Cześć.
Zauważyłem, że podczas pracy silnika lekko "faluje" napięcie w instalacji.
Widać to po intensywności świecenia świateł mijania lub nawet mniejszych odbiornikach takich jak lampki wewnętrzne.
Sprawdzę oczywiście napięcie paska, zmierzę napięcie ładowania, sprawdzę masę alternatora.
Może się czepiam i taki ma sposób kontroli napięcia regulator? Wolę zapytać żeby nie szukać dziury w całym
[TC 5.0 EFI 1990] lekkie falowanie napięcia w instalacji elektrycznej
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 26 sie 2021, 19:27
- Samochód: Lincoln Town Car
- Skąd: Mikołów
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 03 paź 2020, 08:19
- Samochód: Mercury Grand Marqius 10'
- Skąd: Elbląg
- Kontakt:
Re: [TC 5.0 EFI 1990] lekkie falowanie napięcia w instalacji elektrycznej
Może to tylko "zajechany"alternator?Sprawdź ładownaie multimetrem.
-
- Posty: 248
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: [TC 5.0 EFI 1990] lekkie falowanie napięcia w instalacji elektrycznej
Alternator na stół i trzeba go pomierzyć.
Możliwe że regulator napięcia kaprysi, w TC chyba jest w kompie jak pamiętam
Możliwe że regulator napięcia kaprysi, w TC chyba jest w kompie jak pamiętam
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 26 sie 2021, 19:27
- Samochód: Lincoln Town Car
- Skąd: Mikołów
Re: [TC 5.0 EFI 1990] lekkie falowanie napięcia w instalacji elektrycznej
Sprawdziłem ładowanie (napięcie)
Jest dość wysokie bo ponad 15Voltów.
Czy firmy zajmujące się regeneracją alternatorów ogarną temat?
Martwi mnie trochę, że regulator może być w komputerze silnika
Pozdrawiam!
Jest dość wysokie bo ponad 15Voltów.
Czy firmy zajmujące się regeneracją alternatorów ogarną temat?
Martwi mnie trochę, że regulator może być w komputerze silnika
Pozdrawiam!
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 03 paź 2020, 08:19
- Samochód: Mercury Grand Marqius 10'
- Skąd: Elbląg
- Kontakt:
Re: [TC 5.0 EFI 1990] lekkie falowanie napięcia w instalacji elektrycznej
15V?To strasznie dużo.Raczej wygląda na regulator.Powinien by w alternatorze jeśli nie, to gdzieś w komorze silnika.Przypomnij sobie Jak to wyglądało w starym "dużym"fiacie lub polonezie i szukaj czegoś podobnego.Będzie przykręcone do blachy. Na pewno nie ma tego w kompie.Szukałem po necie pomocy; jakiś zdjęć,ew.filmów ale nic nie znalazłem.
-
- Posty: 248
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: [TC 5.0 EFI 1990] lekkie falowanie napięcia w instalacji elektrycznej
https://portal-diagnostov.com/images2/l ... 0=23423fjl
Z schematu wynika że regulator jest przy alternatorze.
Odnośnie regulatorow wbudowanych w sterownik silnika to większość aut amerykańskich z lat 90tych ma taki. Dopiero od czasu wprowadzenia magistrali Can powrócono do regulatora wbudowanego w alternator.
Z schematu wynika że regulator jest przy alternatorze.
Odnośnie regulatorow wbudowanych w sterownik silnika to większość aut amerykańskich z lat 90tych ma taki. Dopiero od czasu wprowadzenia magistrali Can powrócono do regulatora wbudowanego w alternator.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 26 sie 2021, 19:27
- Samochód: Lincoln Town Car
- Skąd: Mikołów
Re: [TC 5.0 EFI 1990] lekkie falowanie napięcia w instalacji elektrycznej
Serdecznie dziękuję.
Wysłałem zapytanie o możliwość naprawy do firmy która regeneruje alternatory. Regulator jest faktycznie w alternatorze ( chyba się nie mylę).
Może lepiej będzie zamówić cały z RA. Koszt to ponad 50 $?
Znalazłem jeszcze taką naklejkę na alternatorze, czy to jest naklejka z jakiegoś testu? Po wbiciu w Internet nic konkretnego się nie pojawia.
Wysłałem zapytanie o możliwość naprawy do firmy która regeneruje alternatory. Regulator jest faktycznie w alternatorze ( chyba się nie mylę).
Może lepiej będzie zamówić cały z RA. Koszt to ponad 50 $?
Znalazłem jeszcze taką naklejkę na alternatorze, czy to jest naklejka z jakiegoś testu? Po wbiciu w Internet nic konkretnego się nie pojawia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 248
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: [TC 5.0 EFI 1990] lekkie falowanie napięcia w instalacji elektrycznej
A jaka kwota za regenerację?
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 26 sie 2021, 19:27
- Samochód: Lincoln Town Car
- Skąd: Mikołów
Re: [TC 5.0 EFI 1990] lekkie falowanie napięcia w instalacji elektrycznej
Do tej pory płaciłem u nich koło 200 - 250 PLN ( ze szkiełkowaniem itd.)
Myślę, że kwota będzie podobna.
Zamówiłbym z RA nowy ale terminy dostawy pewnie odległe, ale przemyślę
Myślę, że kwota będzie podobna.
Zamówiłbym z RA nowy ale terminy dostawy pewnie odległe, ale przemyślę
-
- Posty: 248
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: [TC 5.0 EFI 1990] lekkie falowanie napięcia w instalacji elektrycznej
Ten z RA nie jest nowy. Też jest regenerowany.
Jak masz na miejscu i z gwarancja to bym się nie zastanawiał
Jak masz na miejscu i z gwarancja to bym się nie zastanawiał
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 26 sie 2021, 19:27
- Samochód: Lincoln Town Car
- Skąd: Mikołów
Re: [TC 5.0 EFI 1990] lekkie falowanie napięcia w instalacji elektrycznej
Dziękuję za odpowiedź.
Dostałem potwierdzenie z firmy, że ten typ alternatora też ogarną. Więc się nie ma co zastanawiać.
Demontuję w najbliższym czasie
Jeszcze muszę zdobyć uchwyt oryginalny bo obecnie alternator zamocowany jest jakąś kombinowaną blachą. Brzydko to wygląda.
pozdrówy!
Dostałem potwierdzenie z firmy, że ten typ alternatora też ogarną. Więc się nie ma co zastanawiać.
Demontuję w najbliższym czasie
Jeszcze muszę zdobyć uchwyt oryginalny bo obecnie alternator zamocowany jest jakąś kombinowaną blachą. Brzydko to wygląda.
pozdrówy!