Coś jest nie tak z zapłonem? Aerostar

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

No to teraz strzeliłeś w samą 10!!!
Mam brak mocy,ponieważ na OD nie wbija mi 4 biegu a na postojach tak jak opisałeś faktycznie go "dławi" - na kompie wyszedł krokowy ale świeczki również wezmę pod uwagę!! Postaram się jak szybciutko to zmienić jak ma być całkiem przyjemnie w czasie jazdy i nie tylko!!!

Dziękuję za mail-e i opisy :papa:

Nowy folder sobie już utworzyłem na tego typu opisy i schematy :viva:
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Jeśli chodzi o klucze to komplet kosztuje jakieś grosze, oczywiście nie są wypasione, spakowane jak zwykłe ampulowe. A przydają się, poczynając od całej deski rozdzielczej a na pasach kończąc :) W każdym razie bez torxów to nic bym przy moim nie zrobił :)


Żeton
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2007, 20:47
Skąd: Mielec

Post autor: Żeton »

No to dobrze, że coś pomogłem.
Mardan jak jeździsz na gazie to wierz w diagnozy silnikowe kompa. Po prostu tak jak pisałem jeśli tylne cylindry (tj. bank 2) gubią zapłony, to "rozjeżdzają" się dawki paliwa/czasy wtrysku pomiędzy przednim a tylny rzędem (tj. bankiem 1 i bankiem 2) komputer silnikowy (ECU) próbuje to ratować, ale ponieważ on uśrednia to tylko pogarsza sytuację.
W efekcie komputer diagnostyczny pokazuje usterkę silnika krokowego i/lub sondy lambda - a to jest nieprawda, bo dawki są ok tylko zapłonów nie ma !!!

Sondę zanim wymienisz to pojeźdź trochę na benzynie (nie na gazie), żeby się wypaliła i wtedy (ale na benzynie) sprawdź zwykłum testerem do sondy (nie kompem diagnostycznym!) czy szybko reaguje (uboga-bogata) na ruchy przepustnicy/pedału gazu. Obrazowo mówiąc: jeśli sonda reaguje szybko to jest ok, a jeśli wolno to na złom.


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Żeton, dobry zawodnik jesteś :) A może wiesz jak zresetować "check engine" w taurusie II gen? Oczywiście poza kompem diagostycznym w serwisie :)

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Cytując :
Ja od lat stosuję NGK TR5IX (tanie to nie są, ale w najlepszych cenach są w sieci InterCars) - opis masz na mailu.

Maja te świece ale po 51 zł sztuka :? X6 garnków = 300 stówy!!!

Może poczekam na "6" w Totku :)

Ale dzięki za info - mam już zapisany typ tych świec.... (może na raty będę kupował hi)
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


Żeton
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2007, 20:47
Skąd: Mielec

Post autor: Żeton »

Ja je kupuję (ale nie w detalu bo drogo, lecz na warsztat kolegi, ostatnio w początku stycznia br.) po ok. 34 zł/szt. (to i tak zdzierstwo, bo na www.sparkplugs.com są po 7.32 $ (+ koszt przesyłki) link to http://www.sparkplugs.com/results_app.a ... IA=1139004 ).
Ale może Totek to też metoda


Żeton
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2007, 20:47
Skąd: Mielec

Post autor: Żeton »

W taurusie 3 gen to "check engine" usuwam w ciagu paru sekund za pomocą emulatorka OBD2 firmy A.E.B. (mają je we wszystkich warsztatach montujących lpg, a lepsze to mają uniwersalne testery OBD2). To samo podobno można zrobić oscyloskopem/generatorem impulsów prostokątnych (to one kasują błędy OBD2).

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Hej !!
A czy te silniki w Byczkach są identyczne co w Aerostarze ?

Bo jak nie to nie wiem czy to co polecacie mi spasi.....
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

Bogdan
Posty: 131
Rejestracja: 16 gru 2006, 14:41
Skąd: Mielec

Post autor: Bogdan »

No proszę, proszę!
Żeton! - zobacz ile razy (jak masz czas przeglądnąć forum) temat który tak "gładko" wyjaśniłeś był sygnalizowany. To twoje hobby! - Prowadzisz zakład ? w Mielcu?
To mogę jutro podjechać na diagnostykę?
Pozdrawiam - również z Mielca /wypadałoby się spotkać ! a w środę około 21 wydawało mi się iż mijałem III w okolicy strefy/
Bogdan

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

No i krokowy wymieniony - nic nie pomógł :?
Ale pojechałem do Tarnowa i z powrotem - sprawdzałem spalanie i na 200km (+/-) spalił mi 28 litrów gazu :) Niby fajnie 14 na 100 ale cos mi nie pasuje - komputer wykazał padniętą sondę i krokowy a teraz okazuje się,że pali dobrze a krokowy jest też ok choć zmian nie ma - dalej dławi go na postoju.....
Już nie wiem co jest.........
Kable?
A może jednak kupić te świece irydowe co Żeton poleca? Ojciec ma znajomego i rabacik by był 30% na nie to by wyszło 210 zeta!!!
Ale czy warto? Spasują do mojego Aero?

No i jeszcze później wymienić !!! Jakie tam jest dojście - MAKABRA 8/

HA Lampy wymieniłem - i najlepsze jest to,że spasowały jak w mordę strzelił z ŻUKA :D


A tak po za lampami..... co robić z tym zapłonem?
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

byłeś w tarnowie?

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

jutro też będę ale nie daleko- koło ciężkowić :D

Jak byś chciał mogę gdzieś podjechać i pogadamy - będziesz miał czas pod wieczór koło 6.00 - 18.00 ?
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

16.00 - 18.00 - powyżej pomyłka.....
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


Żeton
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2007, 20:47
Skąd: Mielec

Post autor: Żeton »

Wg www.sparkplugs.com podane przeze mnie świece pasują do twojego AERO (p. link http://www.sparkplugs.com/results_app.a ... IA=1105153 ).
A całkiem przyzwoite przewody zapłonowe do tego silnika (Ford V6 3.0L 12V FI U, czyli Vulcan) robi w Polsce Janmor i Sentech.

Poza tym sprawdź woltomierzem napięcie ładowania (na klemach akumulatora) na gazie na biegu jałowym (wzorcowo powinno być 14,0 - 14,4 V, a na pewno nie mniej niż 13,V), bo w alternatorach do Vulcanów lubią padać prostowniki/płyty diodowe (ta alternatory określa się właśnie jako "rectifier killer").
Ponieważ na gazie na wolnych obrotach idzie dużo więcej prądu (cewki elektrozaworów lpg itp.) to przy słabych świecach ten spadek napięcia powoduje wypadanie zapłonów i nierówną pracę silnika na wolnych obrotach na lpg (na benzynie zwykle jest lepiej).
Po zamontowaniu lpg zmieniłem alternator na policyjny (wzmocniony, czyli Hi-Amp).


Żeton
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2007, 20:47
Skąd: Mielec

Post autor: Żeton »

Minimalne napięcie ładowania mierzone na klemach powinno być co najmniej 13,6V - sorry, ale poprzedni post był z literówką.

ODPOWIEDZ