PROBLEM Z ZAPŁONEM

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

PROBLEM Z ZAPŁONEM

Post autor: MarDan »

Mam taki problem z Aerostarem:

Na wolnych obrotach dość dawno już "dławił" sie silnik ale teraz od paru dni jadę,jadę i tu nagle koniec prądu na świece :o Wszystko działa,świeci itp tylko silnik "kaput".
Muszę kręcić rozrusznikiem jakieś 5-10 sek. aż coś mu się "odwidzi" i załapie ponownie i jadę znowu normalnie.
Zdarza mi się to przeważnie po jakichś 15 minutowej jeździe (na zakręcie szok- kierownica kamień :razz: ).

Z mojego wstępnego "śledztwa" dowiedziałem się,że może to być czujnik położenia wału lub czujnik faz rozrządu,przepływomierz,cewka - cewka była w pierwszej kolejności wymieniona.

Może miał ktoś z Was chłopaki taki przypadek dawniej?
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Nigdy, tzn. Moj Taurus tez gasl, ale mojej mamie a ja wtedy bylem w Anglii.Gasl podczas jazdy i wiem ze wymieniali cewke ale co poza tym to pojecia nie mam...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

ja tak podobnie miałem ino u mnie nie naprawiło sie samo, opowiadałem ci już o głupim małym kabelku w głównej wiązce który sie przetarł, a odpowiedzialny był za zasilienie cewki...

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

No teraz to mi już "gubi" prąd nawet w słoneczne dni 8/
Dziś wyjeżdżam..jakieś 5 minut jazdy i buuuuuuuuuu-cisza. A wilgotno nie było na polu - wręcz przeciwnie - słońce prażyło i hajc jak głupi.
Chyba za niedługo to w ogóle nie złapie prądu...
Wymienione:
-cewka;
-świece;
-przewody zapłonowe;
-przepływomierz powietrza;

Wszystko nowe ze sklepów.

Ale i tak nie ma zmian w stosunku co do gubienia prądu (silnikiem dalej trzepie na wolnych obrotach)

Posłucham Cię Gazda i pooglądam kabelki-teraz trochę mi łatwiej będzie dojść "który do czego" - w książce są schematy elektryczne.

A moduł...popatrzcie jaki mam-klapki brak i na dodatek jakaś guma wlana jest do środka (może ma tak być?):

[img][img]http://img77.imageshack.us/img77/7488/nowy3fn5.jpg[/img][/img]

[img][img]http://img221.imageshack.us/img221/1231/nowy4ph6.jpg[/img][/img]
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2008, 20:37 przez MarDan, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Mardan a moze podjedz do jakiegos elektryka po prostu...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

kurde..nie pomyślałem....cały czas sugeruje się książkami,forum-ami i domysłami.
Będę jechał radio instalować to po drodze jest elektromechanik (ale ze mnie du.. - co dzień przejeżdżam z i do roboty).
A - muszę się pochwalić jaki sprzęcik dorwałem:


[img][img]http://img221.imageshack.us/img221/1039/4207384052cb2.jpg[/img][/img]

Do tego jeszcze wzmacniacz jest

Miałem takiego zwykłego panasonic-a na kasety ale ja chciałem mieć oryginalne i udało mi się :D
Tylko znowu to dojście do podłączenia w Aero - jak wszędzie w tych autach-makabra
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

A co to za radio? Oryginal do Aero?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Oryginał do Aero to nie ale Ford-a z tamtych lat (90-tych).
Jedno normalne jak w naszych autkach (kaseciak) a drugie na cd - komplet okablowania i tylko muszą mi wtyczkę DIN zamontować w aucie bo u mnie tylko kable wiszą (wszystko obcięte i na taśmie połączone było poprzednie radio)
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Re: PROBLEM Z ZAPŁONEM

Post autor: MarDan »

Hejka

Odświeżam temat,ponieważ jest problem ze Ścierą. 1.6 na gaźniku czy cewka itp - jak w syrenie :)

Jak było wilgotno na polu to odpalał ciężko - wymienione zostały przewody i lepiej ale teraz nawet nie musi być wilgoci a go krztusi/dławi od zapalenia (ale nie ma tragedii ponoć). świece są w porządku. Kiedyś mu podkręciłem trochę więcej dawki paliwa w gaźniku.
Czy przyczyną dalszego przerywania może być cewka? Jest już wiekowa można powiedzieć.

Dokładnie nie wiem jak się sprawuje,ponieważ brat jeździ nią i mi tylko relacje zdaje.
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

ODPOWIEDZ