Ale silnik dalej nie chce gadać ;)
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6


Atropos
Posty: 192
Rejestracja: 28 kwie 2018, 21:31
Samochód: Grand Marquis 09'
Skąd: Ustroń

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: Atropos »

Skoro jesteś z Warszawy to przejedź się do El-Tec i pogadaj. Znajomemu robili kompletny wydech w Safrane 2,9 V6 i fajnie brzmiało.

http://www.el-tec.pl/pl/

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: RadAg! »

Ale gadacie bez sensu. Z V6 OHV bulgot jest dużo fajniejszy niż V8 OHC. Miałem Taurusa 3.0 i Lumine z 3.1. Oba z nich gadały bardzo fajnie.
Jak uzyskać taki dźwięk? Bardzo dużo od specyfiki danego układu. W Luminie miałem wycięte katalizatory a w Taurusie tłumik końcowy Walkera. Walker jest dość tani i podkreśla dźwięk ale może być mało słyszalny. Najlepiej poszukaj na YT filmików z twoim modelem i poczytaj opisy i komentarze co zostało zmodyfikowane.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: cezar62 »

No a Pan to gada z sensem :P
RadAg! pisze: 27 gru 2019, 21:41 Bardzo dużo od specyfiki danego układu.
O co tu biega?... Jak mniemam, o dany układ i o specyfikę, albo na odwrót ;) Zatem ja powtarzam - moje oba Taurusy wyły jak zagrypione kosiarki, a "ryk silnika V6", można nazwać tylko marnym ryczkiem i z tego powodu ta dyskusja przecież.

Pytanie było o ciepły bulgot, czyli o piękny dźwięk z samych wnętrzności, a nie o pierdzenie obciętej rury wydechowej...
Hal9000 pisze: 27 gru 2019, 11:23 Zależy mi przede wszystkim na niskim, głębokim, ciepłym "bulgocie", najchętniej bez wielkiego zwiększenia "hałasu"
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6


Marko
Posty: 97
Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
Skąd: Kaszuby

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: Marko »

Przede wszystkim układ rur wydechowych z H-pipe. Spróbować nawet z H-pipe w wersji Bullitt. A później jakiś dobór Flowmaster lub Magnaflow.
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: RadAg! »

cezar62 pisze: 27 gru 2019, 22:35 No a Pan to gada z sensem :P
RadAg! pisze: 27 gru 2019, 21:41 Bardzo dużo od specyfiki danego układu.
O co tu biega?... Jak mniemam, o dany układ i o specyfikę, albo na odwrót ;) Zatem ja powtarzam - moje oba Taurusy wyły jak zagrypione kosiarki, a "ryk silnika V6", można nazwać tylko marnym ryczkiem i z tego powodu ta dyskusja przecież.

Pytanie było o ciepły bulgot, czyli o piękny dźwięk z samych wnętrzności, a nie o pierdzenie obciętej rury wydechowej...
Hal9000 pisze: 27 gru 2019, 11:23 Zależy mi przede wszystkim na niskim, głębokim, ciepłym "bulgocie", najchętniej bez wielkiego zwiększenia "hałasu"
Mylisz ryk z bulgotem. Bulgot mamy na niskich obrotach, ryk mamy na wysokich. V6 na wysokich obrotach będzie brzmiał płasko za to bez problemu można uzyskać niski ciepły bulgot fałki z silnika na niskich obrotach. Załączony film był poglądowy. Dźwięk jest zbyt szorstki ale jest porównywalny z V8 o konstrukcji OHV.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Hal9000
Posty: 10
Rejestracja: 01 paź 2019, 01:06
Samochód: Chrysler 300C 2006 3.5L
Skąd: Warszawa

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: Hal9000 »

Dziękuję Wam za odpowiedzi! Ciekawa opcja z tym el-tec, choć jak sobie posłuchałem ich tłumiki, to wszystkie brzmią "rajdówkowo", a tego jednak chciałbym uniknąć. Póki co najlepszy wydaje mi się magnaflow 12256. Tylko nie wiem jak to jest z tym "zgłaśnianiem" tłumika wraz z przebytymi kilometrami? Bo ktoś mnie straszył, że on z czasem może stać się dużo głośniejszy.

PS. Proszę się ze mnie nie śmiać, ale czy dołożenie jeszcze takiego gadżetu jest możliwe, czy zepsuje coś jeszcze oprócz estetyki? ;) https://www.aliexpress.com/item/4000051 ... 2e0e4t1n4r

Awatar użytkownika

Pan Arek
Posty: 1079
Rejestracja: 09 lut 2015, 14:07
Samochód: nope
Skąd: Kiełczów k. Oleśnicy

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: Pan Arek »

Pseudo karbonowa nakładka na wydech z czerwonym podświetleniem LED to jak na mój gust wiocha, ale co kto lubi. Dołożenie pewnie zepsuć nic nie zepsuje- co miałoby się popsuć z tym bajerem ?
Co do głośnego wydechu- w moim kapciu jest dość głośno, ale na trasie przy OD kompletnie to nie przeszkadza z tytułu niskich obrotów i po prostu przyjemnie sobie gada. Jeśli przy spokojnym toczeniu po mieście wydech nie będzie dla Ciebie za agresywny to w trasie powinno być już tylko ciszej.
był Chevrolet Caprice 1990 r. 5.0 V8
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6

Awatar użytkownika

Arkadi
Posty: 268
Rejestracja: 15 lip 2011, 07:40
Samochód: Ford CV
Skąd: okolice Bielska

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: Arkadi »

Pamiętam filmik z Pontiac Bonneville od Krzemienia. Miał tam wydech przelotowy i brzmiał bardzo fajnie.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

FORD PROBE II V6
MERCURY VILLAGER
DODGE RAM 1500 5.9
FORD MAVERICK V6
JEEP CHEROKEE 4.0
DODGE CARAVAN 3.0

Awatar użytkownika

emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: emilianox »

Na poniższym filmiku jaki przyjemny bulgot można uzyskać z fordowskiego 4.0 V6 OHV

W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: RadAg! »

Bardzo przyjemny :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ