Coś jest nie tak z zapłonem? Aerostar

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.

brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Wiele zależy od ustawień gazu - przy instalacjach mikserowych większośc gazowników zawęża drastycznie dolot by "zrobić" maksymalnie duże podciśnienie. Jeżeli masz tak strojoną instalację to faktycznie auto bedzie się dławiło i gasło.

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

E raczej chyba nie kombinowana ale na benzynie jeszcze gorzej jest niż na gazie i raczej to chyba krokowy - zobaczę co sie będzie działo jak odłączę go i podkręcę śrubkę na przepustnicy - u rodziców ta metoda w Daewoo Nubirze się sprawdza ;)
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


Żeton
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2007, 20:47
Skąd: Mielec

Post autor: Żeton »

Bardzo podobne objawy daje niesprawność przepływomierza (MAF sensor) - silnik głupieje na wolnych obrotach (po odłączeniu wtyczki od MAF-a na obiegu jałowym chodzi stabilnie ale obroty rosną do ok. 2 tys./min.).
Niesprawność MAF-a to najczęściej zwykłe zabrudzenie układu pomiarowego - wystarczy go wyczyścić spirytusem (trochę szkoda, ale czym innym lepiej nie próbować!).
Czujnik MAF-a trzeba odłączyć od obudowy (przykręcony na 4 śruby gwiazdki z otworem) i sprawdzić czy 2 termistory nie są zanieczyszczone. Jeśli są OK to powinny być srebrne, ale najczęściej ten przy ściance jest szary lub czarny od brudu i fałszywie mierzy przepływ powietrza. Wtedy trzeba bardzo, bardzo, bardzo ostrożnie (są b.delikatne i dotknięciem czymś innym niż mięciutki pędzelek zmoczony w spirytusie łatwo je uszkodzić) umyć spirytusem termistory. Potem poczekać aż wyschną i ponownie skręcić do obudowy przepływomierza. Odłączyć na chwilę klemę od akumulatora i spróbować zapalić. Jeśli wszystko było wykonane dokładnie to teraz powinno być OK.
Jeśli podasz maila to mogę przesłać dokładną instrukcją (po angielsku) jak to się robi.

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

No mogę spróbować - mój adres:
mardan03@gmail.com

Dzięki!!!!
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


Żeton
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2007, 20:47
Skąd: Mielec

Post autor: Żeton »

Próbowałem przesłać instrukcję, ale cały czas serwer odrzuca i podaje błąd tego podanego adresu. Czy jest on ok i aktualny?

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Tak cały czas jest aktualny i aktywny - dziwne......

Może się później uda?
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


Żeton
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2007, 20:47
Skąd: Mielec

Post autor: Żeton »

Nic z tego nie będzie - cały czas wyświetla mi taki błąd:
Nie można wysłać wiadomości, ponieważ jeden z odbiorców został odrzucony przez serwer. Odrzucony adres e-mail to: „mardan03@gmail.com”. Temat 'instrukcja nt MAF sensora', Serwer: 'poczta.interia.pl', Protokół: SMTP, Odpowiedź serwera: '554: Client host rejected: Access denied', Port: 25, Zabezpieczenie (SSL): Nie, Błąd serwera: 554, Numer błędu: 0x800CCC79.
Czy masz inne konto mailowe na polskich serwerach, bo tamto jest jakieś trefne?

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Nie mam innego konta a dla próby wyślę Ci mail-a
Cały czas mam aktywne - przychodzą do mnie i wysyłam - wszystko gra?!

Ciekawe czy dojdzie do Ciebie ode mnie :/
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Żeton, może w antywirusie albo firewallu masz coś takiego, że nie daje się wysłać na gmaila. Ja mam tak w pracy, nawet nie mogę wejść na pocztę gmailową.


Żeton
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2007, 20:47
Skąd: Mielec

Post autor: Żeton »

Rzeczywiście gmail był na domyślnym wykazie podejrzanych stron
W sobotę wieczorem jak poprawiłem poprawiłem firewalla to mail z instrukcją nt MAF sensora poszedł do mardan03.

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

HA ! Żeton!! teraz mi mail od Ciebie doszedł :)
Wysłałeś go 2 dni temu i po błądzeniu w "wirtualnym świecie" znalazł odbiorce - przypomina mi to Pocztę Polską :evil:
Zaraz ją przeglądnę..........

Dzięki Żeton!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Instrukcja jest extra !!! Dokładna i najlepsze jest to,że zdjęcia są wyraźne !! :)
Tylko kurde... te cholerne śrubki.... muszę gdzieś znaleźć takie klucze - przymierzałem się do kupna takich naście razy ale zawsze se ględziłem,że "AAA-dam se rade - Polak potrafi" ale jak zauważyłem to większość duperelek jest takimi właśnie przykręcona i możliwe,że to najwyższy czas aby wreszcie kupić taki komplecik i mieć spokój.
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


Żeton
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2007, 20:47
Skąd: Mielec

Post autor: Żeton »

Takie klucze (a w zasadzie bity, tj. końcówki na 6-kąt) są dostępne na każdej giełdzie (w zestawach lub oddzielnie). Mają te je w większych serwisach z elektryką samochodową. Jak już je wykręcą to najlepiej zamień na zwykłe imbusy.

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

I tak raczej zrobię - no chyba,że będę woził te ze sobą - Aero ma trochę miejsca na graty ;)

Dzięki jeszcze raz Żeton!!!
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


Żeton
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2007, 20:47
Skąd: Mielec

Post autor: Żeton »

Jeszcze jedna uwaga, bo w podpisie zauważyłem, że jeździsz na gazie (tak jak ja).
Fordowskie V6 "nie lubią" gazu, bo ich cewki maja niskie napięcie (dobre na benzynę ale na gaz już nie za bardzo) i silnik na gazie traci moc oraz na wolnych obrotach zwłaszcza przy wciśniętym hamulcu (np. na światłach lub w korku) często chodzi nierówno - tylny rząd cylindrów (tj. bank 2) gubi zapłony.
Dlatego na gazie zamiast zwykłych lub platynowych świec lepiej stosować irydowe z cienką elektrodą (0.4 lub 0.6 mm). Są extra !!!. Silnik na wolnych chodzi równo a wysokich to jak rakieta !
Ja od lat stosuję NGK TR5IX (tanie to nie są, ale w najlepszych cenach są w sieci InterCars) - opis masz na mailu.

ODPOWIEDZ